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Air-pressure reducing valve
Aviation SARP
Aviation standards and recommended practices
Conduit reducer
Official aviation standards and recommended practices
Pipe reducer
Prepare aviation equipment for training purposes
Pressure reducing valve
Pressure-reducing valve
Reducer
Reducer bushing
Reducer fitting
Reducer insert
Reducing bushing
Reducing coupling
Reducing fitting
Reducing insert
Reducing sleeve
Reducing valve
Reduction piece
SRB
Socket-ended reducer insert
Socket-welding reducer insert
Socket-welding reducing insert
Sulfate reducer
Sulfate-reducing bacteria
Sulphate reducer
Sulphate-reducing bacteria
Tapered reducer
Water reducing agent
Water-reducing admixture
Water-reducing agent
Water-reducing plasticizer

Traduction de «reducing aviation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
reducer [ reducer fitting | reducing fitting | reducer bushing | tapered reducer | reducing bushing | reducing sleeve ]

raccord réduit [ réduction | raccord réducteur | raccord de réduction | réduction droite | raccord conique | manchon de réduction | cône de réduction ]


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation


socket-welding reducing insert | reducer insert | reducing insert | socket-ended reducer insert | socket-welding reducer insert

réduction mâle-femelle à emboîtement à souder


intervene to reduce poor nutritional status of a person | intervene to reduce poor nutritional status of individuals | interfere to reduce bad nutritional status of individuals | intervene to reduce sub-optimal nutritional status of individuals

intervenir pour améliorer l’état nutritionnel sous-optimal d’un individu


conduit reducer | pipe reducer | reducer | reducing coupling | reduction piece

pièce de réduction | raccord de réduction | réducteur | réduction | tuyau de réduction


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

préparer des équipements et des installations aéronautiques à des fins de formation


water-reducing agent [ water reducing agent | water-reducing admixture | water-reducing plasticizer ]

plastifiant-réducteur d'eau [ plastifiant réducteur d'eau | fluidifiant ]


pressure reducing valve | pressure-reducing valve | air-pressure reducing valve | reducing valve

détendeur de pression | détendeur


sulphate-reducing bacteria | SRB | sulfate-reducing bacteria | sulphate reducer | sulfate reducer

bactérie sulfatoréductrice | réducteur de sulfates


Managing Fatigue Risk - Helping the Aviation Industry Reduce the Risk of Fatigue-related Accidents

Gérer les risques liés à la fatigue - Aider le mili eu aéronautique à réduire les risques d'accidents liés à la fatigue
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Reducing aviation's environmental impacts is therefore a priority area of the Aviation Strategy for Europe adopted in December 2015.

La réduction des incidences environnementales de l'aviation constitue dès lors un domaine prioritaire de la stratégie de l'aviation pour l'Europe adoptée en décembre 2015.


At the same time, growth in air traffic in Europe and worldwide needs to be reconciled with maintaining high standards of aviation safety and security, as well as reducing aviation's environmental footprint and contributing to the fight against climate change.

Dans le même temps, il faut concilier la croissance du trafic aérien en Europe et dans le monde avec le maintien de normes élevées en matière de sûreté et de sécurité aériennes, ainsi qu'avec la réduction de l'empreinte environnementale de l'aviation et la contribution à la lutte contre le changement climatique.


24. Calls on the Commission to lift the regulatory barriers to satellite-based air traffic surveillance in order to enable life-saving services for EU citizens, and asks the International Telecommunication Union to make the necessary spectrum allocation, as the ICAO has identified satellite ADS-B as the one technology that can assist flight tracking, also for air traffic management (ATM) purposes, outside of the most densely populated areas, where other forms of terrestrial ATM surveillance technologies are limited; stresses that when implementing ADS-B the needs of all airspace users must be considered and inter-operability between alternative technologies must be ensured in order to avoid safety and security breaches; emphasises that it ...[+++]

24. demande à la Commission de lever les obstacles réglementaires à la surveillance du trafic aérien par satellite afin de permettre la mise en place de services susceptibles de sauver la vie de citoyens de l'Union et invite l'Union internationale des télécommunications à procéder aux attributions de fréquences nécessaires, compte tenu du fait que l'OACI estime que le système de surveillance dépendante automatique en mode diffusion (ADS-B) est la seule technologie qui permette de suivre un appareil en vol, notamment à des fins de gestion du trafic aérien, en dehors des zones densément peuplées où d'autres dispositifs terrestres de gestion du trafic atteignent leurs limites; souligne que, lors de la mise en œuvre du système ADS-B, il est es ...[+++]


