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Cessation of a complaint investigation
Complaint refused
Examine complaints about improper waste handling
Examine customer complaints
Explore complaints about improper waste handling
Explore complaints related to consumer protection
Follow up on complaints about improper waste handling
Inquire into a complaint
Investigate a complaint
Investigate a customer complaint
Investigate complaints about improper waste handling
Investigate complaints related to consumer protection
Investigate customer complaints
Investigation of a complaint
Obligation concerning the investigation of a complaint
Refusal to investigate a complaint
Scrutinise customer complaints

Traduction de «refusal to investigate a complaint » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
complaint refused [ refusal to investigate a complaint ]

plainte refusée [ refus d'instruire une plainte ]


investigate a complaint [ inquire into a complaint ]

enquêter sur une plainte [ instruire une plainte ]


explore complaints related to consumer protection | investigating complaints related to consumer protection | investigate a complaint related to consumer protection | investigate complaints related to consumer protection

enquêter sur des plaintes liées à la protection des consommateurs


examine customer complaints | scrutinise customer complaints | investigate a customer complaint | investigate customer complaints

examiner les plaintes de clients


cessation of a complaint investigation

cessation d'instruction d'une plainte


examine complaints about improper waste handling | explore complaints about improper waste handling | follow up on complaints about improper waste handling | investigate complaints about improper waste handling

examiner des plaintes concernant une mauvaise gestion des déchets


General examination and investigation of persons without complaint and reported diagnosis

Examen général et investigations de sujets ne se plaignant de rien ou pour lesquels aucun diagnostic n'est rapporté


Other special examinations and investigations of persons without complaint or reported diagnosis

Autres examens spéciaux et investigations de sujets ne se plaignant de rien ou pour lesquels aucun diagnostic n'est rapporté




obligation concerning the investigation of a complaint

obligation en matière d'instruction de plainte
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The complainant may apply to the court within 60 days of the date on which the investigation results are reported or the date on which the complainant has been informed that the inspector general has refused to investigate the complaint.

Le recours en question doit être formé dans les 60 jours qui suivent la communication au plaignant des conclusions de l'enquête de l'inspecteur général ou de l'avis de refus d'ouverture d'une enquête.


He expressed his concerns about the ability of the chairperson of the civilian review and complaints commission for the Royal Canadian Mounted Police—they could have found a shorter name for it, but that is its name—to refuse to investigate a complaint, even when the chairperson believes that would be in the public interest.

Ce dernier a partagé ses préoccupations concernant la capacité du commissaire qui préside la Commission civile d'examen et de traitement des plaintes contre la GRC — on aurait pu trouver un nom plus court, mais c'est celui de la commission — de refuser d'enquêter sur un plainte alors même que le président de la commission pense que c'est d'intérêt public.


In particular, we would urge you to review the justification for the limits on what documents the CRCC may not have access to, the ability of the commissioner to cause an investigation to be suspended because of the possibility of a criminal investigation, the ability of the commissioner to refuse to investigate a complaint that in the CRCC chair's view it would be in the public interest to investigate, the absence of service standards requiring the force to take timely action when such standards are envisaged for the commission, and ...[+++]

En particulier, nous vous demandons instamment d'examiner les dispositions touchant la justification des restrictions concernant les documents auxquels la CCETP pourrait ne pas avoir accès, la capacité du commissaire d'interrompre une enquête en raison de la possibilité d'une enquête criminelle, la capacité du commissaire de refuser d'enquêter sur une plainte alors que le président de la CCETP est d'avis que cela irait dans l'intérêt public, l'absence de normes de service exigeant de la gendarmerie qu'elle prenne des mesures opportunes alors que de telles normes sont envisagé ...[+++]


On July 19, 2011, an analyst at the commissioner's office refused to investigate a complaint regarding the closure of the coast guard's search and rescue coordination centre in Quebec City, on the grounds that the complaint did not satisfy one of the conditions required to conduct an investigation, the condition being that the complaint must result from a specific incident.

Le 19 juillet 2011, un analyste du Commissariat refusait d'enquêter sur une plainte concernant la fermeture du Centre de coordination des opérations de recherche et sauvetage de la Garde côtière de Québec, au motif que l'une des conditions pour mener une enquête, soit que celle-ci doit faire suite à un incident précis, n'était pas remplie.


