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Board of Inquiry into Cost of Living
NEED Regional Boards
PRLAB
Pacific Region Licence Appeal Board
Pacific Region Licensing and Allocation Board
REGEN
Royal Commission on Cost of Living

Vertaling van "regional boards which " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Community initiative aimed at improvement of energy infrastructures in the peripheral regions | Community initiative in favour of regions whose development is lagging behind (Objective 1 regions) and which are inadequately equipped with energy infrastructures | REGEN [Abbr.]

initiative en faveur des régions en retard de développement (régions de l'objectif 1) insuffisamment équipées en infrastructures énergétiques | Programme d'initiative communautaire concernant des interconnexions énergétiques | REGEN [Abbr.]


NEED Regional Boards [ National Employment Expansion and Development Program Regional Boards ]

Conseils régionaux de relance de l'aide à l'emploi [ Conseils régionaux RELAIS ]


Pacific Region Licensing and Allocation Board [ PRLAB | Pacific Region Licence Appeal Board ]

Conseil d'allocation et de délivrance des permis pour la région du Pacifique [ Office des appels relatifs aux permis de pêche du Pacifique ]


Board of Inquiry into Cost of Living [ Royal Commission on Cost of Living | Commission to investigate the increase in the cost of living in Canada and into the causes which have occasioned or contributed to such result ]

Commission royale sur le coût de la vie


the Board of Appeal shall exercise any power within the competence of the department which was responsible for the decision appealed

la chambre de recours exerce les compétences de l'instance qui a pris la décision attaquée


A rare genetic capillary malformation characterized by dark red to purple birthmarks which manifest as flat, sharply circumscribed cutaneous lesions, typically situated in the head and neck region, in various members of a single family. The lesions g

naevus en tache de vin multiples familiaux


An extremely rare glial neoplasm occurring in the region of the anterior third ventricle or hypothalamus, which is non-infiltrative and well-circumscribed and presents most frequently in middle-aged women with symptoms of memory loss and headaches an

gliome chordoïde


region in which a current reverses its direction of flow

plan d'inversion de vitesse | zone d'inversion des courants
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I then directed the implementation of the agreement through the creation of business and administrative tools, such as Makivik Corporation, which is a first rights corporation; the Kativik Regional Government, which is a public body; the Kativik School Board, which is another public body; the Kativik Regional Police Force; and the Kativik Environmental Quality Commission, an economic development instrument.

J'ai ensuite assuré la mise en œuvre de la convention par des moyens tant commerciaux qu'administratifs, tels que la création de la Société Makivik, émanation des droits ancestraux; le gouvernement régional de Kativik, organisme public; la Commission scolaire Kativik, autre organisme public; le Corps de police régional Kativik; et la Commission de la qualité de l'environnement Kativik, instrument de développement économique.


Perhaps even more interesting is an initiative, if you will, that differentiates the Eastern Townships school board from other English-language boards, which consists in providing bus service to a large number of our students, more than half, jointly with the French-language public school boards in the region.

Ce qui est peut-être plus intéressant, c'est que l'une des initiatives, si vous voulez, qui distingue la commission scolaire Eastern Townships des autres commissions anglophones, c'est que pour un très grand nombre de nos élèves, plus de la moitié, le transport scolaire s'effectue en commun avec les commissions scolaires francophones publiques du territoire.


Section 24. 4.6(b) of the Gwich'in Comprehensive Land Claim Agreement (1992), section 25.4.6(b) of the Sahtu Dene and Metis Comprehensive Land Claim Agreement (1993), and, subsequent to the enactment of the MVRMA section 22.4.3 of the Tlicho Land Claims and Self-Government Agreement (2003) all state that where a territorial board is established that also has jurisdiction within the respective settlement areas, the regional boards become 'panels' of the territorial land and water board, which is how the system curr ...[+++]

L’alinéa 24.4.6b) de l’Entente sur la revendication territoriale globale des Gwich’in (1992), l’alinéa 25.4.6b) de l’Entente sur la revendication territoriale globale des Dénés et Métis du Sahtu (1993), et, par l’entrée en vigueur de la LGRVM, l’article 22.4.3 de l’Accord sur les revendications territoriales et l’autonomie gouvernementales du peuple tlicho (2003) indiquent tous que, si un office territorial est constitué dans un territoire et a compétence sur une région englobant la région visée par le règlement, les offices régionaux deviennent des « fo ...[+++]


Many witnesses before the Bill C-15 committee said that the only evidence one can find is with regard to the timeliness and predictability of permit approval through the boards, which this act will unravel, and that they have been more predictable, more timely, and more efficient than other boards of a similar type in the region.

Un grand nombre de personnes qui ont comparu devant le comité chargé d'étudier le projet de loi C-15 ont dit que le seul indice visible a trait à la rapidité et à la prévisibilité du processus d'approbation des permis par les offices, processus que cette mesure législative va défaire, et que ces offices ont toujours été plus prévisibles, plus rapides et plus efficients que les autres offices de ce type dans la région.


