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APSEA-RCHI
Biological resources of the sea
Cape Province
Estimate of resources
Evaluation of resources
Inventory of resources
Living marine resources
Living resources of the sea
Management of resources
Marine biological resources
Marine living resources
Metallogenetic province
Metallographic province
Natural resources
Prospecting for resources
Republic of the Seven United Provinces
Resource utilization
Search for resources
United Provinces of the Netherlands

Vertaling van "resources for provinces " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Atlantic Provinces Special Education Authority Resource Centre for the Hearing Impaired [ APSEA-RCHI | Atlantic Provinces Resource Centre for the Hearing Handicapped ]

Centre de ressources de la Commission de l'enseignement spécial des provinces de l'Atlantique pour les personnes handicapées de l'ouïe [ Centre de ressources des provinces atlantiques pour les déficients auditifs ]




evaluation of resources [ estimate of resources | inventory of resources | prospecting for resources | search for resources ]

évaluation des ressources [ estimation des ressources | inventaire des ressources | prospection des ressources ]


Atlantic Provinces Resource Centre for the Visually Impaired

Centre des ressources pour les handicapés visuels des provinces de l'Atlantique


An Act to Implement Arrangements Made Between the Province and the Government of Canada to Provide Uniformity in the Laws Relating to Petroleum Resources in the Offshore

An Act to Implement Arrangements Made Between the Province and the Government of Canada to Provide Uniformity in the Laws Relating to Petroleum Resources in the Offshore


biological resources of the sea | living marine resources | living resources of the sea | marine biological resources | marine living resources

ressources biologiques de la mer | ressources biologiques marines | ressources marines biologiques | ressources marines vivantes


management of resources [ Resource utilization(ECLAS) ]

gestion des ressources




metallogenetic province | metallographic province

province métallogénique


Republic of the Seven United Provinces | United Provinces of the Netherlands

République des sept Provinces-Unies
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
with a view to programming for the 11th EDF and the design of future Union programmes, (i) pay increased attention to ensuring an appropriate balance of aid between provinces, especially the poorer ones, in order to avoid geographical disparities in the distribution of development aid while bearing in mind the importance of stabilising the Great Lakes region as a whole; (ii) combine support at a central level with programmes at the provincial level that link political and territorial decentralisation with improved natural resource management strategies and infrastructure rehabilitation and development; and (iii) reconsider Union suppor ...[+++]

dans la perspective de la programmation du onzième FED et de la conception des futurs programmes de l'Union, i) mieux veiller à garantir une répartition équilibrée de l'aide entre les différentes provinces, en particulier les plus pauvres, afin d'éviter toute disparité géographique dans la répartition de l'aide au développement, tout en gardant à l'esprit l'importance que revêt la stabilisation de la région des Grands Lacs dans son ensemble; (ii) combiner le soutien au niveau central avec les programmes au niveau provincial établissant le lien entre la décentralisation politique et territoriale, d'une part, et l'amélioration des stratégies de ge ...[+++]


51. Calls on the Commission and the EEAS, in coordination with other development partners, including Member States, and with a view to programming for the 11th EDF and the design of future Union programmes, to pay increased attention to ensuring an appropriate balance of aid between all provinces, especially the poorer ones, in order to avoid geographical disparities in the distribution of development aid; calls for combined support at a central level for programmes at provincial level that link political and territorial decentralisation with improved natural resource management strategies and infrastructure rehabilitation and developme ...[+++]

51. invite la Commission et le SEAE, en concertation avec les autres partenaires de l'aide au développement, y compris les États membres, et dans la perspective de la programmation du onzième FED et de la préparation des futurs programmes de l'Union, à être davantage attentifs à équilibrer les aides entre toutes les provinces de la RDC, en particulier les plus pauvres, afin d'éviter les disparités géographiques dans la répartition de l'aide au développement; demande de combiner le soutien au niveau central avec les programmes au niveau provincial qui font le lien e ...[+++]


(a) with a view to programming for the 11th EDF and the design of future Union programmes, (i) pay increased attention to ensuring an appropriate balance of aid between provinces, especially the poorer ones, in order to avoid geographical disparities in the distribution of development aid while bearing in mind the importance of stabilising the Great Lakes region as a whole; (ii) combine support at a central level with programmes at the provincial level that link political and territorial decentralisation with improved natural resource management strategies and infrastructure rehabilitation and development; and (iii) reconsider Union su ...[+++]

(a) dans la perspective de la programmation du onzième FED et de la conception des futurs programmes de l'Union, i) mieux veiller à garantir une répartition équilibrée de l'aide entre les différentes provinces, en particulier les plus pauvres, afin d'éviter toute disparité géographique dans la répartition de l'aide au développement, tout en gardant à l'esprit l'importance que revêt la stabilisation de la région des Grands Lacs dans son ensemble; (ii) combiner le soutien au niveau central avec les programmes au niveau provincial établissant le lien entre la décentralisation politique et territoriale, d'une part, et l'amélioration des stratégies de ge ...[+++]


