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Call ratio backspread
Call ratio backspread
Call ratio spread
Put-call options ratio
Put-call parity
Put-call provision
Put-call ratio
Ratio call spread
Ratio put write
Ratio put writing
Ratio write put back-spread
Reverse ratio call spread
Reverse ratio call spread
Reverse ratio put write

Vertaling van "put-call ratio " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
put-call ratio [ put-call options ratio ]

ratio des options de vente aux options d'achat






reverse ratio put write | ratio write put back-spread

reverse ratio put write


call ratio backspread | reverse ratio call spread

call back spread | call ratio back spread | call ratio backspread | écart inverse sur ratio de calls


call ratio spread (1) | ratio call spread (2)

écart vertical sur ratio de calls (1) | ratio call spread (2) | call ratio spread (3)


call ratio backspread (1) | reverse ratio call spread (2)

écart inverse sur ratio de calls (1) | call ratio back spread (2) | call back spread (3) | call ratio backspread (4)


put-call parity

parité des options de vente et d'achat [ parité des options vente-achat | parité de l'option de vente et de l'option d'achat ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This means that, first of all, we must have legislation calling for a balanced budget; second, objectives must be set for reducing the debt, based on a specific debt to GDP ratio; and third, there must be specific stipulation of the amount to be put into reducing the debt.

Cela signifie qu'il faut, premièrement, une loi obligeant l'équilibre budgétaire; deuxièmement, fixer des objectifs précis pour la réduction de la dette, basés selon un ratio dette-PIB donné; et, troisièmement, des dispositions précises sur le montant qui sera consacré à la réduction des impôts.


The basic proposition is that the reserve ratio—the ratio of the cash reserves to deposit liabilities—determines what we call the money multiplier; that is, when new reserves are put into the private banks, how much they can expand the money supply through their lending and relending process.

En principe, le coefficient de réserve—c'est-à-dire le ratio entre les réserves en espèces et le passif-dépôts—détermine ce que nous appelons le coefficient d'expansion monétaire ou multiplicateur monétaire.


We're then in a situation that you might have in British Columbia, for example, according to the Canadian Institute for Health Information, and that is the highest ratio of anesthesiologists in the country but where anesthesiologists from that very province are expressing concerns about very frequent call schedules, and so on, and concerns that they might not be practising in an optimal way, potentially putting patients in harm's reach.

Cela entraîne des situations comme celle que nous avons en Colombie-Britannique, par exemple, où la proportion d'anesthésiologistes est la plus élevée du pays, mais où ces spécialistes se plaignent de la fréquence des appels qu'ils reçoivent et craignent de ne pas exercer leur profession d'une façon optimale, ce qui pourrait menacer la santé de leurs patients.


In twenty-five words or less, what I like in Leslie's report is that it has put on the table the issue of what I call the long-standing problem of western militaries’ tooth-to-tail ratios—no one likes to use that term anymore, but I like to use it—where we've expanded, where the tail keeps expanding.

En 25 mots ou moins, ce que j'aime du rapport du général Leslie, c'est qu'il présente un problème de longue date des forces militaires occidentales, qui est le ratio dents-queue — personne n'aime utiliser cette expression aujourd'hui, contrairement à moi — dans le cadre duquel la queue continue de s'élargir.


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If we combine federal and provincial numbers for something called gross debt, our gross debt to GDP ratio is actually at 82.5%. To put this in perspective, the U.S. is around 83%, so we are almost as bad off as the U.S. in terms of gross government debt in Canada.

Si nous combinons les chiffres fédéraux et provinciaux sur la dette brute, nous obtenons un ratio de la dette brute au PIB de 82,5 p. 100. Pour mettre les choses en perspective, le ratio des États-Unis est d'approximativement 83 p. 100, ce qui signifie que la dette brute du gouvernement canadien est presque aussi pire que celle des États-Unis.


