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Advocate promote gender equality in business contexts
Age and gender distribution
Age and sex distribution
Discrimination against women
Discrimination based on gender identity
Discrimination on the basis of gender identity
Distribution by age and gender
Distribution by age and sex
Distribution by gender and age
Distribution by sex and age
Encourage promote gender equality in business contexts
Equal rights of men and women
Equality
Equality between men and women
GII
GPG
GRS
Gender and age distribution
Gender differences
Gender discrimination
Gender disparities
Gender disparity
Gender equality
Gender equality index
Gender equity
Gender gap
Gender identity discrimination
Gender identity studies
Gender income gap
Gender inequality
Gender inequality index
Gender pay gap
Gender reassignment
Gender reassignment surgery
Gender studies
Gender wage gap
Gender-confirming treatment
Genderation
Parity
Promote gender equality in business context
Promote gender equality in business contexts
Sex and age distribution
Sex change
Sex gap
Sex- and gender-based discrimination
Sexism
Sexual discrimination
The study of gender
The study of gender identity

Traduction de «pupils and gender » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gender equality [ equality between men and women | equal rights of men and women | gender disparity | gender equality index | gender equity | gender inequality | gender inequality index | GII | gender disparities | gender inequality | [http ...]

égalité homme-femme [ égalité des sexes | égalité entre les femmes et les hommes | IEG | IIG | indice d'égalité de genre | indice d'inégalité de genre | inégalité entre les genres | inégalité entre les hommes et les femmes | inégalité entre les sexes | inégalité hommes-femmes ]


discrimination based on gender identity | discrimination on the basis of gender identity | discrimination on the basis of gender identity or expression | discrimination on the basis of gender identity/gender reassignment | gender identity discrimination

discrimination fondée sur l'identité sexuelle


address gender related issues in family planning counselling | give advice on gender-related topics in family planning counselling | address gender-related issues in family planning counselling | focus on gender-related issues in family planning counselling

traiter des questions relatives au genre dans le cadre de conseils en planning familial | traiter des questions relatives au sexe dans le cadre de conseils en planning familial


encourage promote gender equality in business contexts | promote gender equality in business context | advocate promote gender equality in business contexts | promote gender equality in business contexts

promouvoir l’égalité hommes-femmes dans des entreprises


gender identity studies | the study of gender identity | gender studies | the study of gender

études sur l’égalité des sexes | études sur le genre


sexual discrimination [ discrimination against women | gender discrimination | sexism | discrimination against women | gender discrimination | sex- and gender-based discrimination | sexism | gender discrimination(UNBIS) ]

discrimination sexuelle [ sexisme ]


gender reassignment [ gender-confirming treatment | gender reassignment surgery | GRS | sex change ]

conversion sexuelle [ changement de sexe | opération chirurgicale de conversion sexuelle | réaffectation sexuelle | traitement de conversion sexuelle ]


age and sex distribution | sex and age distribution | age and gender distribution | gender and age distribution | distribution by age and sex | distribution by sex and age | distribution by age and gender | distribution by gender and age | genderation

répartition par âge et par sexe | répartition par sexe et par âge | répartition selon l'âge et le sexe | répartition par sexe et âge | répartition par âge et sexe | répartition selon le sexe et l'âge


gender income gap | gender pay gap | gender wage gap | GPG [Abbr.]

écart de rémunération entre les femmes et les hommes | écart de salaire entre hommes et femmes | écart salarial entre hommes et femmes


gender disparity | gender gap | gender inequality | sex gap

disparité entre les sexes | écart homme-femme | inégalité entre les sexes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Issues such as socio-economic background of the pupils and specific aspects like migrant status, language spoken at home; whether learning the foreign language is compulsory or voluntary; whether the teacher has formal education in teaching languages or is a native speaker; "streaming" of pupils and gender can all affect the results and data on them should be collected.

Les résultats peuvent être influencés par des paramètres tels que le milieu socioéconomique des élèves et certains aspects particuliers comme le statut migratoire, la langue parlée au domicile, l’obligation éventuelle d’apprentissage de la langue étrangère – par opposition à une démarche volontaire –, le type d’enseignant – formé à l’enseignement des langues ou locuteur natif –, l’orientation éventuelle des élèves dans des «filières» ou encore le sexe de l’élève. Il convient donc de recueillir des données à cet égard.


Other important background data include whether the subject is compulsory or voluntary, whether the teacher has formal education in teaching languages or is a native speaker, whether pupils are streamed according to ability and their gender

D’autres données contextuelles importantes comprennent l’obligation d’apprentissage ou la démarche volontaire, le type d’enseignant (formé à l’enseignement des langues ou locuteur natif), l’orientation des élèves dans des filières selon leurs capacités et leur sexe


Welcomes the proposed extension of the work cycle from 3 years to 5, in order to better implement the long-term strategic goals and work on issues such as underachievement of pupils in some study fields, low participation rates in adult learning, early school leaving, social inclusion, civic engagement, gender gaps and employability rates of graduates.

se félicite de l'allongement du cycle de travail de 3 à 5 ans, afin de mieux mettre en œuvre les objectifs stratégiques à long terme et les travaux sur des questions telles que les mauvais résultats scolaires des élèves dans certaines matières, les faibles taux de participation à la formation des adultes, le décrochage scolaire, l'inclusion sociale, l'engagement civique, les inégalités entre les sexes et les taux d'employabilité des diplômés.