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’év ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 223 Ms. Kirsty Duncan: With respect to Lyme disease-carrying ticks and Lyme disease in Canada: (a) what percentage of Lyme disease cases are thought to be reported, (i) what percentage of people who receive treatment for Lyme disease develop post-treatment Lyme disease syndrome, (ii) what percentage of people with untreated Lyme disease infections experience intermittent bouts of arthritis, (iii) what percentage of untreated Lyme disease patients are at risk of developing chronic neurological complaints months to years after infection; (b) based on all epidemiological data collected since Lyme disease became ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 223 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les tiques transporteuses de la maladie de Lyme et la maladie de Lyme au Canada: a) quel pourcentage de cas de maladie de Lyme serait déclaré, (i) quel pourcentage de personnes traitées pour la maladie de Lyme présente le syndrome post-traitement, (ii) quel pourcentage de personnes non traitées pour la maladie de Lyme éprouve des accès intermittents d’arthrite, (iii) quel pourcentage de patients dont la maladie de Lyme n’est pas traitée sont susceptibles de se plaindre de symptômes neurologiques des mois ou des années après avoir été infectées; b) d’après l’en ...[+++]


F. whereas the inability of the DRC to bring to justice members of its own army and armed groups for crimes under international law has fostered a culture of impunity; whereas the Congolese army does not possess sufficient human, technical or financial resources to carry out its duties in the eastern provinces of the DRC and to guarantee the protection of the population,

F. considérant que l'incapacité de la RDC à traduire en justice les membres de sa propre armée et des groupes armés pour des crimes condamnés par le droit international a favorisé une culture de l'impunité; considérant que l'armée congolaise ne dispose pas des moyens humains, techniques et financiers suffisants pour remplir ses missions dans les provinces orientales de la RDC et pour assurer la protection de la population,


The unrest is exacerbated by the Indonesian Government's exploitation of the province's gas and petroleum resources as well as the policy of transmigration which has seen many Javanese come to live and work in the province's coastal and industrial belts.

Les troubles sont exacerbés par l’exploitation par le gouvernement indonésien des ressources en gaz et en pétrole de la province, ainsi que par la politique de transmigration, qui a vu beaucoup de Javanais venir vivre et travailler dans les régions industrielles et côtières de la province.


Of these resources, EUR 25 million will be deployed directly by the Province; the remaining EUR 75 million will be intermediated via a financial institution soon to be identified with a broad presence, through its own network, in the province in question.

Sur le total de ces fonds, 25 millions d'EUR seront utilisés directement par la province ; le solde, soit 75 millions d'EUR, sera acheminé par l'intermédiaire d'une institution financière (dont l'identité sera connue prochainement) capable, grâce à son réseau d'agences, de couvrir la totalité de la région concernée.


That the Senate of Canada urge the Governor in Council not to give final approval to the project submitted by the consortium that proposed the Maritime and Northeast Pipeline Project until the Government of Canada has fulfilled its obligation to hold full and fair hearings on the proposals submitted by all interested parties, including the TransMaritime Pipeline Proposal, considering the following: (a) the natural resources of Canada are the property of all Canadians; (b) the needs and interests of Canadians should be considered first and foremost in the exploitation, development and use of Canada's natural resources; (c) the recommend ...[+++]

b) qu'il y a lieu de tenir compte avant tout des besoins et des intérêts des Canadiens dans l'exploitation, le développement et l'utilisation des ressources naturelles qui leur appartiennent; c) que la proposition retenue de Maritime and Northeast Pipeline place les intérêts des Américains loin devant ceux des Canadiens en dirigeant 83 % du gaz naturel tiré du projet Sable Offshore Energy vers les États-Unis, alors que seulement 17 % sera alloué à deux provinces canadiennes seulement, soit la Nouvelle-Écosse et le sud du Nouveau-Brun ...[+++]


(a) the natural resources of Canada are the property of all Canadians; (b) the needs and interests of Canadians should be considered first and foremost in the exploitation, development and use of Canada's natural resources; (c) the recommended Maritime and Northeast Pipeline proposal overwhelmingly favours American interests over the interests of Canadians by channelling 83% of the natural gas extracted from the Sable Offshore Energy Project to the United States, while a mere 17% will be allocated to only two Canadian provinces, Nova Scotia and so ...[+++]

Que le Sénat presse le gouverneur en conseil de ne pas donner l'approbation finale à la proposition soumise par le consortium qui a soumis le projet de Maritime and Northeast Pipeline jusqu'à ce que le gouvernement du Canada ait rempli son obligation de tenir des audiences complètes et équitables sur les propositions soumises par toutes les parties intéressées, notamment celle de TransMaritime Pipeline, attendu : a) que les ressources naturelles du Canada appartiennent à tous les Canadiens; b) qu'il y a lieu de tenir compte avant tout des besoins et des intérêts des Canadiens dans l'exploitation, le développement et l'utilisation des re ...[+++]




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Date index: 2024-11-18
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