Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communities' system of own resources
Conduct stock control system maintenance activities
Council Decision on own resources
ERP
ERP software
ERP system
Ensure drainage system in airport remains functional
Ensure stock control systems remain up-to-date
Enterprise resource planning
Enterprise resource planning software
Fisheries conservation
Fishery management
Fishery planning
Fishery system
Fishing management
Fishing system
HRIS
Human resource management software
Human resource software
Human resources information system
Human resources management software
Human resources software
Keep airport drainage systems functional
Maintain functionality of airport drainage systems
Maintain standard enterprise resource planning system
Maintain stock control systems
Manage standard enterprise resource planning system
Manage standard enterprise resource planning systems
Management of fish resources
Monitor stock control systems
Own Resources Decision
Own resources system
Prevent drainage systems in airports from overflowing
Regulate standard enterprise resource planning system
SRM
System of own resources
System of own resources of the Community
System of own resources of the Union
System resources manager

Vertaling van "resources system remains " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
conduct stock control system maintenance activities | monitor stock control systems | ensure stock control systems remain up-to-date | maintain stock control systems

entretenir les systèmes de contrôle des stocks


maintain standard enterprise resource planning system | manage standard enterprise resource planning systems | manage standard enterprise resource planning system | regulate standard enterprise resource planning system

gérer le système normalisé de planification des ressources d'une entreprise


Council Decision on own resources | Council Decision on the system of own resources of the European Union | Council Decision on the system of the European Communities' own resources | Own Resources Decision

décision du Conseil relative au système des ressources propres de l'Union européenne | décision du Conseil relative aux ressources propres | décision relative au système des ressources propres des Communautés européennes | décision relative aux ressources propres


Communities' system of own resources | system of own resources of the Community | system of own resources of the Union

système des ressources propres de la Communauté | système des ressources propres de l'Union


ensure drainage system in airport remains functional | maintain functionality of airport drainage systems | keep airport drainage systems functional | prevent drainage systems in airports from overflowing

maintenir les systèmes de drainage d'un aéroport fonctionnels


own resources system | system of own resources

système de ressources propres


fishery management [ fishery planning | fishery system | fishing management | fishing system | management of fish resources | Fisheries conservation(STW) ]

gestion des pêches [ gestion des ressources de pêche | gestion des ressources halieutiques | planification des pêches | régime de pêche ]


human resource management software | human resource software | human resources management software | human resources software | human resources information system | HRIS

logiciel de gestion des ressources humaines | logiciel de gestion du personnel


enterprise resource planning | ERP | enterprise resource planning software | ERP software | ERP system

progiciel de gestion intégré | PGI | progiciel PGI | progiciel de gestion d'entreprise | progiciel intégré de gestion | système de gestion intégré | logiciel de gestion intégré | logiciel de planification des ressources | système de planification des ressources | ERP | progiciel d'ERP | progiciel de gestion intégrée


system resources manager | SRM

programmes de gestion des ressources du système
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Underlines the fact that the own resources system remains too complex and needs to be fundamentally reformed with the next Multiannual Financial Framework; stresses, against this background, the crucial role of the High Level Group on Own Resources in delivering proposals for overcoming the deficiencies of the current system;

9. souligne que le système des ressources propres demeure trop complexe et doit faire l'objet d'une réforme de fond dans le contexte du prochain cadre financier pluriannuel; souligne, dans ce contexte, le rôle essentiel du groupe de haut niveau sur les ressources propres pour déposer des propositions destinées à surmonter les lacunes du système actuel;


17. Urges the authorities to enhance the capacity of prosecutors, judges, the police and other law enforcement agencies, and to develop a solid track record of investigations, prosecutions and convictions at all levels, including high-level corruption cases; welcomes the adoption of anticorruption laws, particularly on lobbying, general administrative procedure, public procurement and amendments to the laws on the prevention of conflicts of interest; calls for their effective implementation to allow for more cooperation between law enforcement agencies and to enhance the system of checks for conflicts of interest and asset declaration; ...[+++]

17. demande instamment aux autorités de renforcer la capacité des procureurs, des juges, de la police et d'autres services répressifs, et de parvenir à des résultats probants en matière d'enquêtes, de poursuites et de condamnations à tous les niveaux, notamment dans les affaires de corruption de haut niveau; se félicite de l'adoption de la législation anticorruption, notamment sur le lobbying, sur la procédure administrative générale, sur la passation de marchés publics ainsi que des modifications aux lois sur la prévention des conflits d'intérêts; demande leur application efficace afin de renforcer la coopération entre les services répressifs et d'améliorer le système de contrô ...[+++]


17. Urges the authorities to enhance the capacity of prosecutors, judges, the police and other law enforcement agencies, and to develop a solid track record of investigations, prosecutions and convictions at all levels, including high-level corruption cases; welcomes the adoption of anticorruption laws, particularly on lobbying, general administrative procedure, public procurement and amendments to the laws on the prevention of conflicts of interest; calls for their effective implementation to allow for more cooperation between law enforcement agencies and to enhance the system of checks for conflicts of interest and asset declaration; ...[+++]

17. demande instamment aux autorités de renforcer la capacité des procureurs, des juges, de la police et d'autres services répressifs, et de parvenir à des résultats probants en matière d'enquêtes, de poursuites et de condamnations à tous les niveaux, notamment dans les affaires de corruption de haut niveau; se félicite de l'adoption de la législation anticorruption, notamment sur le lobbying, sur la procédure administrative générale, sur la passation de marchés publics ainsi que des modifications aux lois sur la prévention des conflits d'intérêts; demande leur application efficace afin de renforcer la coopération entre les services répressifs et d'améliorer le système de contrô ...[+++]


