Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ACI Asia-Pacific
ACI Europe
Aerodrome
Airport
Airport Guidelines
Airport facilities
Airport infrastructure
Airports Council International Asia-Pacific Region
Airports Council International Europe
Heliport
High altitude airport
Intergroup on Regions Affected by Large Airports
Mirabel Montreal Airport and Regional Rapid Transit
Montréal-Mirabel Airport and Regional Rapid Transit
Regional airport
Runway
Seaplane base
TRRAMM
WARFM
Workshop on Airport and Route Facility Management

Traduction de «regional airports cannot » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


Airport Guidelines | Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional airports

Lignes directrices communautaires sur le financement des aéroports et les aides d'Etat au démarrage pour les compagnies aériennes au départ d'aéroports régionaux


Transport rapide régional aéroportuaire Montréal-Mirabel [ TRRAMM | Montréal-Mirabel Airport and Regional Rapid Transit | Mirabel Montreal Airport and Regional Rapid Transit ]

Transport rapide régional aéroportuaire Montréal-Mirabel [ TRRAMM | transport rapide régional aéroportuaire de Montréal à Mirabel ]


ACI Europe | Airports Association Council International - European Region (AACI) | Airports Council International Europe

Association européenne des aéroports


Workshop on Airport and Route Facility Management [ WARFM | Regional Workshop on Airport and Route Facility Management ]

Atelier sur la gestion des aéroports et des installations et services de route [ WARFM | atelier régional sur la gestion des aéroports et des installations et services de route | réunion régionale d'atelier sur la gestion des aéroports et des installations et services de route ]


Intergroup on Regions Affected by Large Airports

Intergroupe Régions touchées par les grands aéroports






Airports Council International Asia-Pacific Region [ ACI Asia-Pacific ]

Airports Council International Asia-Pacific Region [ ACI Asia-Pacific ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mainly, it lies in the nature of the airport business that smaller regional airports cannot bear the high fixed costs which a fire brigade creates, and that therefore these will be borne by the respective Land.

En substance, la nature de l'activité aéroportuaire fait que des aéroports régionaux plus petits ne peuvent assumer les coûts fixes élevés d'un service d'incendie, de sorte que ces coûts sont supportés par le Land concerné.


Finally, Germany emphasised that demand for aviation services in the region (the two airports taken together already have 750 000 passengers), maintaining that only Saarbrücken and Zweibrücken together can properly satisfy this demand, in particular because the other neighbouring airports cannot serve as substitutes.

Enfin, l'Allemagne a mis en exergue la demande de services aériens dans la région (les deux aéroports combinés totalisant déjà 750 000 passagers), soutenant que seule la combinaison de Sarrebruck et de Zweibrücken est de nature à satisfaire correctement cette demande, en particulier parce que les autres aéroports voisins n'offrent pas de solution de remplacement.


In this light, the Commission likewise considers that the operation of an airport that duplicates another airport in the same region cannot be considered to constitute a genuine SGEI (76).

Dans ce contexte, la Commission estime aussi que l'exploitation d'un aéroport qui fait double emploi avec un autre aéroport dans la même région ne peut être considérée comme constituant un véritable SIEG (76).


45. Stresses the need to adjust the classification system for regional airports, given that, as far as the ORs are concerned, passenger flows and profitability cannot be the sole criteria;

45. insiste sur la nécessité d'adapter la classification des aéroports régionaux, dans la mesure où celle-ci ne peut se limiter, dans le cas des RUP, à des questions de flux de passagers et de rentabilité;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
45. Stresses the need to adjust the classification system for regional airports, given that, as far as the ORs are concerned, passenger flows and profitability cannot be the sole criteria;

45. insiste sur la nécessité d'adapter la classification des aéroports régionaux, dans la mesure où celle-ci ne peut se limiter, dans le cas des RUP, à des questions de flux de passagers et de rentabilité;


11. Underlines that regional airports are becoming more and more important for charter airlines as well as for low-cost carriers; stresses that the main rationale today for charter airlines is as long-haul operators to holiday destinations, with an inferior seat pitch and in-flight service compared with scheduled legacy airlines, often from regional airports that cannot support a scheduled service and flying beyond the competitive reach of low-cost airlines with their short-haul aircraft; recalls that narrow-body aircraft are favour ...[+++]

11. souligne que les aéroports régionaux jouent un rôle de plus en plus important pour les compagnies charter ainsi que pour les compagnies aériennes à bas coûts; souligne qu'aujourd'hui, le principal objet des compagnies charter consiste à effectuer des vols long courrier à destination de lieux de vacances, avec un espace entre les sièges et un service à bord inférieurs aux compagnies régulières, souvent au départ d'aéroports régionaux qui ne parviennent pas à gérer un service régulier, et à l'abri de la concurrence des compagnies aériennes à bas coûts et de leurs vols à courte distance; rappe ...[+++]


11. Underlines that regional airports are becoming more and more important for charter airlines as well as for low-cost carriers; stresses that the main rationale today for charter airlines is as long-haul operators to holiday destinations, with an inferior seat pitch and in-flight service compared with scheduled legacy airlines, often from regional airports that cannot support a scheduled service and flying beyond the competitive reach of low-cost airlines with their short-haul aircraft; recalls that narrow-body aircraft are favour ...[+++]

11. souligne que les aéroports régionaux jouent un rôle de plus en plus important pour les compagnies charter ainsi que pour les compagnies aériennes à bas coûts; souligne qu’aujourd’hui, le principal objet des compagnies charter consiste à effectuer des vols long courrier à destination de lieux de vacances, avec un espace entre les sièges et un service à bord inférieurs aux compagnies régulières, souvent au départ d’aéroports régionaux qui ne parviennent pas à gérer un service régulier, et à l'abri de la concurrence des compagnies aériennes à bas coûts et de leurs vols à courte distance; rappe ...[+++]


The development of the Balkan region cannot, however, be seen as certain if, alongside the major transport connections such as motorways, railways, ports and airports, a system of effective, well-maintained secondary road connections is not developed.

Or, le développement de la région des Balkans ne peut pas être assuré si, outre les principaux vecteurs de transport tels que les autoroutes, les voies ferroviaires, les ports et les aéroports, un système de liaisons routières secondaires efficaces et bien entretenues n’est pas développé.


(83) Belgium pointed out that according to the University of Cranfield study mentioned in (48), small regional airports cannot survive without public finance if passenger volumes are less than one million per year, and the impact of passenger volumes on the unit costs to be borne by the airports is a determining factor.

(83) La Belgique a fait valoir que, selon l'étude de l'université de Cranfield citée au considérant 48, les petits aéroports régionaux ne peuvent survivre sans financement public en cas de volume de passagers de moins d'un million de passagers par an et que l'impact du volume des passagers sur les coûts unitaires à supporter par les aéroports est déterminant.


It goes without saying that any positive effects on the economy of the Region surrounding the airport cannot in any case be included in this evaluation, which is aimed at determining whether or not the intervention conceals elements of aid".

Il va de soi que les éventuelles retombées positives sur l'économie de la Région autour de l'aéroport ne peuvent en aucun cas jouer dans cette évaluation visant à déterminer si l'intervention recèle des éléments d'aide ou non".




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'regional airports cannot' ->

Date index: 2022-02-28
w