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ATraO
Alpine Transit Ordinance
CEVA line
CEVA rail link
CTR
CTRL
Channel Tunnel Rail Link
Communications link encryption
Cornavin-Eaux-Vives-Annemasse rail link
Data link encryption
Fiber link
Fiber optic link
Fiber-optic communications link
Fibre link
Greater Moncton Truck-Rail Link Inc.
Link by link encipherment
Link encipherment
Link encryption
Link to link encryption
Link-by-link encipherment
Link-by-link encryption
NRLA
New Rail Link through the Alps
Optical fiber communication link
Optical fiber link
Optical fibre link
Optical link
Rail link
Railroad link
Railway connection
Railway link
Spanish high-speed rail link

Traduction de «rail link » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
rail link | railroad link | railway connection | railway link

liaison ferroviaire




New Rail Link through the Alps [ NRLA ]

Nouvelle ligne ferroviaire à travers les Alpes [ NLFA ]


Cornavin-Eaux-Vives-Annemasse rail link | CEVA rail link | CEVA line

liaison ferroviaire Cornavin-Eaux-Vives-Annemasse | ligne ferroviaire CEVA | ligne CEVA [ CEVA ]


Channel Tunnel Rail Link | CTR [Abbr.] | CTRL [Abbr.]

liaison Londres-tête du tunnel sous la Manche | CTRL [Abbr.]




Ordinance of 28 February 2001 on the Construction of the Swiss Transalpine Rail Link | Alpine Transit Ordinance [ ATraO ]

Ordonnance du 28 février 2001 sur la construction de la ligne ferroviaire suisse à travers les Alpes | Ordonnance sur le transit alpin [ Otransa ]


Greater Moncton Truck-Rail Link Inc.

Greater Moncton Truck-Rail Link Inc.


link-by-link encipherment [ link encryption | link to link encryption | data link encryption | communications link encryption | link encipherment | link-by-link encryption | link by link encipherment ]

chiffrement de liaison [ chiffrement de liaison par liaison | chiffrement de voie | chiffrement sur une liaison | chiffrement liaison par liaison | chiffrement section par section | chiffrage de voie de transmission | chiffrage à chaîne | chiffrement par tronçon ]


optical fiber communication link | fiber-optic communications link | optical fiber link | optical fibre link | fiber optic link | optical link | fiber link | fibre link

liaison par fibre optique | liaison de télécommunications par fibre optique | liaison optique | opto-liaison | liaison par fibres optiques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
With more specific reference to assistance from the Cohesion Fund for 2000-06, the strategic approach selected by the Spanish authorities will mean continuing investment in the development and modernisation of the trans-European rail transport network, particularly in the form of high-speed rail links, the continued construction of roads to improve links with France and Portugal and improving operating conditions in ports.

En ce qui concerne plus spécifiquement les interventions du Fonds de cohésion pour la période 2000-2006, l'approche stratégique retenue par les autorités espagnoles se concrétisera par la poursuite de l'effort d'investissement dans le développement et la modernisation du réseau ferroviaire transeuropéen, notamment en matière de réseaux ferroviaires à grande vitesse, la continuation de la construction des axes routiers facilitant la connexion avec la France et le Portugal, ainsi que l'amélioration des conditions de fonctionnement des ports.


The new specific projects are: (1) the Galileo global navigation and positioning satellite system, (2) the high-capacity rail link across the Pyrenees, (3) the Stuttgart-Munich-Salzburg/Linz-Vienna high-speed train/combined transport project for Eastern Europe, (4) the Danube river improvement between Vilshofen and Straubing, (5) high-speed rail interoperability on the Iberian peninsula and (6) the Fehmarn Belt fixed link between Germany and Denmark.

Ces nouveaux projets spécifiques sont: (1) le système mondial Galileo de navigation et de positionnement par satellite; (2) la liaison ferroviaire à haute capacité pour la traversée des Pyrénées; (3) le projet de train à grande vitesse/transport combiné sur les axes Stuttgart-Munich-Salzbourg/Linz-Vienne pour l'Europe orientale; (4) l'amélioration de la navigabilité du Danube entre Vilshofen et Straubing; (5) l'interopérabilité ferroviaire à grande vitesse sur la péninsule ibérique; (6) la liaison fixe sur le Fehmarn Belt entre l'Allemagne et le Danemark.


