Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ability to read and write
Educate on literacy as a social practice
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
International Reading Association Literacy Award
Literacy
Problems related to education and literacy
Project READ Literacy Network Waterloo-Wellington
Reading literacy
Teach literacy as a social practice
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice

Traduction de «reading literacy » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Project READ Literacy Network Waterloo-Wellington

Project READ Literacy Network Waterloo-Wellington


Read Every Day! Partnerships in Literacy, National Literacy Program: General Information

Lire tous les jours! Partenaires dans le domaine de l'alphabétisation, Programme national d'alphabétisation: renseignements généraux


ability to read and write | literacy

aptitude à lire et à écrire | littératie | littérisme


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


International Reading Association Literacy Award

Prix d'alphabétisation Association internationale pour la lecture [ Prix Association internationale pour la lecture ]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Problems related to education and literacy

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Capitalise on evidence on reading literacy, including the report of the High Level Expert Group on Literacy, to raise literacy levels among school students and adults and to reduce the proportion of low-performing 15 year olds in reading.

Exploiter les données concernant la maîtrise de la lecture, y compris le rapport du groupe d'experts de haut niveau sur la lutte contre l'illettrisme, afin d'accroître le niveau d'aptitude des enfants scolarisés et des adultes et de réduire la proportion des adolescents de 15 ans qui ont des difficultés à lire.


Low achievers in Reading Literacy in Member States (15 years olds), level I or below on the PISA reading literacy scale (% of total)

Élèves ayant de faibles résultats en compréhension de l'écrit dans les États membres (jeunes âgés de 15 ans), niveau 1 ou moins sur l'échelle de compréhension de l'écrit de PISA) (% du total)


Europe also has to do better on literacy – 24.1% of 15-year olds are low performers in reading literacy and this share has increased in recent years[8].

Elle doit aussi mieux lutter contre l’ illettrisme : la proportion de jeunes de 15 ans ayant des difficultés en lecture atteint 24,1 % et va en augmentant depuis quelques années[8].


G. whereas 24.1 % of all 15-year olds in the Member States are low performers in reading literacy,

G. considérant que la proportion de jeunes de 15 ans ayant des difficultés en lecture atteint 24,1 % dans les États membres,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
G. whereas 24,1 % of all 15-year olds in the Member States are low performers in reading literacy,

G. considérant que la proportion de jeunes de 15 ans ayant des difficultés en lecture atteint 24,1 % dans les États membres,


54. Calls for quick action to tackle the growing number of people with low levels of reading literacy, providing particular support for local authorities, since they are most easily accessible to the public; calls on the Member States and the Commission to focus their attention on the illiterate, whose numbers are still too high, and to take resolute action to tackle this problem – including where adults are concerned;

54. recommande que des mesures soient rapidement prises pour faire face au nombre croissant de personnes ne sachant pas lire correctement, les administrations locales devant bénéficier d'un soutien particulier étant donné qu'elles sont plus faciles d'accès pour les citoyens; invite les États membres et la Commission européenne à porter leur attention sur le nombre encore trop élevé d'analphabètes et à lutter résolument contre ce phénomène – y compris chez les adultes;


54. Calls for quick action to tackle the growing number of people with low levels of reading literacy, providing particular support for local authorities, since they are most easily accessible to the public; calls on the Member States and the Commission to focus their attention on the illiterate, whose numbers are still too high, and to take resolute action to tackle this problem – including where adults are concerned;

54. recommande que des mesures soient rapidement prises pour faire face au nombre croissant de personnes ne sachant pas lire correctement, les administrations locales devant bénéficier d'un soutien particulier étant donné qu'elles sont plus faciles d'accès pour les citoyens; invite les États membres et la Commission européenne à porter leur attention sur le nombre encore trop élevé d'analphabètes et à lutter résolument contre ce phénomène – y compris chez les adultes;


54. Calls for quick action to tackle the growing number of people with low levels of reading literacy, providing particular support for local authorities, since they are most easily accessible to the public; calls on the Member States and the Commission to focus their attention on the illiterate, whose numbers are still too high, and to take resolute action to tackle this problem – including where adults are concerned;

54. recommande que des mesures soient rapidement prises pour faire face au nombre croissant de personnes ne sachant pas lire correctement, les administrations locales devant bénéficier d'un soutien particulier étant donné qu'elles sont plus faciles d'accès pour les citoyens; invite les États membres et la Commission européenne à porter leur attention sur le nombre encore trop élevé d'analphabètes et à lutter résolument contre ce phénomène – y compris chez les adultes;


[10] According to the 2004 PISA reading literacy survey, Finland, the Netherlands, Ireland, Austria, Sweden and the UK had less than 15 % of their 15 year olds reported as low-performers, while the proportion remained higher than 20 % in Germany, Greece, Luxembourg and Portugal (2004 PISA reading literacy survey, OJE (2004/C 104/01)

[10] D'après l'enquête d'aptitude à la lecture du PISA (Programme international pour le suivi des acquis des élèves) de 2004, moins de 15 % des jeunes de 15 ans affichent de mauvais résultats en Finlande, aux Pays-Bas, en Irlande, en Autriche, en Suède et au Royaume Uni, tandis que la proportion reste supérieure à 20 % en Allemagne, en Grèce, au Luxembourg et au Portugal (2004 PISA reading literacy survey, OJE – 2004/C 104/01).


* the benchmark on reading literacy (the % of low achieving 15 year-olds in reading and literacy in the EU should have decreased by at least 20% compared to 2000).

* le critère relatif à l'aptitude à la lecture (le pourcentage de jeunes de 15 ans ayant de mauvais résultats en lecture et en écriture dans l'UE doit au moins diminuer de 20 % par rapport à celui de l'année 2000).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'reading literacy' ->

Date index: 2021-09-17
w