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Anticipate shipment handling requirements
Define an approach to your fight dicipline
Define artistic approach
Define your approach for the fight discipline
Define your fight discipline approach
Defining artistic approach
Earnings approach
Earnings-based approach
Earnings-based valuation
Ensure shipments are handled appropriately
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Foresee handling requirements for shipments
Income approach
Income-based approach
Income-based valuation
Manurial requirement
Manurial requirements
Minimum NPSH
Minimum required NPSH
Missed approach climb requirement
NPSH required
NPSHR
Net positive suction head required
Outline artistic approach
Required NPSH
Required final approach obstacle clearance
State artistic approach clearly

Traduction de «require an approach » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
required final approach obstacle clearance

marge de franchissement d'obstacles requise en approche finale


discern suitable approaches for handling different shipments | foresee handling requirements for shipments | anticipate shipment handling requirements | ensure shipments are handled appropriately

anticiper les exigences de manutention d’expéditions


missed approach climb requirement

exigence de montée après approche interrompue


Prevention: A Multifaceted Approach Requiring Multidisciplinary Input

La prévention : une approche multidimensionnelle qui exige une contribution multidisciplinaire


missed approach climb requirement

exigence de montée après approche interrompue


defining artistic approach | outline artistic approach | define artistic approach | state artistic approach clearly

définir une approche artistique


define your approach for the fight discipline | define your fight discipline approach | define an approach to your fight dicipline | define an approach to your fight discipline in the performing arts

définir une approche de sa discipline de combat


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


earnings-based approach | earnings approach | earnings-based valuation | income approach | income-based approach | income-based valuation

approche bénéfices | méthode par les résultats | évaluation par les résultats | évaluation par les bénéfices | approche fondée sur les bénéfices


net positive suction head required | NPSHR | NPSH required | required NPSH | minimum NPSH | minimum required NPSH

NPSH requis | NPSH nécessaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As indicated in the Wider Europe Communication, "threats to mutual security, whether from the trans-border dimension of environmental and nuclear hazards, communicable diseases, illegal immigration, trafficking, organised crime or terrorist networks, will require joint approaches in order to be addressed comprehensively".

Comme le souligne la communication sur l'Europe élargie, "il conviendra d'adopter des démarches conjointes pour lutter ensemble contre les menaces à la sécurité commune découlant du caractère transfrontalier des risques écologiques et nucléaires, des maladies transmissibles, de l'immigration clandestine, des trafics, de la criminalité organisée ou encore des réseaux terroristes".


10. There are also political considerations which need to be examined such as the need to recognise that while transit regions and regions of origin are different in nature and require different approaches, it is important for the EU to address both types of region.

10. Certaines considérations politiques doivent également entrer en ligne de compte; ainsi, si l'Union européenne doit reconnaître que les régions de transit et les régions d'origine sont de nature différente et requièrent des approches distinctes, elle doit néanmoins examiner la situation des deux types de régions.


1. Competent authorities shall review on a regular basis, and at least every 3 years, institutions' compliance with the requirements regarding approaches that require permission by the competent authorities before using such approaches for the calculation of own funds requirements in accordance with Part Three of Regulation (EU) No 575/2013.

1. Les autorités compétentes examinent à intervalles réguliers, et au moins tous les trois ans, si les établissements respectent les exigences relatives aux approches pour lesquelles une autorisation préalable des autorités compétentes est exigée avant leur application aux fins de calculer les exigences de fonds propres conformément à la troisième partie du règlement (UE) no 575/2013.


1. Competent authorities shall review on a regular basis, and at least every 3 years, institutions' compliance with the requirements regarding approaches that require permission by the competent authorities before using such approaches for the calculation of own funds requirements in accordance with Part Three of Regulation (EU) No 575/2013.

1. Les autorités compétentes examinent à intervalles réguliers, et au moins tous les trois ans, si les établissements respectent les exigences relatives aux approches pour lesquelles une autorisation préalable des autorités compétentes est exigée avant leur application aux fins de calculer les exigences de fonds propres conformément à la troisième partie du règlement (UE) no 575/2013.