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47. Notes the increasing incidence of trade restrictions and distortions of competition in trade in RM; calls on the Commission to consistently monitor and address on regional, multi- and bilateral levels the issue of export and import restrictions; trade-distorting measures with regard to industrial RM and particularly CRM must be fully investigated and could lead to further legal steps within the WTO framework; calls on the WTO to monitor closely the impact of import and export restrictions and, in this connection, supports the creation in the WTO of a monitoring tool on tariff and non-tariff barriers to trade on RM and REE and the ...[+++]

47. constate un nombre croissant de restrictions commerciales et de distorsions de la concurrence dans les échanges de matières premières; demande à la Commission de suivre de près et d'examiner, aux niveaux régional, multilatéral et bilatéral, la question des restrictions à l'exportation et à l'importation; estime que les mesures de distorsion commerciale concernant les matières premières et notamment les matières premières critiques doivent faire l'objet d'une enquête approfondie et pourraient entraîner de nouvelles démarches juridiques dans le cadre de l'OMC; demande à l'OMC de surveiller de près les conséquences des restrictions à ...[+++]


47. Notes the increasing incidence of trade restrictions and distortions of competition in trade in RM; calls on the Commission to consistently monitor and address on regional, multi- and bilateral levels the issue of export and import restrictions; trade-distorting measures with regard to industrial RM and particularly CRM must be fully investigated and could lead to further legal steps within the WTO framework; calls on the WTO to monitor closely the impact of import and export restrictions and, in this connection, supports the creation in the WTO of a monitoring tool on tariff and non-tariff barriers to trade on RM and REE and the ...[+++]

47. constate un nombre croissant de restrictions commerciales et de distorsions de la concurrence dans les échanges de matières premières; demande à la Commission de suivre de près et d'examiner, aux niveaux régional, multilatéral et bilatéral, la question des restrictions à l'exportation et à l'importation; estime que les mesures de distorsion commerciale concernant les matières premières et notamment les matières premières critiques doivent faire l'objet d'une enquête approfondie et pourraient entraîner de nouvelles démarches juridiques dans le cadre de l'OMC; demande à l'OMC de surveiller de près les conséquences des restrictions à ...[+++]


32. One might also look at abolishing the zoning of Objective 2, which has a particularly long approval phase, and replacing it with across-the-board (employment, social exclusion, information society, etc.) and regional measures (problem districts in urban areas, island or mountain regions, depopulated or landlocked areas, border regions, etc.) while at the same time defining new eligibility criteria and stepping up checks on eval ...[+++]

32. Il serait également opportun de réfléchir à la suppression du zonage de l’objectif 2 dont la phase d’approbation est particulièrement longue en la remplaçant par des actions transversales (emploi, exclusion sociale, société de l’information, etc. .) et territoriales (quartiers en difficulté de zones urbaines, régions insulaires ou de montagne, zones dépeuplées ou enclavées, régions frontalières, etc. .) en définissant de nouveaux critères d’attribution et en renforçant le contrôle de l’évaluation par des indicateurs de performance qui mettraient davantage l’accent sur les résultats que sur les procédures.


We have therefore put the emphasis on three things. The legal basis must be decided on as soon as possible, and so we have cooperated very constructively with the Committee on the Regions, to which I am very grateful for having taken the majority of our amendments on board.

C’est pourquoi nous devons veiller à trois choses : la base légale doit être décidée aussi vite que possible. C’est pourquoi nous avons travaillé de façon très constructive avec le Comité des Régions.


In view of the links between the ECOFIN Council and the EIB Board of Governors, could the Council state whether it intends to take measures to make information relating to decisions by the EIB more transparent and accessible, particularly where such decisions have major repercussions on a region's development? Does it not also consider that the effectiveness of the EIB's activities needs to be improved by introducing financial accounting and management procedures which will take ...[+++]

Compte tenu des liens existant entre le Conseil ECOFIN et le Conseil des gouverneurs de la BEI, le Conseil pourrait-il préciser s’il a l’intention de prendre des mesures afin de rendre les informations relatives aux décisions de la BEI plus transparentes et plus accessibles, plus particulièrement lorsque ces décisions ont des répercussions importantes sur le développement d’une région, et s’il ne considère pas qu’il est nécessaire d’améliorer l’efficacité des activités de la BEI en introduisant des procédures de gestion et de comptabilité financières qui prennent pleinement en compte les coûts liés à l’environnement ?


For this reason, Mr. Chairman, the Quebec Conference of Regional Health and Social Services Boards, which is the umbrella group for the 17 regional boards in Quebec, has joined the Coalition for the youth justice system and bases its comments today largely on the brief prepared by the Coalition which, as you know, is asking that you simply withdraw the bill currently under study, because we feel that the amendments will not be able to correct the spirit behind it.

Pour cette raison, monsieur le président, la Conférence des régies régionales de la santé et des services sociaux du Québec, l'instance qui réunit les 17 régies du Québec, s'est jointe à la Coalition pour le système de justice aux adolescents et base l'essentiel de son propos d'aujourd'hui sur le mémoire de la coalition qui, comme vous le savez, vous demande purement et simplement de retirer le projet de loi présentement à l'étude, puisqu'il nous semble que des amendements n'arriveraient pas à en corriger l'esprit sous-jacent.




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Date index: 2023-10-15
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