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Cross rail head
Cross rail head and saddle
Cross-slide tool box
Cross-slide tool box and saddle
Head
Head contact rail splice bar
Head of rail
Head rail
Head-contact joint bar
Horizontal toolhead
Horizontal toolhead and saddle
Rail connection
Rail flange
Rail head
Rail head and saddle
Rail traffic
Rail transport
Railhead
Railway
Railways
Striking of the flange against the rail-head
Tie rail
Tool box on cross slide
Transport by railway

Vertaling van "rail head " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cross rail head | cross rail head and saddle | cross-slide tool box | cross-slide tool box and saddle | horizontal toolhead | horizontal toolhead and saddle | rail head | rail head and saddle | tool box on cross slide

chariot porte-outil de traverse | porte-outil de traverse




head of rail | rail flange | rail head

champignon de rail


railhead [ rail head | head of rail | head ]

champignon de rail [ champignon ]


striking of the flange against the rail-head

application du boudin contre le champignon du rail




head-contact joint bar [ head contact rail splice bar ]

éclisse à tête appuyée




head contact rail splice bar

éclisse à contact à la tête


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

transport ferroviaire [ chemin de fer | liaison ferroviaire | trafic ferroviaire | transport par chemin de fer ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Rail head profile for plain line

Profil du champignon du rail pour la voie courante


Rail head profile for plain line

Profil du champignon du rail pour la voie courante


The track cant is the maximum difference in height between outer and inner rails, measured at the centre of the rail head surface (in mm).

Le dévers est la différence maximale entre le rail externe et le rail interne, mesurée au centre de la surface du champignon de rail (en mm).


Design values of track gauge, rail head profile and rail inclination for plain line shall be selected to ensure that the equivalent conicity limits set out in Table 1 are not exceeded when the following wheelsets are modelled passing over the designed track conditions (simulated by calculation according to EN 15302:2006).

Les valeurs de conception de l'écartement de la voie, du profil du champignon du rail et de l'inclinaison du rail pour les voies courantes doivent être choisies de manière à ce que les valeurs limites de conicité équivalente définies dans le tableau 1 ne soient pas dépassées lorsque les essieux indiqués ci-dessous sont conçus pour une circulation sur des conditions de voie adaptées (méthode de calcul par simulation selon la norme EN 15302:2006).


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Design values of track gauge, rail head profile and rail inclination for plain line shall be selected to ensure that the equivalent conicity limits set out in Table 1 are not exceeded when the following wheelsets are modelled passing over the designed track conditions (simulated by calculation according to EN 15302:2006).

Les valeurs de conception de l'écartement de la voie, du profil du champignon du rail et de l'inclinaison du rail pour les voies courantes doivent être choisies de manière à ce que les valeurs limites de conicité équivalente définies dans le tableau 1 ne soient pas dépassées lorsque les essieux indiqués ci-dessous sont conçus pour une circulation sur des conditions de voie adaptées (méthode de calcul par simulation selon la norme EN 15302:2006).


The track cant is the maximum difference in height between outer and inner rails, measured at the centre of the rail head surface (in mm).

Le dévers est la différence maximale entre le rail externe et le rail interne, mesurée au centre de la surface du champignon de rail (en mm).


The inclination can be given by the shape of the active part of the rail head profile.

L'inclinaison peut être donnée par la forme de la partie active du profil du champignon du rail.


Section 4. 2.9.2 of this TSI sets out requirements for the rail head profile to respect equivalent conicity.

Le point 4.2.9.2 de la présente STI définit les exigences applicables au profil du champignon du rail correspondant à la conicité équivalente.


Section 4. 2.9.2 of this TSI sets out requirements for the rail head profile to respect equivalent conicity.

Le point 4.2.9.2 de la présente STI définit les exigences applicables au profil du champignon du rail correspondant à la conicité équivalente.


The inclination can be given by the shape of the active part of the rail head profile.

L'inclinaison peut être donnée par la forme de la partie active du profil du champignon du rail.




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'rail head' ->

Date index: 2024-01-11
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