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Home ownership savings plan
Home-ownership saving scheme
OHOSP
Ontario Home Ownership Savings Plan
RHOSP
Registered home ownership savings plan
Return of Registered Home Ownership Savings Plan Income
Trust governed by a registered education savings plan

Traduction de «registered home ownership savings plan » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Registered Home Ownership Savings Plan Disbursement Certificate

Certificat d'affectation des fonds d'un régime enregistré d'épargne-logement


registered home ownership savings plan | RHOSP

régime enregistré d'épargne-logement | R.E.E.L. | épargne-logement


trust governed by a registered home ownership savings plan

fiducie régie par un régime enregistré d'épargne-logement


Statement of Registered Home Ownership Savings Plan Income

Etat du revenu d'un régime enregistré d'épargne-logement


Return of Registered Home Ownership Savings Plan Income

Déclaration du revenu provenant d'un régime enregistré d'épargne-logement


home ownership savings plan

régime d'épargne-logement


Ontario Home Ownership Savings Plan | OHOSP

régime d'épargne-logement de l'Ontario


home-ownership saving scheme

système d'épargne-logement


trust governed by a registered education savings plan

fiducie régie par un régime enregistré d'épargnes-études
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(g) where an individual who is a beneficiary under a fund, plan or trust that was a registered home ownership savings plan (within the meanings assigned by subparagraphs 146.2(1)(a) and (h) of the Income Tax Act, chapter 148 of the Revised Statutes of Canada, 1952, as they read in their application to the 1985 taxation year) on December 31, 1985 dies, an amount equal to the fair market value of the property in the fund, plan or trust at the time of death shall be deemed, for the purposes of section 212, to have been paid to the individual at the time of death as a payment out of or under a fund, plan or trust that was at the end of 1985 ...[+++]

g) en cas de décès d’un particulier que est bénéficiaire de quelque fonds, régime ou fiducie qui était, le 31 décembre 1985, un régime enregistré d’épargne-logement (au sens des alinéas 146.2(1)a) et h) de la Loi de l’impôt sur le revenu, chapitre 148 des Statuts revisés du Canada de 1952, dans leur version applicable à l’année d’imposition 1985), le montant égal à la juste valeur marchande des biens, du fonds, du régime ou de la fiducie lors du décès est réputé, pour l’application de l’article 212, avoir été versé au particulier lors du décès à titre de paiement provenant ou en vertu de quelque fonds, régime ou fiducie qui était, à la f ...[+++]


(10.1) Notwithstanding any other provision of this Act, where an individual was at the end of 1985 a beneficiary under a registered home ownership savings plan (within the meanings assigned by paragraphs 146.2(1)(a) and (h) of the Income Tax Act, chapter 148 of the Revised Statutes of Canada, 1952, as they read in their application to the 1985 taxation year), that portion of the income that can reasonably be considered to have accrued under the plan before 1986 (other than the portion thereof that can reasonably be considered to be attributable to amounts contributed after May 22, 1985 to or under the plan) shall not be included in compu ...[+++]

(10.1) Malgré les autres dispositions de la présente loi, lorsqu’un particulier est bénéficiaire, à la fin de 1985, d’un régime enregistré d’épargne-logement (au sens des alinéas 146.2(1)a) et h) de la Loi de l’impôt sur le revenu, chapitre 148 des Statuts revisés du Canada de 1952, dans leur version applicable à l’année d’imposition 1985), la partie du revenu qu’il est raisonnable de considérer comme s’étant accumulée dans le cadre du régime avant 1986 (sauf celle qu’il est raisonnable de considérer comme attribuable aux contribution ...[+++]


(3) Each trust that was at the end of 1985 governed by a registered home ownership savings plan (within the meaning assigned by paragraph 146.2(1)(h) of the Income Tax Act, chapter 148 of the Revised Statutes of Canada, 1952, as it read in its application to the 1985 taxation year) shall be deemed to have disposed, immediately before 1986, of each property it holds at that time for proceeds of disposition equal to the fair market value of the property at that time and to have reacquired it immediately after 1985 at a cost equal to that fair market value.

(3) Chaque fiducie régie à la fin de 1985 par un régime enregistré d’épargne-logement (au sens de l’alinéa 146.2(1)h) de la Loi de l’impôt sur le revenu, chapitre 148 des Statuts révisé du Canada de 1952, dans sa version applicable à l’année d’imposition 1985) est réputée disposer, immédiatement avant 1986, de chaque bien qu’elle détient à ce moment pour un produit de disposition égal à la juste valeur marchande du bien à ce moment et l’acquérir de nouveau, immédiatement après 1985, à un coût égal à cette juste valeur marchande.