Concerning the high priority projects endorsed by the Essen European Council (December 1994), the Cohesion Fund has given particular emphasis to the implementation of the high priority projects that lie wholly or partly within the territories of the Cohesion Member States: high speed train South; the Greek motorways (Pathe and Via Egnatia); the Portugal/Spain multimodal link; Cork-Dublin-Belfast rail link; and the Ireland-UK-Benelux road link.

En ce qui concerne les projets prioritaires mis en exergue par le Conseil européen d'Essen (décembre 1994), le Fonds de cohésion a mis particulièrement l'accent sur la mise en oeuvre des ceux qui sont entièrement ou partiellement situés sur le territoire des États membres bénéficiaires du Fonds : TGV Sud ; autoroutes grecques (Pathe et Via Egnatia) ; liaison multimodale Portugal - Espagne ; liaison ferroviaire Cork - Dublin - Belfast ; liaison routière Irlande-UK-Benelux.


launching new priority projects, such as the Stuttgart-Munich-Salzburg/Linz-Vienna TGV/combined transport link, the Fehmarn Belt linking Denmark and Germany, improving navigability on the Danube between Straubing and Vilshofen, the Galileo radionavigation project, the Iberian high-speed train network and addition of the Verona-Naples and Bologna-Milan rail links plus extension of the southern European TGV network to N?mes in France.

lancer de nouveaux projets prioritaires, tels que TGV/transport combiné Stuttgart-Munich-Salsbourg/Linz-Vienne, Fehmarn reliant le Danemark à l'Allemagne, améliorer la navigabilité du Danube entre Straubing-Vilshofen, le projet de radionavigation Galileo, le réseau TGV ibérique et l'ajout de la ligne ferroviaire Vérone-Naples et Bologne-Milan, et la continuité vers Nîmes du TGV Sud Européen.


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Due to the privatisation of the main rail-links and the particularities of the privatisation legislation, the Commission has not yet found the opportunity to support rail projects in Estonia, with the exception of one measure for technical assistance.

Étant donné la privatisation des principales liaisons ferroviaires et les particularités de la législation sur la privatisation, la Commission n'a pas encore eu l'occasion de soutenir des projets ferroviaires en Estonie, à l'exception d'une mesure d'assistance technique.


Mr. Speaker, I have the honour of presenting a petition on the electrification of the air-rail link from Union Station to Pearson airport, recognizing it is in the national interest of Canada to have clean, efficient, quiet, modern rail transportation for Toronto, between its major rail and air links.

Monsieur le Président, j'ai l'honneur de présenter une pétition qui concerne l'électrification du lien air-rail entre la gare Union et l'aéroport Pearson étant donné qu'il serait dans l'intérêt national du Canada de se doter d'un lien ferroviaire propre, moderne, silencieux et efficace entre la gare centrale et l'aéroport principal de Toronto.


He proposed that Canada and the U.S. combine to create a north-south rail link between Alaska, the Yukon and British Columbia in Canada, all the way to the U.S. border, by completing 900 miles of rail link.

Il a proposé que le Canada et les États-Unis unissent leurs efforts pour créer un lien ferroviaire nord-sud entre l'Alaska, le Yukon et la Colombie-Britannique, jusqu'à la frontière américaine, en achevant un tronçon de 900 milles.