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The review shall in particular assess the efficiency and sound power level requirements, the approach to promote the use of low- global warming potential (GWP) refrigerants and the scope of the Regulation for air conditioners and possible changes in market share of types of appliances, including air conditioners above 12 kW rated output power.

Le réexamen porte notamment sur les exigences relatives à l'efficacité et au niveau de puissance acoustique, sur l'approche encourageant l'utilisation de réfrigérants à faible potentiel de réchauffement planétaire, sur le champ d'application du règlement relatif aux climatiseurs et sur l'évolution possible des parts de marché des différents types d'appareils, notamment celle des climatiseurs dont la puissance de sortie nominale est supérieure à 12 kW.


While acknowledging that disasters can exacerbate existing tensions and instability, the strategy will not address man-made disasters such as conflict and war.[18] Consideration will be given to both slow- and rapid-onset disasters; to large-scale as well as localised but frequently occurring disasters such as landslides, flash floods, fires, storms, outbreaks of human and animal diseases and plant pests, bearing in mind that they may require different approaches.

Bien qu'elle reconnaisse que les catastrophes peuvent exacerber les situations de tension et d'instabilité existantes, la stratégie ne s'appliquera pas aux catastrophes causées par l'homme, telles que les conflits et guerres [18]. Seront pris en considération les catastrophes à déclenchement tant lent que rapide, les cataclysmes de grande envergure, ainsi que les catastrophes localisées, mais survenant fréquemment, comme, par exemple, les glissements de terrain, les crues soudaines, les incendies, les tempêtes et les apparitions de maladies humaines, animales ou végétales, en gardant présent à l'esprit que des ...[+++]


Equally, threats to mutual security, whether from the trans-border dimension of environmental and nuclear hazards, communicable diseases, illegal immigration, trafficking, organised crime or terrorist networks, will require joint approaches in order to be addressed comprehensively.

De même, il conviendra d'adopter des démarches conjointes pour lutter ensemble contre les menaces à la sécurité commune découlant du caractère transfrontalier des risques écologiques et nucléaires, des maladies transmissibles, de l'immigration clandestine, des trafics, de la criminalité organisée ou encore des réseaux terroristes.


Development co-operation with these countries requires specific approaches that address the root causes of the problems, which are very often linked to governance, involving a range of measures tailored to the specific country context.

La coopération au développement avec ces pays nécessite des approches spécifiques, qui s'attaquent aux causes des problèmes, très souvent liés à la gouvernance, ainsi qu'un éventail de mesures adaptées au contexte national spécifique.


- RECOGNISING that an international certification scheme for rough diamonds will only be credible if all Participants have established internal systems of control designed to eliminate the presence of conflict diamonds in the chain of producing, exporting and importing rough diamonds within their own territories, while taking into account that differences in production methods and trading practices as well as differences in institutional controls thereof may require different approaches to meet minimum standards;

- RECONNAISSANT qu'un système international de certification des diamants bruts ne sera crédible que lorsque tous les participants auront mis sur pied des systèmes internes de contrôle visant à éliminer les diamants de la guerre de la chaîne de production, d'exportation et d'importation des diamants bruts sur leurs propres territoires, tout en reconnaissant que les différences dans les modes de production et les pratiques commerciales et dans les types de contrôle institutionnel pourraient imposer l'adoption de méthodes différentes pour mettre en application les normes minimales;


Dealing with such a challenge requires an approach that is inspired by the concept of the "triangle" of mutually reinforcing policies - employment, social protection, and economic and budgetary policy, as outlined in the European Social Agenda adopted at the Nice summit of December 2000.

Pareil défi requiert une approche s'inspirant du principe du «triangle» de politiques se renforçant mutuellement (emploi, protection sociale et politique économique et budgétaire), comme esquissé dans l'Agenda social européen approuvé par le sommet de Nice de décembre 2000.


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