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Bill C-28 also grants the Privacy Commissioner new discretionary powers to refuse to investigate a complaint under certain circumstances – if he or she believes that there are other grievance or review procedures available that ought to be exhausted first, if there are other laws such as provincial ones under which the complaint could be dealt with more appropriately, or if the complaint was not filed within a reasonable period following the initial issue.

Le projet de loi accorde également au commissaire à la protection de la vie privée de nouveaux pouvoirs discrétionnaires pour refuser d’examiner une plainte dans certains cas – s’il estime que le plaignant doit d’abord épuiser les autres recours internes ou procédures d’appel ou de règlement des griefs, s’il estime qu’il est avantageux d’instruire la plainte selon les procédures prévues par une loi fédérale ou une loi provinciale ou si la plainte n’a pas été déposée dans un délai raisonnable après que son objet a pris naissance.


Appeal brought against the judgment of the General Court (Fifth Chamber) of 24 November 2011 in Case T-296/09 EFIM v Commission by which the General Court dismissed an application for annulment of Commission Decision C(2009) 4125 of 20 May 2009 rejecting complaint COMP/C-3/39.391 concerning alleged infringements of Articles 81 EC and 82 EC by Hewlett-Packard, Lexmark, Canon and Epson in the market for ink cartridges — Powers of the Commission — Obligations regarding the investigation of complaints — No Community interest — Proportiona ...[+++]

Pourvoi formé contre l'arrêt du Tribunal (cinquième chambre) du 24 novembre, EFIM/Commission (T-296/09), par lequel le Tribunal a rejeté une demande d’annulation de la décision C(2009) 4125 de la Commission, du 20 mai 2009, portant rejet de la plainte COMP/C-3/39.391, concernant de prétendues violations des articles 81 CE et 82 CE par les sociétés Hewlett-Packard, Lexmark, Canon et Epson sur les marchés des cartouches d’encre — Compétence de la Commission — Obligations en matière d’instruction des plaintes — Défaut d’intérêt communaut ...[+++]


The Commission services have completed their investigation of complaint 2009/4209 regarding the remuneration of doctors who were undergoing specialised training in Italy between 1982 and 1991.

Les services de la Commission ont terminé leur enquête sur la plainte 2009/4209 concernant la rémunération des médecins en cours de spécialisation en Italie pendant la période allant de 1982 à 1991.


35. If a complaint is lodged with the Commission pursuant to Article 7 of the Council Regulation and if the Commission does not investigate the complaint or prohibit the agreement or practice complained of, the complainant has a right to obtain a decision rejecting his complaint. This is without prejudice to Article 7(3) of the Commission implementing regulation(12).

35. Si la Commission est saisie d'une plainte conformément à l'article 7 du règlement du Conseil, mais n'instruit pas cette plainte ou n'interdit pas l'accord ou la pratique dénoncé, et sans préjudice de l'article 7, paragraphe 3, du règlement d'application de la Commission, le plaignant est en droit d'obtenir une décision de rejet de sa plainte(12).


By letter of 7 December 2006, the Commission informed DP that it did not find sufficient grounds for continuing the investigation concerning complaint CP 206/02, and that if it did not hear from DP within 20 working days, the complaint would be considered withdrawn.

Par lettre du 7 décembre 2006, la Commission a informé DP qu’elle ne trouvait aucune raison suffisante pour poursuivre l’examen de la plainte CP 206/02 et que si elle ne recevait aucune information de DP dans les vingt jours ouvrables, elle considérerait que la plainte avait été retirée.


4. If a restriction provided for by paragraph 1 is relied upon to deny access to the data subject, the European Data Protection Supervisor shall, when investigating the complaint, only inform him or her of whether the data have been processed correctly and, if not, whether any necessary corrections have been made.

4. Si une limitation prévue au paragraphe 1 est invoquée pour refuser l'accès à la personne concernée, le contrôleur européen de la protection des données lui fait uniquement savoir, lorsqu'il examine la réclamation, si les données ont été traitées correctement et, dans la négative, si toutes les corrections nécessaires ont été apportées.




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Date index: 2023-02-10
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