12. Notes that the air transport sector is not regulated on a worldwide basis as it is not a WTO subject; stresses the importance of globally agreed rules within the International Civil Aviation Organization (ICAO) in order to reduce aviation emissions and the climate impact; recognises that the ICAO is committed to the development of a global market-based mechanism;

12. relève que le secteur du transport aérien n'est pas réglementé à l'échelon mondial et n'entre pas dans le périmètre de l'OMC; insiste sur l'importance des règles convenues au niveau mondial dans le cadre de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) en vue de réduire les émissions et l'incidence climatique de l'aviation; reconnaît que l'OACI s'engage en faveur de l'élaboration d'un mécanisme de marché mondial;


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11. Notes that the air transport sector is not regulated on a worldwide basis as it is not a WTO subject; stresses the importance of globally agreed rules within the International Civil Aviation Organization (ICAO) in order to reduce aviation emissions and the climate impact; recognises that ICAO is committed to the development of a global market-based mechanism;

11. relève que le secteur du transport aérien n'est pas réglementé à l'échelon mondial et n'entre pas dans le périmètre de l'OMC; insiste sur l'importance des règles convenues au niveau mondial dans le cadre de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) en vue de réduire les émissions et l'incidence climatique de l'aviation; reconnaît que l'OACI s'engage en faveur de l'élaboration d'un mécanisme de marché mondial;


24. Calls on the Commission to lift the regulatory barriers to satellite-based air traffic surveillance in order to enable life-saving services for EU citizens, and asks the International Telecommunication Union to make the necessary spectrum allocation, as ICAO has identified satellite ADS-B as the one technology that can assist flight tracking, also for air traffic management (ATM) purposes, outside of the most densely populated areas, where other forms of terrestrial ATM surveillance technologies are limited; stresses that it could help governments, air navigation service providers (ANSPs) and airlines in Europe and around the world to increase air traffic management efficiency and capacity, thus ...[+++]

24. demande à la Commission de lever les obstacles réglementaires à la surveillance du trafic aérien par satellite afin de permettre la mise en place de services susceptibles de sauver la vie de citoyens de l'Union et invite l'Union internationale des télécommunications à procéder aux attributions de fréquences nécessaires, compte tenu du fait que l'OACI estime que le système de surveillance dépendante automatique en mode diffusion (ADS-B) est la seule technologie qui permette de suivre un appareil en vol, notamment à des fins de gestion du trafic aérien, en dehors des zones densément peuplées où d'autres dispositifs terrestres de gestion du trafic atteignent leurs limites; souligne que ce système permettrait aux pouvoirs publics, aux pres ...[+++]


3. Recognises that the International Civil Aviation Organisation (ICAO) has committed to the development of a global market-based mechanism to reduce aviation emissions; deplores, however, the lack of progress and ambition until now; draws attention to the fact that globally agreed rules within the ICAO and the International Maritime Organisation (IMO) are required for aviation and maritime CO2 emission targets to be met; calls on all parties, therefore, to commit to an instrument and measures of an effective and structural nature guaranteeing reductions of CO2 em ...[+++]

3. observe que l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) s'est engagée en faveur du développement d'un mécanisme fondé sur le marché mondial pour réduire les émissions de l'aviation; déplore néanmoins l'absence d'avancées et d'ambition jusqu'à présent; attire l'attention sur la nécessité de règles définies au niveau mondial au sein de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) et de l'Organisation maritime internationale (OMI) pour la satisfaction des objectifs des secteurs aérien et maritime en matièr ...[+++]


Europe’s aviation industry has joined forces with the European Commission and research organisations to reduce aviation’s environmental footprint in the context of a public-private partnership (PPP) currently implemented by the Clean Sky 2 Joint Undertaking (CS 2 JU).

L’industrie aéronautique européenne a conjugué ses efforts avec la Commission européenne et les organismes de recherche pour réduire l’empreinte écologique du secteur aéronautique dans le cadre d’un partenariat public-privé (PPP) mis en œuvre actuellement par l’entreprise commune Clean Sky 2.


A global approach to addressing the rapidly growing emissions from international aviation would therefore be the preferred and most effective way of reducing aviation emissions.

Une approche globale face au problème de la croissance rapide des émissions provenant de l’aviation internationale constituerait par conséquent le moyen le plus adapté et le plus efficace de réduire les émissions de l’aviation.


In its Communication of 27 September 2005 to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions entitled ‘Reducing the Climate Change Impact of Aviation’, the Commission outlined a strategy for reducing the climate impact of aviation.

Dans sa communication du 27 septembre 2005 au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Réduction de l’impact de l’aviation sur le changement climatique», la Commission a exposé une stratégie en vue de réduire l’impact de l’aviation sur le climat.


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