5. Calls on the Commission to put before the European Parliament and the Council within the next six months a proposal for amending Council Regulation (EC) No 1185/2003 in which the theoretical ratios of fin weight to live weight are revised in accordance with the criteria set out in the scientific reports, and especially the 2005 ICCAT report, particularly in respect of the species Prionacea glauca, for which ICCAT's Standing Committee on Research and Statistics recommends the fin-to-live weight ratio of 6.5%, so that these ratios correspond to the morphological characteristics of species;

5. invite la Commission à présenter au Parlement et au Conseil, dans un délai de six mois, une proposition de modification du règlement (CE) n° 1185/2003 et à envisager la révision des pourcentages de poids théorique des nageoires par rapport au poids vif – en particulier pour ce qui concerne l'espèce Prionacea glauca –, conformément aux critères énoncés dans rapports scientifiques et en particulier dans le rapport 2005 de la CICTA, pour que le comité scientifique permanent de recherche et de statistiques de cette dernière recommande un pourcentage de 6,5 % nageoires/poids vif, et afin que ces pourcentages soient adaptés aux caractéristi ...[+++]


6. Calls on the Commission to put before the European Parliament and the Council within the next six months a proposal for amending Regulation (EC) No 1185/2003 in line with the majority of scientific analyses of shark fin to carcass ratios for Atlantic sharks, including the blue shark (Prionacea glauca), which conclude that a 5% fin to dressed weight (approximately 2.0% of live weight) ratio is an appropriate upper limit for mixed shark fisheries;

6. invite la Commission à présenter au Parlement et au Conseil, dans un délai de six mois, une proposition de modification du règlement (CE) n° 1185/2003, conformément à la majeure partie des analyses scientifiques sur le coefficient nageoire/carcasse pour le requin de l'Atlantique, y compris le requin bleu (Prionace glauca), lesquelles concluent qu'un coefficient de 5 % entre nageoire et poids paré (soit environ 2 % du poids vif) constitue un plafond approprié dans le cadre des pêches mixtes de requins;


5. Calls on the Commission to put before the Parliament and the Council a proposal for amending Regulation (EC) No 1185/2003, following a comprehensive review by the Commission of scientific studies on shark fin to carcass ratios covering the wide range of European shark species and fishing fleets taking sharks; recommends that, until such a review is completed, no increases in the fin to carcass ratio should be proposed;

5. invite la Commission à présenter au Parlement et au Conseil une proposition de modification du règlement (CE) n° 1185/2003 à l'issue d'un examen complet par la Commission des études scientifiques sur les pourcentages de poids théorique des nageoires par rapport au poids vif qui soient représentatives du vaste éventail d'espèces de requins et de flottes de pêche au requin européens; recommande que, jusqu'à l'achèvement dudit examen, aucune augmentation du pourcentage de poids théorique des nageoires par rapport au poids vif des requins ne soit proposée;


5. Calls on the Commission to put before the Parliament and the Council a proposal for amending Regulation (EC) No 1185/2003, following a comprehensive review by the Commission of scientific studies on shark fin to carcass ratios covering the wide range of European shark species and fishing fleets taking sharks; recommends that, until such a review is completed, no increases in the fin to carcass ratio should be proposed;

5. invite la Commission à présenter au Parlement et au Conseil une proposition de modification du règlement (CE) n° 1185/2003 à l'issue d'un examen complet par la Commission des études scientifiques sur les pourcentages de poids théorique des nageoires par rapport au poids vif qui soient représentatives du vaste éventail d'espèces de requins et de flottes de pêche au requin européens; recommande que, jusqu'à l'achèvement dudit examen, aucune augmentation du pourcentage de poids théorique des nageoires par rapport au poids vif des requins ne soit proposée;


6. Calls on the Commission to put before the European Parliament and the Council within the next six months a proposal for amending Regulation (EC) No 1185/2003 in line with the majority of scientific analyses of shark fin to carcass ratios for Atlantic sharks, including the blue shark (Prionacea glauca), which conclude that a 5% fin to dressed weight (approximately 2.0% of live weight) ratio is an appropriate upper limit for mixed shark fisheries;

6. invite la Commission à présenter au Parlement et au Conseil, dans un délai de six mois, une proposition de modification du règlement (CE) n° 1185/2003, conformément à la majeure partie des analyses scientifiques sur le coefficient nageoire/carcasse pour le requin de l'Atlantique, y compris le requin bleu (Prionace glauca), lesquelles concluent qu'un coefficient de 5 % entre nageoire et poids paré (soit environ 2 % du poids vif) constitue un plafond approprié dans le cadre des pêches mixtes de requins;




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Date index: 2021-10-22
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