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Basic needs
Basic requirements
Capital requirements
Conceptual framework
Conceptual framework for financial reporting
Conceptual framework underlying financial accounting
Crop requirements
Crop water requirements
Essential needs
FRDP
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Financial needs
Financial requirements
Framework
Framework Programme for Research and Development
Framework Programme on Research and Development
Irrigation requirements
Labor force requirements
Labor needs
Labor requirements
Labour force requirements
Labour needs
Labour requirements
Manpower needs
Manpower requirements
Manurial requirement
Manurial requirements
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
R&TD Framework Programme
RDFP
RTD Framework Programme
Requirements framework
Research and Development Framework Programme
Water requirements
Work force needs
Worker requirement
Workforce needs
Workforce requirements

Vertaling van "requirements framework " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Committee for implementation of the Directive on establishing a framework for the setting of ecodesign requirements for energy-using products

Comité pour la mise en oeuvre de la directive établissant un cadre pour la fixation d'exigences en matière d'écoconception applicables aux produits consommateurs d'énergie


Framework Programme for Research and Development [ Framework Programme for Research and Technological Development | Framework Programme on Research and Development | FRDP | R&TD Framework Programme | RDFP | Research and Development Framework Programme | RTD Framework Programme ]

programme-cadre de recherche et développement [ PCRD | PCRDT | programme-cadre de RDT | programme-cadre de recherche | programme-cadre de recherche et développement technologique ]


crop requirements | crop water requirements | irrigation requirements | water requirements

besoins en eau | besoins en eau des cultures


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


manpower requirements [ manpower needs | labour force requirements | labour needs | labour requirements | workforce requirements | worker requirement | workforce needs | work force needs | labor force requirements | labor needs | labor requirements ]

besoins en main-d'œuvre [ effectif nécessaire ]


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


conceptual framework [ conceptual framework for financial accounting and reporting | conceptual framework for financial reporting | conceptual framework underlying financial accounting | framework ]

cadre conceptuel [ cadre théorique | cadre conceptuel de la comptabilité | cadre théorique de la comptabilité | théorie générale de la comptabilité ]


basic needs [ basic requirements | essential needs ]

besoins fondamentaux [ besoins essentiels ]


financial requirements [ capital requirements | Financial needs(ECLAS) ]

besoin de financement [ besoin d'emprunt | besoin de capitaux | besoin en fonds de roulement | besoin net de financement | BFR ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Where the exclusion would require a contribution by the resolution financing arrangement or an alternative financing source under paragraphs 4 to 8, the Commission may, within 24 hours of receipt of such notification, or a longer period with the agreement of the resolution authority, prohibit or require amendments to the proposed exclusion if the requirements of this Article and delegated acts are not met in order to protect the integrity of the internal market. This is without prejudice to the application by the Commission of the Union State aid framework.

Lorsque l'exclusion exigerait une contribution du dispositif de financement pour la résolution ou des moyens de financement alternatifs en vertu des paragraphes 4 à 8, la Commission peut, dans les 24 heures qui suivent la réception de cette notification ou un délai plus long avec l'accord de l'autorité de résolution, interdire l'exclusion proposée ou exiger sa modification si les exigences énoncées au présent article et dans des actes délégués ne sont pas respectées, l'objectif étant de protéger l'intégrité du marché intérieur sans préjudice de l'application par la Commission du cadre d'aides d'État de l'Union.


As a result, changes should be made in the areas of financial sector reform, fiscal policy and structural reforms, in particular with regard to: (i) providing an updated plan for the gradual relaxation of external restrictions, which the authorities commit to starting only after the successful completion of the comprehensive assessment and a smooth transition to the Single Supervisory Mechanism (SSM); (ii) further measures to strengthen the banks' management of non-performing loans; (iii) a requirement to conclude the follow-up on the 2013 audit regarding individual financial institutions, impose sanctions if applicable, and make the f ...[+++]

Il ressort de cette évaluation que des modifications devraient être effectuées dans les domaines de la réforme du secteur financier, de la politique budgétaire et des réformes structurelles, en particulier pour ce qui concerne: i) l'élaboration d'un plan actualisé pour l'assouplissement progressif des restrictions externes, que les autorités s'engagent à n'exécuter que si l'évaluation globale a été conclue avec succès et si la transition vers le mécanisme de surveillance unique (MSU) s'est déroulée sans heurt; ii) l'adoption de mesures supplémentaires en vue de renforcer la gestion par les banques des prêts improductifs; iii) une disposition visant à mener à terme les mesures prises pour donner suite à l'audit de 2013 concernant les établ ...[+++]


Make substantial progress towards the implementation of the new capital requirements framework, in line with the BRSA’s detailed roadmap.

