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ACO
Allied Command Europe
Allied Command Operations
American Committee for Liberation
American Committee for Liberation from Bolshevism
CCME
Churches' Commission for Migrants in Europe
Churches' Committee for Migrants in Europe
Churches' Committee on Migrant Workers in Europe
DCE
Delegation to the Council of Europe
Europe
Free Europe Committee
Legal Department
National Committee for a Free Europe
RD
RDS
Radio Liberty Committee
Radio data system
Russian federation - Europe
SC Europe
Strategic Command Europe

Vertaling van "rd europe " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Churches' Commission for Migrants in Europe [ CCME | Churches' Committee for Migrants in Europe | Churches' Committee on Migrant Workers in Europe | Churches' Committee on Migrant Workers in Western Europe ]

Commission des Églises auprès des migrants en Europe [ Comité des Églises auprès des migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants en Europe occidentale ]


Radio Free Europe/Radio Liberty [ RFE/RL | Radio Liberty Committee | American Committee for Liberation from Bolshevism | American Committee for Liberation | Free Europe Committee | Free Europe, Inc. | National Committee for a Free Europe ]

Radio Free Europe/Radio Liberty [ RFE/RL | Radio Liberty Committee | American Committee for Liberation from Bolshevism | American Committee for Liberation | Free Europe Committee | Free Europe, Inc. | National Committee for a Free Europe ]


Russian federation - Europe

Fédération de Russie - Europe


A movement disorder with manifestation of episodes of involuntary tremor of the chin and lower lip. The disorder has been described in less than 25 families from Europe and the USA, with a slight male preponderance. Onset usually occurs in childhood

géniospasme héréditaire




Swiss Parliamentary Delegation to the Council of Europe | Delegation to the Parliamentary Assembly of the Council of Europe | Delegation to the Council of Europe [ DCE ]

Délégation parlementaire suisse auprès du Conseil de l’Europe | Délégation suisse auprès de l'Assemblée parlementaire du Conseil de l'Europe | Délégation auprès de l'Assemblée parlementaire du Conseil de l'Europe | Délégation parlementaire auprès du Conseil de l'Europe | Délégation auprès du Conseil de l'Europe [ DCE ]


Allied Command Operations [ ACO | Strategic Command Europe | SC Europe | Allied Command Europe ]

Commandement allié Opérations [ ACO | Commandement stratégique en Europe | SC Europe | Commandement allié en Europe ]




radio data system | RDS

radiodiffusion de données de service | RDS


Political Affairs Division I, Europe, Council of Europe, OSCE

Division politique I, Europe, Conseil de l'Europe, OSCE
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Without the single GSM standard agreed in 1987, and deriving from EU-funded RD, Europe would not have achieved its global leadership position in mobile communications.

Sans la norme unique GSM, arrêtée en 1987 et découlant de RD financée par l'UE, l'Europe n'aurait pas réussi à occuper la première place dans le monde en ce qui concerne les communications mobiles.


A wide array of policy areas must be brought into play to reinforce the attractiveness and profitability of RD investment. They relate to the framework conditions for RD in Europe and to governments' financial support to business RD. Attractive framework conditions are a prerequisite for increasing the RD and innovation performance of the EU.

Une vaste mosaïque de secteurs politiques doivent être mis en branle pour renforcer l'attrait et la profitabilité des investissements de R D. Ces secteurs se rapportent aux conditions cadres qui régissent la R D en Europe et au soutien financier des gouvernements à la R D des entreprises. Un cadre général attrayant est une condition préalable essentielle pour une R D et une innovation plus performantes au sein de l'UE.


.to retain and attract more business RD investment in Europe | Fragmentation of public research diminishes Europe's attractiveness for business as a location for RD investment. The business sector is supposed to contribute two-thirds of the 3% of GDP RD intensity target.

.pour retenir et attirer davantage d’investisse-ments en RD de la part des entreprises en Europe | La fragmentation de la recherche publique rend l’Europe moins attractive pour les entreprises qui cherchent à investir dans la RD. Le secteur privé est supposé contribuer à concurrence des deux tiers à l’objectif d’intensité de la recherche qui devrait atteindre 3 % du PIB.