Annex PROJECTS COMPLYING WITH THE PRIORITIES LAID DOWN IN THE REGULATION (1) Forming part of the high-speed rail network: - the links: Paris-London-Brussels-Amerstdam-Cologne, with connections to other Member States - the links: (a) Seville-Madrid-Barcelona-Lyons-Turin-Milan-Venice, and from there to Tarvisio and Trieste (b) Oporto-Lisbon-Madrid (2) the trans-Alpine (Brenner) route (3) the contribution to the combined transport network of interest to the Community as a whole (4) the trans-Pyrenean road links (Somport) (5) the road link to Ireland, i.e. the A5/A55 North Wales Coast Road and improvements to the north-south, cross-frontier Dublin-Belfast rail link (6) Scand ...[+++]

Annexe PROJETS QUI RESPECTENT LES PRIORITES DU REGLEMENT 1) La contribution au réseau ferroviaire à grande vitesse : - liaisons : Paris - Londres - Bruxelles - Amsterdam - Cologne et raccordements vers d'autres Etats membres ; - liaisons : a) Séville - Madrid - Barcelone - Lyon - Torino - Milano - Venezia et de-là vers Tarvisio et Trieste b) Porto - Lisbonne - Madrid 2) L'axe de transit alpin (axe du Brenner) 3) La contribution au réseau de transport combiné d'intérêt communautaire 4) Les liaisons routières transpyrénéennes (Somport) 5) L'axe routier vers l'Irlande : A5/A55 "North Wales Coast road" et l'amélioration de l'axe frontalier ferroviaire nord-sud Dublin-Belfast 6) Les li ...[+++]


ANNEX I LIST OF HIGH PRIORITY TRANSPORT PROJECTS ADOPTED BY THE EUROPEAN COUNCIL Projects Countries involved - High Speed Train Combined Transport North South I/A/D Brenner axis Verona-M?nchen- -N?rnberg-Erfurt-Halle/Leipzig-Berlin - High Speed Train Paris-Bruxelles-K?ln-Amsterdam-London The following sections of the project are included Belgium: F/B border-Bruxelles-Li?ge-B/D border B Bruxelles-B/NL border United Kingdom: London-Channel Tunnel Acces UK Netherlands: B/NL border-Rotterdam-Amsterdam NL Germany: Aachen(1)-Cologne-Rhein/Main D - High Speed Train South Madrid-Barcelona-Perpignan-Montpellier E/F Madrid-Vitoria-Dax E/F - High Speed Train East The following sections of the project are included(2) Paris-Metz-Strasbourg-Appenweier-Ka ...[+++]

ANNEXE I LISTE DES PROJETS HAUTEMENT PRIORITAIRES DANS LE SECTEUR DES TRANSPORTS ADOPTES PAR LE CONSEIL EUROPEEN Projets Pays concernés - TGV/transport combiné Nord-Sud I/A/D Axe du Brenner Vérone-Munich-Nuremberg -Erfurt-Halle/Leipzig-Berlin - TGV (Paris)-Bruxelles-Cologne-Amsterdam-Londres Les tronçons concernés du projet sont les suivants : Belgique : frontière F/B-Bruxelles-Liège-frontière B/D, B Bruxelles-frontière B/NL Royaume-Uni : Londres-accès tunnel sous la Manche UK Pays-Bas : frontière B/NL-Rotterdam-Amsterdam NL Allemagne : Aix-la-Chapelle(1) Cologne-Rhin/Main D - TGV Sud Madrid-Barcelone-Perpignan-Montpellier E/F Madrid-Vitoria-Dax E/F - TGV Est Les tronçons concernés du projet sont les suivants(2) Paris-Metz-Strasbourg-Appenw ...[+++]


At the opening of the Eurailspeed Congress, devoted to the subject of high-speed rail links and bringing together officials of Europe's railways and railway industries, Mr Van Miert, the member of the Commission with special responsibility for transport policy, spoke of the fundamental role of high-speed rail links within the common transport policy and within the emerging wider Europe.

M. Van Miert, Membre de la Commission chargé de la politique des transports, s'exprimant lors de l'ouverture du Congrès EURAILSPEED consacré aux chemins de fer à grande vitesse et réunissant les responsables européens des entreprises de chemin de fer et de l'industrie ferroviaire, a exposé le rôle fondamental que jouera la grande vitesse ferroviaire dans le contexte de la politique commune des transports et de la grande Europe qui se dessine.


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