Faire d’importants progrès dans la mise en œuvre du cadre de nouvelles exigences en matière de capitaux conformément à la feuille de route détaillée de l’organe de régulation et de surveillance des banques.


Ensure consistent progress towards the implementation of the roadmap for the new capital requirements framework for credit institutions and investment firms.

Veiller à ce que des progrès constants soient accomplis dans la voie de la mise en œuvre de la feuille de route concernant le nouveau cadre des exigences minimales de fonds propres pour les établissements de crédit et les sociétés d’investissement.


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(EN)The proposal for a new capital requirements framework has been subject to an unprecedented level of consultation and impact analysis.

La proposition de nouvelle directive relative à l’adéquation des fonds propres a fait l’objet d’une consultation et d’une étude d’impact sans précédent.


(EN)The proposal for a new capital requirements framework has been subject to an unprecedented level of consultation and impact analysis.

La proposition de nouvelle directive relative à l’adéquation des fonds propres a fait l’objet d’une consultation et d’une étude d’impact sans précédent.


Although nobody can say that he does not need to improve, to become more efficient and more professional, most of us in this House do good work, work that has a value of its own and requires framework conditions specific to itself.

Bien que personne ne puisse dire qu’il ne pourrait pas faire mieux, être plus efficace ou plus professionnel, la plupart des membres de cette Assemblée font un travail de bonne qualité. Ce travail a une valeur propre et nécessite des conditions-cadres spécifiques.


It considers it highly desirable and important to assess the likely consequences of the new capital requirements framework – which are of significant importance and potential benefit to the Union economy.

Elle considère qu'il est à la fois souhaitable et important d'évaluer les conséquences probables du nouveau dispositif d'adéquation des fonds propres - un point d'une importance capitale et qui peut s'avérer bénéfique pour l'économie de l'Union.


Since Council Directive 92/42/EEC of 21 May 1992 on efficiency requirements for new hot-water boilers fired with liquid or gaseous fuels (13), Directive 96/57/EC of the European Parliament and of the Council of 3 September 1996 on energy efficiency requirements for household electric refrigerators, freezers and combinations thereof (14) and Directive 2000/55/EC of the European Parliament and of the Council of 18 September 2000 on energy efficiency requirements for ballasts for fluorescent lighting (15) already contain provisions for the revision of the energy efficiency requirements, they should be integrated into the present ...[+++]

Étant donné que la directive 92/42/CEE du Conseil du 21 mai 1992 concernant les exigences de rendement pour les nouvelles chaudières à eau chaude alimentées en combustibles liquides ou gazeux (13), la directive 96/57/CE du Parlement européen et du Conseil du 3 septembre 1996 concernant les exigences en matière de rendement énergétique des réfrigérateurs, congélateurs et appareils combinés électriques à usage ménager (14) et la directive 2000/55/CE du Parlement européen et du Conseil du 18 septembre 2000 établissant des exigences de rendement énergétique applicables aux ballasts pour l'éclairage fluorescent (15) contiennent déjà des dispo ...[+++]


The application of the common requirements to be laid down pursuant to Article 6 of Regulation (EC) No 550/2004 should be without prejudice to Member States' sovereignty over their airspace and to the requirements of the Member States relating to public order, public security and defence matters, as set out in Article 13 of Regulation (EC) No 549/2004 of the European Parliament and of the Council of 10 March 2004 laying down the framework for the creation of the single European sky (the framework Regulation) (2).

Les exigences communes à établir en vertu de l’article 6 du règlement (CE) no 550/2004 doivent s'appliquer sans préjudice de la souveraineté des États membres sur leur espace aérien et des besoins des États membres quant à l'ordre public, à la sécurité publique et à la défense, visés à l'article 13 du règlement (CE) no 549/2004 du Parlement européen et du Conseil du 10 mars 2004 fixant le cadre pour la création du ciel européen unique (2).


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