We borrowed liberally from the former registered home ownership savings plan, the RHOSP, that was part of the tax regime between the period 1974 to 1985.

Nous avons largement emprunté à l'ancien régime enregistré d'épargne-logement, le REEL, qui faisait partie du régime fiscal de 1974 à 1985.


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2. Welcomes, in this regard, the renegotiation of the Savings Taxation Directive, meant effectively to end banking secrecy; considers that strengthening the regulation of, and transparency as regards, company registries and registers of trusts in all EU Member States is a prerequisite for dealing with corruption, both in the EU and in third countries; believes that EU rules should impose an obligation to register all legal structures and their beneficial ownership data, and ...[+++]

2. salue, à cet égard, la renégociation de la directive sur la fiscalité de l'épargne destinée à mettre effectivement fin au secret bancaire; estime que le renforcement de la réglementation et de la transparence des registres des entreprises et des registres des fiducies dans tous les États membres de l'Union européenne est une condition préalable pour lutter contre la corruption, à la fois dans l'Union et dans les pays tiers; estime que la réglementation européenne devrait imposer une obligation d'enregistrer toutes les structures juridiques et les données concernant la propriété bénéficiaire, et que ces données devraient être publiées en ligne, mar ...[+++]


We have chequing accounts, savings accounts, RRSPs, home ownership savings plans, RESPs, RIFFs, stocks and bonds, treasury bills, GICs, life insurance and pension plans, some of which are self-administered.

Nous avons des comptes chèques, des comptes d'épargne, des REER, des comptes d'épargne-logement, des REEE, des RIFF, des actions et des obligations, des bons du Trésor, des CPG, des polices d'assurance vie et des régimes de pension, et nous pouvons en autogérer un certain nombre.


14. Agrees with the Commission on the necessity of removing barriers for the creation of a Single European Payment Area and of taking further action to open up the fragmented retail financial services markets (savings plans, mortgages, insurance and pensions) while ensuring the protection of consumers; underlines the importance of developing a pan-European approach to financial market regulation and supervision and recalls that it is necessary to review the rules on insurance solvency (Solvency II) as well of those concerning the discretionary powers of regulators in the case of cross-border mer ...[+++]

14. convient avec la Commission de la nécessité de lever les obstacles à la création d'un espace européen unique de paiement et de prendre de nouvelles initiatives dans le sens de l'ouverture des marchés de services financiers de détail encore cloisonnés (plans d'épargne, emprunts hypothécaires, assurances et plans de pension) tout en assurant la protection des consommateurs; souligne l'importance de concevoir une approche paneuropéenne à l'égard de la réglementation et de la surveillance des marchés financiers et rappelle la nécessi ...[+++]


14. Agrees with the Commission on the necessity of removing barriers for the creation of a Single European Payment Area and of taking further action to open up the fragmented retail financial services markets (savings plans, mortgages, insurance and pensions) while ensuring the protection of consumers; underlines the importance of developing a pan-European approach to financial market regulation and supervision and recalls that it is necessary to review the rules on insurance solvency (Solvency II) as well of those concerning the discretionary powers of regulators in the case of cross-border mer ...[+++]

14. convient avec la Commission de la nécessité de lever les obstacles à la création d'un Espace unique de paiement en euros et de prendre de nouvelles initiatives dans le sens de l'ouverture des marchés de services financiers de détail, encore cloisonnés (plans d'épargne, emprunts hypothécaires, assurances et plans de pension) tout en assurant la protection des consommateurs; souligne l'importance de concevoir une stratégie paneuropéenne à l'égard de la réglementation et de la surveillance des marchés financiers et rappelle la néces ...[+++]


Does the Commission agree that testing the malaria vaccines in Africa would save both time and money and demonstrate that Europe recognises other people's right to shape their own destiny or, as the Commission puts it in its action plan: '.full participation and ownership of the actions envisaged'.

La Commission convient-elle que les tests des vaccins contre la malaria en Afrique permettraient de gagner du temps et de l'argent, tout en montrant que l'Europe reconnaît aux autres le droit de prendre leur propre sort en mains, comme la Commission l'exprime dans son plan d'action : ".pleine participation et propriété des actions envisagées..".


12. Welcomes the fact that by recommending the Code, including the planned establishment of a register showing all lenders offering home loans, together with the lenders adhering to the Code, the Commission has lastingly improved the preconditions for general acceptance of the Code;

12. se félicite du fait que, en recommandant l'adhésion au code et en prévoyant notamment l'établissement d'un registre de tous les prêteurs offrant des prêts au logement et des prêteurs adhérant au code, la Commission a considérablement amélioré les conditions de l'acceptation générale du code;




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Date index: 2024-02-23
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