29. Regrets that the number of early school-leavers still remains too high in the EU; points out that a reduction of only 1 % in the number of e
arly school-leavers could bring some 500 000 potential workers onto the labour market; calls therefore on the Member States to implement more effective policies, based on high-quality, modern education and vocational training, to prevent early school leaving and
remove barriers to remaining in education, to offer learning and training alternatives and retraining possibilities to students wit
...[+++]h learning difficulties or disabilities and to develop effective links between initial training and the world of business; underlines the importance of early education for developing not only the future functional skills of people, but also their capacity to learn, to specialise and to develop further, and calls for the development of a coherent, holistic, long term approach to early childhood education and care as proposed in the relevant Commission Communication; 29. déplore que le taux de décrochage scolaire demeure trop élevé au sein de l'Union européenne; fait observer qu'une réduction de ce taux d'un pour cent seulement pourrait créer quelque 500 000 emplois; invite dès lors les États membres à mettre en œuvre des politiques efficaces, fondées sur une éducation et formation professionnelle moderne et de haute qualité, afin de prévenir le décrochage scolaire et de lever les obstacles à l'éducation, d'offrir aux étudiants en difficulté d'apprentissage ou handicapés d'autres possibilités d'apprentissage, de formation et de reconversion, et de tisser des liens efficaces entre la formation initiale et le monde des affaires; souligne l'importance d'une éducation précoce pour le développement, non s
...[+++]eulement des compétences fonctionnelles futures des personnes, mais aussi de leur capacité à apprendre, à se spécialiser et à s'épanouir, et réclame dès lors le développement d'une approche cohérente, globale et à long terme de l'éducation et l'accueil des jeunes enfants, comme le propose la Commission dans sa communication sur le sujet;