There is an even wider gap between the EU and Japan in terms of RD intensity, as Japan devotes 3 % of its GDP to RD. Moreover, the business sector accounts for 72 % of RD expenditure in Japan, compared to 56 % in Europe and 67 % in the US.

L'écart entre l'UE et le Japon en termes d'intensité de la R D est encore plus large puisque ce pays consacre 3 % de son PIB à la R D. En outre, les entreprises représentent 72 % des dépenses de R D au Japon contre 56 % en Europe et 67 % aux États-Unis.


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It is not only the absolute amounts spent on RD that count – Europe needs to focus on the impact and composition of research spending and to improve the conditions for private sector RD in the EU.

Les montants absolus dépensés en RD ne sont pas les seuls facteurs à prendre en compte. L’Europe doit se concentrer sur l’impact et la composition des dépenses de recherche et améliorer les conditions de la RD dans le secteur privé au sein de l’UE.


Without the single GSM standard agreed in 1987, and deriving from EU-funded RD, Europe would not have achieved its global leadership position in mobile communications.

Sans la norme unique GSM, arrêtée en 1987 et découlant de RD financée par l'UE, l'Europe n'aurait pas réussi à occuper la première place dans le monde en ce qui concerne les communications mobiles.


.to retain and attract more business RD investment in Europe | Fragmentation of public research diminishes Europe's attractiveness for business as a location for RD investment. The business sector is supposed to contribute two-thirds of the 3% of GDP RD intensity target.

.pour retenir et attirer davantage d’investisse-ments en RD de la part des entreprises en Europe | La fragmentation de la recherche publique rend l’Europe moins attractive pour les entreprises qui cherchent à investir dans la RD. Le secteur privé est supposé contribuer à concurrence des deux tiers à l’objectif d’intensité de la recherche qui devrait atteindre 3 % du PIB.


While the US defence budget is about twice as large as that of all European defence budgets combined, it devotes some 35% of its total budget to investment compared to only about 20% in Europe and it outspends Europe by six to one in defence RD. Moreover, RD investment in Europe is fragmented, leading to duplication and waste of scarce resources.

Alors que le budget américain de la défense est à peu près égal au double des budgets cumulés de tous les États membres, les États-Unis consacrent quelque 35 % de ces ressources aux investissements, contre seulement 20 % environ pour l’Europe, et les dépenses américaines dans la R D dans le domaine de la défense sont six fois supérieures aux mêmes dépenses européennes. De plus, les investissements dans la R D sont fragmentés en Europe, entraînant la répétition d’activités faisant double emploi et le gaspillage de ressources pourtant rares.


The analyses contained in this communication confirm that it is necessary not only to improve the effectiveness of the European RD and innovation system, but also to address the EU's under-investment in RD. The current trends in RD investment must be reversed urgently in order to approach 3 % of GDP by 2010, with an increased share of business funding that should reach two thirds of total RD expenditure. Such a change is essential to reach the Lisbon objective of making Europe the leading knowledge economy in the world.

Les analyses développées dans la présente communication confirment qu'il est nécessaire non seulement d'améliorer l'efficacité du système européen de la R D et de l'innovation, mais aussi de s'attaquer au sous-investissement dans la R D dont soufre l'UE. La tendance actuelle des investissements de R D doit être inversée d'urgence afin qu'ils approchent 3% du PIB d'ici 2010, avec un accroissement de la part du financement par les entreprises au niveau de deux tiers des dépenses totales de R D. Ce changement est essentiel pour atteindre l'objectif de Lisbonne qui vise à faire de l'Europe la première économie de la connaissance dans le mond ...[+++]


A wide array of policy areas must be brought into play to reinforce the attractiveness and profitability of RD investment. They relate to the framework conditions for RD in Europe and to governments' financial support to business RD. Attractive framework conditions are a prerequisite for increasing the RD and innovation performance of the EU.

Une vaste mosaïque de secteurs politiques doivent être mis en branle pour renforcer l'attrait et la profitabilité des investissements de R D. Ces secteurs se rapportent aux conditions cadres qui régissent la R D en Europe et au soutien financier des gouvernements à la R D des entreprises. Un cadre général attrayant est une condition préalable essentielle pour une R D et une innovation plus performantes au sein de l'UE.




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'rd europe' ->

Date index: 2024-03-07
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