Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adie's pupil
Allow a pupil to go solo
Assist discharge from physiotherapy
Cotton removal from bale presser
Entrance pupil
Entry pupil
Get a pupil off on solo flights
Myotonic pupil
Personal file of the pupil
Pupil Protection Policy
Pupil's personal file
Remove cotton from bale presser
Support discharge from physio-therapy
Support discharge from physiotherapy
Support the discharge from physiotherapy
Talented and gifted pupils lead teacher
Talented and gifted students lead teacher
Teacher for talented pupils
Teacher of talented and gifted students
Tonic pupil
Unload cotton from bale presser
Unload processed cotton from bale presser

Vertaling van "pupils from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Policy for the Protection of Pupils in the Public School System from Misconduct by Adults [ Pupil Protection Policy ]

Directive pour la protection des élèves du système scolaire public contre les cas d'inconduite de la part d'adultes [ Directive pour la protection des élèves ]


travel facilities for school pupils from third countries resident in a Member State

facilités de déplacement des écoliers ressortissants de pays tiers résidant dans un Etat membre


amaurotic cat's eye blindness of one eye due to various intraocular conditions in which a bright reflection is observed at the pupil as it would appear from the tapetum lucidum of a cat

oeil de chat amaurotique


Adie's pupil [ tonic pupil | myotonic pupil ]

pupille d'Adie [ pupille tonique | pupillotonie ]


talented and gifted pupils lead teacher | talented and gifted students lead teacher | teacher for talented pupils | teacher of talented and gifted students

enseignante pour élèves intellectuellement précoces | enseignant pour élèves intellectuellement précoces | enseignant pour élèves intellectuellement précoces/enseignante pour élèves intellectuellement précoces


personal file of the pupil | pupil's personal file

dossier individuel de l'élève


allow a pupil to go solo [ get a pupil off on solo flights ]

cher un élève


entrance pupil | entry pupil

pupille d'entrée | pupille d'incidence


cotton removal from bale presser | unload processed cotton from bale presser | remove cotton from bale presser | unload cotton from bale presser

sortir le coton d'une presse à balles


assist discharge from physiotherapy | support discharge from physio-therapy | support discharge from physiotherapy | support the discharge from physiotherapy

assister les patients après la physiothérapie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Pupils from a weak socio-economic background are over-represented in the group of pupils showing low performance leading to a risk of transmission of poverty and social exclusion from one generation to the next.

Les élèves provenant d’un milieu socio-économique défavorisé sont surreprésentés dans le groupe d’élèves affichant de faibles résultats générant un risque de transmission de la pauvreté et de l’exclusion sociale de génération à génération


PISA shows lower performance of pupils in schools with high concentrations of migrant pupils.[19] Segregation also happens within schools: there is evidence that ability grouping/tracking places a disproportionately high share of migrant pupils into lower-ability streams – reflecting, possibly, lower initial levels of educational attainment and/or linguistic capacity.[20] Finally, the high concentration of children of migrants in special schools for disabled pupils evident in some countries is an extreme case of segregation.[21] It is a priori unlikely that migrant pupils suffer from ...[+++]

L'étude PISA montre que les résultats scolaires sont moins bons dans les écoles où il y a une forte concentration d'élèves immigrants[19]. La ségrégation est aussi une réalité dans les écoles: on constate que les systèmes de regroupement ou d'orientation ( tracking ) des élèves selon leurs aptitudes ont pour effet d'orienter une proportion comparativement élevée d'enfants de migrants vers les filières exigeant des aptitudes moindres, ce qui pourrait témoigner d'un niveau scolaire et/ou d'aptitudes linguistiques inférieurs au départ[20]. Enfin, la forte concentration d'élèves immigrants observée dans certains pays dans des écoles spéciali ...[+++]


- The shortfall in hardware and software: most European countries suffer from a shortfall in terms of hardware and software, affecting schools and universities as well as (public and private) technical training centres and in-company training (particularly the SMEs). In school education, for instance, the situation in primary schools in Europe varies enormously, with divergences ranging from one computer per 400 pupils to one computer per 25 pupils.

- Le déficit en équipements et en logiciels : dans la plupart des pays européens, on observe des déficits du point de vue de l'équipement tant matériel que « logiciel ». Ceux-ci touchent aussi bien les écoles et les Universités que les centres de formation technique (publics et privés) ou la formation en entreprise (notamment les PMEs) Dans l'éducation scolaire, par exemple, le taux d'équipement des écoles primaires en Europe varie dans des proportions très fortes avec des écarts aussi importants que : de 1 ordinateur pour 400 élèves à 1 ordinateur pour 25 élèves.


