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Administration and Human Resource Services Division
Administrative area
Administrative district
BO
DG Human Resources and Security
Directorate-General for Human Resources and Security
Directorate-General for Personnel and Administration
Human resources
Legal division
Management of human resources
Personnel administration
Personnel and Administration DG
Personnel management
Political division
Resource Administration Division
Resource Management and Administration Division
Resources and Administration Division
Resources and Organisation
Resources and Organisation Division
Sector for Thematic and Technical Resources
Staff administration
Staff management
Staff turnover
Thematic and Technical Resources Division
Water Resources Management Division

Traduction de «resource administration division » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Resource Administration Division

Division de l'administration des ressources


Resources and Administration Division

Division Ressources et gestion


personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

administration du personnel [ gestion des ressources humaines | gestion du personnel | mouvement de personnel ]


DG Human Resources and Security | Directorate-General for Human Resources and Security | Directorate-General for Personnel and Administration | Personnel and Administration DG

DG ADMIN | DG Personnel et administration | DG Ressources humaines et sécurité | direction générale des ressources humaines et de la sécurité | direction générale du personnel et de l’administration


administrative area | administrative district | legal division | political division

division administrative | unité administrative


Administration and Human Resource Services Division

Division des services en administration et en ressources humaines


Resource Management and Administration Division

Direction de la gestion des ressources et de l'administration


Resources and Organisation (1) | Resources and Organisation Division (2) [ BO ]

Ressources et organisation (1) | Division ressources et organisation (2) [ BO ]


Thematic and Technical Resources Division (1) | Sector for Thematic and Technical Resources (2)

Domaine des ressources thématiques


Water Resources Management Division

Division économie des eaux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) Persons employed in any division, branch or bureau of the Department of Indian Affairs and Northern Development, or the Department of Natural Resources, that is designated by order of the Minister concerned as the division, branch or bureau charged with the day-to-day administration and management of oil and gas resources for the Department, are not eligible to be members of the Committee, but the Ministers concerned may each d ...[+++]

(2) Les personnes employées dans une division, une direction ou un bureau du ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien ou du ministère des Ressources naturelles, que le ministre intéressé a désigné par arrêté comme étant la division, la direction ou le bureau chargé de l’administration et de la direction courantes des ressources pétrolières et gazières pour le ministère, ne peuvent être membres du Comité; toutefois, cha ...[+++]


Witnesses: From Health Canada: Denis Gauthier, Assistant Deputy Minister, Information, Analysis and Connectivity Branch; Jerry Lee, Director, Infostructure Systems Management Division, Information, Analysis and Connectivity Branch; Mimi Breton, Executive Director, Hepatitis C Division, Health Promotion and Programs Branch; Catherine Stewart, Director, Policy Development and Coordination Division, Health Promotion and Programs Branch; David Fransen, Director general, Population Health Directorate, Health Promotion and Programs Branch; Janet Davies, Director, Strategies and Systems for Health Directorate, Health Promotion and Programs ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Denis Gauthier, sous-ministre adjoint, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Jerry Lee, directeur, Division de la gestion des systèmes de l'infostructure, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Mimi Breton, directrice exécutive, Division de l'hépatite C, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; Catherine Stewart, directrice, Division de l'élaboration et de la coordination des politiques, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; David Fransen, directeur général, Direction de la santé de la ...[+++]


Four years ago the two research councils, which are co-located in the same building, decided to merge their administrative support services, so there's a common finance division, a common human resources division, and a common information systems division, which I head.

Il y a quatre ans, les deux conseils de recherche, qui se trouvent dans le même édifice, ont décidé de fusionner leurs services de soutien administratif. Nous avons donc en commun une division des finances, une division des ressources humaines et une division des systèmes d'information, que je dirige.


I am for that, but how can smaller organizations come together and say you are a division, you are sharing the same administrative resources — head offices and so forth — so you become more effective?

Je suis d'accord avec ça, mais les plus petites organisations pourraient-elles se réunir pour former une division, pour partager les mêmes ressources administratives — les sièges sociaux, et cetera — afin de devenir plus efficaces?