19. Calls on the Member States to improve the quality of education and professional training for people with disabilities and/or special educational needs (SEN), as well as reducing their high dropout rates, and to respect the principles of inclusive education, with an emphasis on these pupils’ active participation, and to improve their integration in society and in the general education system where possible; calls for the immediate improvement of teacher training to this end and the integration of a gender perspective into such tra ...[+++]

19. invite les États membres à améliorer la qualité de l'éducation et de la formation professionnelle pour les personnes handicapées et/ou à besoins éducatifs spécifiques, en réduisant ainsi leur taux de décrochage scolaire, et à respecter les principes d'une éducation inclusive, en renforçant la participation active de ces élèves, et à améliorer leur insertion dans la société et dans le système éducatif en général, dans la mesure du possible; réclame l'amélioration immédiate de la formation des enseignants à cet effet et l'intégration d'une perspective de genre dans cett ...[+++]


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19. Calls on the Member States to improve the quality of education and professional training for people with disabilities and/or special educational needs (SEN), as well as reducing their high dropout rates, and to respect the principles of inclusive education, with an emphasis on these pupils’ active participation, and to improve their integration in society and in the general education system where possible; calls for the immediate improvement of teacher training to this end and the integration of a gender perspective into such tra ...[+++]

19. invite les États membres à améliorer la qualité de l'éducation et de la formation professionnelle pour les personnes handicapées et/ou à besoins éducatifs spécifiques, en réduisant ainsi leur taux de décrochage scolaire, et à respecter les principes d'une éducation inclusive, en renforçant la participation active de ces élèves, et à améliorer leur insertion dans la société et dans le système éducatif en général, dans la mesure du possible; réclame l'amélioration immédiate de la formation des enseignants à cet effet et l'intégration d'une perspective de genre dans cett ...[+++]


The number of pupils, students and trainees participating in the Programme, by country, sector, action and gender

Nombre d'élèves, d'étudiants et de personnes en formation participant au programme, par pays, secteur, action et sexe


26. Notes that all children have equal dignity from the point of view of learning and have the right to a basic education; stresses therefore that pupils’ personal situations, e.g. gender, family circumstances, minority or migrant background, a disability and their own learning difficulties (e.g. dyslexia, dysgraphia and dyscalculia) must be taken into account and that these pupils must be given targeted encouragement and educational assistance adapted to their specific needs from the outset, in order to avoid the reproduction of social exclusion and the risk of poverty by e ...[+++]

26. rappelle que tous les enfants sont égaux dans l'apprentissage et ont le droit à un enseignement de base; souligne que la situation personnelle des élèves, à savoir leur sexe, leur situation familiale, leur appartenance à une minorité ou le fait qu'ils sont issus de l'immigration, un handicap ou leurs propres difficultés d'apprentissage (dyslexie, dysgraphie ou dyscalculie, par exemple), doit être prise en compte et que ces élèves doivent bénéficier d'une aide ciblée et d'une assistance pédagogique adaptée à leurs besoins spécifiques dès le départ, afin d'éviter de reproduire l'exclusion sociale et le risque de pauvreté en renforçant ...[+++]


Finally, further efforts are required to address the general imbalance in the teaching profession by making careers in teaching more attractive to men, in order to ensure that pupils have role models in both genders.

Enfin, des efforts supplémentaires s'imposent pour résoudre le problème global de la disparité hommes-femmes dans la profession enseignante en rendant les carrières d'enseignant plus attrayantes pour les hommes, afin que les élèves aient affaire à des représentants des deux sexes pouvant leur servir de modèle.


35. Is of the opinion that promoting gender-sensitive education and compulsory participation of female pupils/students whose families live principally in decentralised regions would help to improve their standing in society and open up society to gender issues; encourages, therefore, the process of making education more gender-sensitive, for instance by reviewing educational materials in line with Article 5 of CEDAW, and calls on the government to ensure that girls and boys are taught about issues of women's rights and gender equalit ...[+++]

35. considère que la promotion d'un système éducatif sensible au genre et la participation obligatoire des filles dont les familles vivent essentiellement dans des régions décentralisées permettront d'améliorer leur niveau social tout en amorçant une sensibilisation de la société aux questions d'égalité entre les sexes; encourage dès lors le processus qui vise à rendre l'éducation plus sensible au genre, par exemple en renouvelant les matières d'enseignement conformément à l'article 5 de la CEDAW et demande au gouvernement de veiller ...[+++]


34. Is of the opinion that promoting gender-sensitive education and compulsory participation of female pupils/students whose families live principally in decentralised regions would help to improve the social level and open up society to gender issues; encourages, therefore, the process of making education more gender-sensitive, for instance by reviewing educational materials in line with Article 5 of CEDAW, and calls on the government to ensure that girls and boys are taught about issues of women’s rights and gender equality;

34. considère que la promotion d'un système éducatif sensible au genre et la participation obligatoire des filles dont les familles vivent essentiellement dans des régions décentralisées permettront d'améliorer le niveau social tout en amorçant une sensibilisation de la société aux questions d'égalité entre les sexes; encourage dès lors le processus qui vise à rendre l'éducation plus sensible au genre, par exemple en renouvelant les matières d'enseignement conformément à l'article 5 du CEDAW et demande au gouvernement de veiller à ce ...[+++]


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