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Debt ratio
Debt-to-GDP
Debt-to-GDP ratio
Debt-to-gross domestic product ratio
Federal debt-to-GDP ratio
Federal debt-to-gross domestic product ratio
General government debt ratio
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Public debt ratio

Vertaling van "public-debt-to-gdp ratio " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

ratio de la dette publique | ratio dette publique/PIB




federal debt-to-gross domestic product ratio [ federal debt-to-GDP ratio ]

ratio de la dette fédérale au produit intérieur brut [ ratio de la dette fédérale au PIB ]


debt-to-gross domestic product ratio [ debt-to-GDP ratio ]

ratio de la dette au produit intérieur brut [ ratio de la dette au PIB ]


general government debt ratio | public debt ratio

ratio d'endettement de l'Etat
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At the end of the third quarter of 2017, the government debt to GDP ratio in the euro area (EA19) stood at 88.1%, compared with 89.0% at the end of the second quarter of 2017.

À la fin du troisième trimestre 2017, le ratio de la dette publique par rapport au PIBs'estétabli à 88,1% dans la zone euro (ZE19), contre 89,0% à la fin du deuxième trimestre 2017.


Compared with the third quarter of 2016, the government debt to GDP ratio fell in both the euro area (from 89.7% to 88.1%) and the EU28 (from 82.9% to 82.5%).

Par rapport au troisième trimestre 2016, le ratio de la dette publique par rapport au PIB a baissé dans la zone euro (de 89,7% à 88,1%) ainsi que dans l'UE28 (de 82,9% à 82,5%).


In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

En période de conjoncture très défavorable (écart de production compris entre -4 % et -3 %), un ajustement budgétaire nul serait autorisé temporairement pour les États membres ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB, tandis qu'un ajustement annuel de 0,25 % du PIB serait demandé aux États membres ayant un taux d'endettement supérieur à 60 %.


In normal times, interpreted as an output gap between -1.5 % and +1.5 %, all Member States with a debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to make an effort of 0.5 % of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60 % of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5 % of GDP.

En période de conjoncture normale (écart de production compris entre -1,5 % et +1,5 %), tous les États membres ayant un taux d’endettement inférieur à 60 % seraient tenus d'opérer un effort de 0,5 % du PIB, tandis que ceux ayant un taux supérieur à 60 % du PIB devraient consentir un effort de plus de 0,5 % du PIB.


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In the euro area the government debt to GDP ratio declined from 89.9% at the end of 2015 to 88.9% at the end of 2016, and in the EU28 from 84.5% to 83.2%.

Le ratio de la dette publique par rapport au PIB a reculé dans la zone euro, passant de 89,9% à la fin de l'année 2015 à 88,9% à la fin de l'année 2016, ainsi que dans l'UE28, de 84,5% à 83,2%.


In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

En période de conjoncture très défavorable (écart de production compris entre -4 % et -3 %), un ajustement budgétaire nul serait autorisé temporairement pour les États membres ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB, tandis qu'un ajustement annuel de 0,25 % du PIB serait demandé aux États membres ayant un taux d'endettement supérieur à 60 %.


In normal times, interpreted as an output gap between -1.5 % and +1.5 %, all Member States with a debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to make an effort of 0.5 % of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60 % of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5 % of GDP.

En période de conjoncture normale (écart de production compris entre -1,5 % et +1,5 %), tous les États membres ayant un taux d’endettement inférieur à 60 % seraient tenus d'opérer un effort de 0,5 % du PIB, tandis que ceux ayant un taux supérieur à 60 % du PIB devraient consentir un effort de plus de 0,5 % du PIB.


Since the deficit of 3,2 % of GDP can be considered to be close to the reference value and Lithuania's debt-to-GDP ratio is below the 60 %-of-GDP reference value in a sustained manner, Lithuania is eligible to for the application of the Stability and Growth Pact provisions in Regulation (EC) No 1467/97 regarding systemic pension reforms.

étant donné que son déficit peut être considéré comme proche de la valeur de référence (il atteint 3,2 %) et que son ratio d'endettement s'établit durablement sous la valeur de référence de 60 % du PIB, la Lituanie est couverte par les dispositions relatives aux réformes des systèmes de retraite du règlement (CE) no 1467/97 dans le cadre du pacte de stabilité et de croissance.


The debt-to-GDP ratio breached the 60 % of GDP reference value of the Treaty in 2003, reaching to 61,9 % in 2004, an increase of some 8,5 percentage points of GDP since 2000.

Le ratio de la dette au PIB a dépassé la valeur de référence du traité de 60 % du PIB en 2003, avant de progresser encore pour atteindre 61,9 % en 2004, soit une augmentation d’environ 8,5 points de pourcentage du PIB depuis 2000.


In this context, the two nominal anchors - the 3% reference value for the deficit to GDP ratio and the 60% for the debt to GDP ratio - have proven their value and continue to be the centrepiece of multilateral surveillance.

Dans ce contexte, les deux ancrages nominaux - la valeur de référence de 3 % pour le ratio entre le déficit et le PIB et celle de 60 % pour le rapport entre dette et PIB - ont fait la preuve de leur valeur et restent la clé de voûte de la surveillance multilatérale.




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Date index: 2021-07-30
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