The proposal is to amend Directive 2005/71/EC on a specific procedure for admitting third-country nationals for the purposes of scientific research and Directive 2004/114/EC on the conditions of admission of third-country nationals for the purposes of studies, pupil exchange, unremunerated training or voluntary service. Apart from codifying the two directives in a single general text, the proposal also provides for expanding the field of application, in terms of the categories of people covered, and for extending certain of the rights ...[+++]

La présente proposition remplacera la directive 2005/71/CE relative à une procédure d'admission spécifique des ressortissants de pays tiers aux fins de recherche scientifique et la directive 2004/114/CE relative aux conditions d'admission des ressortissants de pays tiers à des fins d'études, d'échange d'élèves, de formation non rémunérée ou de volontariat. Outre la codification des deux directives dans un texte unique, la proposition, qui constitue une refonte, étendra le champ d'application en termes de catégories de personnes couvertes et élargira certains droits des ressortissants concernés de pays tiers.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
26. Notes that all children have equal dignity from the point of view of learning and have the right to a basic education; stresses therefore that pupils’ personal situations, e.g. gender, family circumstances, minority or migrant background, a disability and their own learning difficulties (e.g. dyslexia, dysgraphia and dyscalculia) must be taken into account and that these pupils must be given targeted encouragement and educational assistance adapted to their specific needs from the outset, in order to avoid the reproduction of soc ...[+++]

26. rappelle que tous les enfants sont égaux dans l'apprentissage et ont le droit à un enseignement de base; souligne que la situation personnelle des élèves, à savoir leur sexe, leur situation familiale, leur appartenance à une minorité ou le fait qu'ils sont issus de l'immigration, un handicap ou leurs propres difficultés d'apprentissage (dyslexie, dysgraphie ou dyscalculie, par exemple), doit être prise en compte et que ces élèves doivent bénéficier d'une aide ciblée et d'une assistance pédagogique adaptée à leurs besoins spécifiques dès le départ, afin d'éviter de reproduire l'exclusion sociale et le risque de pauvreté en renforçant leurs chances d'accéder au marché de l'emploi; souligne qu'il est impératif de permettre aux enf ...[+++]


Suggestions for the benchmarks to be used under the Open Method of Coordination include: the socio-economic status of the pupils concerned, whether or not they are from a migrant background; the completion of studies (compulsory education) by pupils, whether or not they are from a migrant background; the proportion of teaching staff from a migrant background; the intercultural skills of the teaching staff; the education system’s capacity to allow s ...[+++]

Parmi les critères de référence à utiliser dans le cadre de la Méthode ouverte coordination, sont par exemple suggérés les suivants: le statut socio-économique des personnes originaires ou non de l’immigration; l’achèvement des études (scolarité obligatoire); la proportion d’enseignants issus de l’immigration; les compétences interculturelles du corps enseignant; la perméabilité sociale du système scolaire; la promotion du multilinguisme dans le système éducatif public; l’ouverture du système éducatif à tous les enfants et les jeunes, etc.


However, not everybody is equally able to take advantage of this great opportunity which we could be offering to all our European young people: indeed, the pupils and students from the furthest, outermost regions cannot come for reasons of money, because of the costs involved.

Cependant, l'égalité des chances ne régit pas cette occasion spéciale que nous pourrions offrir à tous nos jeunes Européens : en effet, les élèves et les étudiants des régions éloignées et périphériques ne peuvent venir, pour des questions d'argent, de coûts.


– (IT) Mr President, on a lighter note, it is traditional for Parliament’s spring part-sessions to be pleasantly besieged by schoolchildren, by groups of pupils and students from all over Europe.

- (IT) Monsieur le Président, ma communication est un peu plus distrayante. Comme le veut la tradition, les séances printanières de ce Parlement sont sympathiquement prises d'assaut par les classes, par les groupes d'élèves et d'étudiants provenant de toute l'Europe.


As far as special education and training are concerned, apart from a few generally positive but non-binding proposals relating mainly to tertiary education, the text is based on the unscientific approach of placing pupils with disabilities in mainstream schools, ostensibly with a view to integrating them into society as a whole.

En ce qui concerne la formation et l’éducation spécifiques, hormis certaines propositions généralement positives qui concernent avant tout l’enseignement supérieur mais n’ont pas de caractère contraignant, le texte est imprégné de l’idéologie antiscientifique favorable à la scolarisation des handicapés dans les établissements ordinaires au nom de leur prétendue insertion dans la collectivité.


—school pupils who are nationals of a third country listed in Annex I and who reside in a Member State applying Council Decision 94/795/JHA of 30 November 1994 on a joint action adopted by the Council on the basis of Article K.3.2.b of the Treaty on European Union concerning travel facilities for school pupils from third countries resident in a Member State and are travelling in the context of a school excursion as members of a group of school pupils accompanied by a teacher from the school in question.

—les écoliers ressortissants d'un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe I qui résident dans un État membre appliquant la décision 94/795/JAI du Conseil du 30 novembre 1994 relative à une action commune adoptée par le Conseil sur la base de l'article K.3, paragraphe 2, point b), du traité sur l'Union européenne en ce qui concerne les facilités de déplacement des écoliers ressortissants de pays tiers résidant dans un État membre lorsque ces écoliers participent à un voyage organisé dans le cadre d'un groupe scolaire accompagné d'un enseignant de l'établissement,


w