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22. Considers that ABB-ABM must be developed in such a way that greater transparency and explanations concerning the division of responsibilities between central and decentralised functions in the Commission can be available and, importantly, provide clear guidance as to the numbers and costs for staff/resources devoted to administrative support and coordination functions including support for the ABB-ABM cycle itself and, in this way, contributing to finding the right balance between a centralised and decentralised approach;

22. estime que la méthode EBA-GPA doit être développée de manière à améliorer la transparence et les explications concernant la répartition des responsabilités entre les fonctions centrales et décentralisées au sein de la Commission, et à fournir, avant tout, des orientations claires sur les chiffres et les coûts relatifs au personnel/ressources utilisés pour les fonctions de soutien administratif et de coordination, y compris le s ...[+++]


22. Considers that ABB/ABM must be developed in such a way that greater transparency and explanations concerning the division of responsibilities between central and decentralised functions in the Commission can be available and, importantly, provide clear guidance as to the numbers and costs for staff/resources devoted to administrative support and coordination functions including support for the ABB/ABM cycle itself and, in this way, contributing to finding the right balance between a centralised and decentralised approach;

22. estime que la méthode EBA/GPA doit être développée de manière à améliorer la transparence et les explications concernant la répartition des responsabilités entre les fonctions centrales et décentralisées au sein de la Commission, et à fournir, avant tout, des orientations claires sur les chiffres et les coûts relatifs au personnel/ressources utilisés pour les fonctions de soutien administratif et de coordination, y compris le s ...[+++]


9. Calls upon the Georgian authorities to ensure free and fair elections in full accordance with international standards; calls upon the Government to respect the division of powers in the Georgian political system, to refrain from using "administrative resources" during the election campaign and to guarantee freedom of expression to all candidates; welcomes the call of the Georgian authorities for international observers to monitor the elections;

9. invite les autorités géorgiennes à garantir des élections libres et équitables, en conformité avec les normes internationales; appelle le gouvernement à respecter la division des pouvoirs dans le système politique géorgien, à s'abstenir d'utiliser des "ressources administratives" dans le contexte de la campagne électorale et à garantir la liberté d'expression de tous les candidats; se félicite que les autorités géorgiennes aient demandé que des observateurs internationaux à surveiller les élections;


22. Welcomes the restructuring of DG5 through the creation of a division for Human Resources and Internal Organisation which, together with the Professional Training Division reports directly to the Director-General; considers that this marks a clear and welcome shift from the traditional administration of human resources to more pro-active management of human resources;

22. se félicite de la restructuration intervenue au sein de la DG V, moyennant la création d'une division "Organisation interne et ressources humaines" qui, conjointement avec la division de la formation professionnelle, rend compte directement au directeur général; considère que cela marque à l'évidence le passage bienvenu d'une gestion traditionnelle des ressources humaines à une gestion plus proactive de celles-ci;


21. Welcomes the restructuring of DG5 through the creation of a division for Human Resources and Internal Organisation which, together with the Professional Training Division reports directly to the Director-General; considers that this marks a clear and welcome shift from the traditional administration of human resources to more pro-active management of human resources;

21. se félicite de la restructuration intervenue au sein de la DG V, moyennant la création d'une division "Organisation interne et ressources humaines" qui, conjointement avec la division de la formation professionnelle, rend compte directement au directeur général; considère que cela marque à l'évidence le passage bienvenu d'une gestion traditionnelle des ressources humaines à une gestion plus proactive de celles-ci;


As for the 6th EAP and the possible subsequent thematic Action Programmes, the ESC expects these to contain, among other things: a reflection on the division of labour between different administrative levels and on the need for national (and regional) strategic and sectoral environmental plans; a broad definition of sustainable development implying that the 6 EAP - besides addressing the quality of the living environment within the EU - should also pay attention to the impact of the EU's development model on environmental quality in third countries, on European a ...[+++]

Le Comité espère que le 6ème PAE ainsi que les éventuels programmes d'action thématiques qui suivront comporteront notamment : une réflexion sur la répartition des tâches entre les différents niveaux administratifs et sur la nécessité de plans environnementaux stratégiques et sectoriels nationaux (et régionaux); une large définition du développement durable, impliquant que le 6ème PAE traite non seulement de la qualité de l'environnement de vie à l'intérieur de l'UE, mais également des incidences du modèle de développement de l'UE sur la qualité de l'environnement dans les pays tiers, sur l'utilisation des ...[+++]


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