17. Urges the authorities to enhance the capacity of prosecutors, judges, the police and other law enforcement agencies, and to develop a solid track record of investigations, prosecutions and convictions at all levels, including high-level corruption cases; welcomes the adoption of anticorruption laws, particularly on lobbying, general administrative procedure, public procurement and amendments to the laws on the prevention of conflicts of interest; calls for their effective implementation to allow for more cooperation between law enforcement agencies and to enhance the system of checks for conflicts of interest and asset declaration; ...[+++]

17. demande instamment aux autorités de renforcer la capacité des procureurs, des juges, de la police et d'autres services répressifs, et de parvenir à des résultats probants en matière d'enquêtes, de poursuites et de condamnations à tous les niveaux, notamment dans les affaires de corruption de haut niveau; se félicite de l'adoption de la législation anticorruption, notamment sur le lobbying, sur la procédure administrative générale, sur la passation de marchés publics ainsi que des modifications aux lois sur la prévention des conflits d'intérêts; demande leur application efficace afin de renforcer la coopération entre les services répressifs et d'améliorer le système de contrô ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European Council of 7 and 8 February 2013 concluded that the system for collection of traditional own resources is to remain unchanged. However, from 1 January 2014, Member States are to retain, by way of collection costs, 20 % of the amounts collected by them.

Lors de sa réunion des 7 et 8 février 2013, le Conseil européen a conclu que le système de perception des ressources propres traditionnelles devait demeurer inchangé, mais qu'à partir du 1er janvier 2014 les États membres devaient retenir, à titre de frais de perception, 20 % des montants qu'ils ont perçus.


7. Points out that new management tasks and control measures - principally concerning farmers' observance of cross-compliance rules relating to environmental, phytosanitary and other obligations from 2005 - are linked to the operation of the reformed CAP; believes that there may be serious problems during the first few years of implementing the system, both for farmers and Member States; calls on the Commission to ensure that the resources derived from any penalties imposed under the cross-compliance system ...[+++]

7. souligne que les nouvelles tâches de gestion et mesures de contrôle sont liées au fonctionnement de la réforme de la PAC et qu'elles se rapportent essentiellement au respect des règles de conformité des agriculteurs à des obligations, environnementales, phytosanitaires et autres, multiples depuis 2005; considère qu'il se peut que l'on constate des problèmes sérieux au cours des premières années d'application du régime, tant pour les agriculteurs que pour les États membres; demande à la Commission de garantir que les crédits résultant de sanctions éventuelles, dans le cadre de la conformité multiple, restent dans leur intégralité dan ...[+++]


12. Ensure that adequate and high quality health and long-term care remains affordable and sustainable by promoting healthy and active life styles, good human resources for the care sector and a rational use of resources, notably through appropriate incentives for users and providers, good governance and coordination between care systems and institutions.

12. veiller à ce que des soins de santé et des soins de longue durée adéquats et de qualité restent abordables et viables en favorisant les modes de vie sains et actifs, la bonne qualité des ressources humaines du secteur des soins et une utilisation rationnelle des ressources, notamment par des mesures d’encouragement appropriées à l’intention des usagers et prestataires de soins, une bonne gouvernance et une coordination entre les systèmes et établissements de soins.


Comments are also welcome on the essential characteristics that producer responsibility systems developed at Community level should display in order to remain both effective and economic in terms of the administrative resources needed at Community and national levels.

Elle souhaiterait également recevoir des observations sur les caractéristiques essentielles que devraient présenter les systèmes de responsabilité des producteurs établis à l'échelon communautaire pour être efficaces et rentables du point de vue des ressources administratives nécessaires aux niveaux communautaire et national.


(1) Article 8 of Council Regulation (EC) No 2223/96 of 25 June 1996 on the European system of national and regional accounts in the Community(3) provides for the European System of Integrated Economic Accounts (ESA), second edition, to be used as the European system of integrated economic accounts for budgetary and own resources purposes as defined in Council Regulation (EEC, Euratom) No 1552/89(4) while Council Decision 94/728/EC, Euratom(5) remains in force. ...[+++]

(1) L'article 8 du règlement (CE) n° 2223/96 du Conseil du 25 juin 1996 relatif au système européen des comptes nationaux et régionaux dans la Communauté(3) dispose qu'aux fins du budget et des ressources propres, le système européen des comptes économiques intégrés au sens du règlement (CEE, Euratom) n° 1552/89 du Conseil(4) est le système européen des comptes économiques intégrés (SEC) deuxième édition, tant que la décision 94/728/CE, Euratom du Conseil(5) est en vigueur.


In Article 8 of Regulation (EC) No 2223/96 the following paragraph shall be inserted: "1a. For the purpose of determination of the VAT-based own resource, and by way of exception from paragraph 1, the Member States may use data based on the new European system of integrated economic accounts (ESA 95) while Decision 94/728/EC, Euratom remains in force".

À l'article 8 du règlement (CE) n° 2223/96, le paragraphe suivant est inséré: "1 bis. Aux fins de la détermination de la ressource propre fondée sur la TVA et par dérogation au paragraphe 1, les États membres peuvent utiliser les données basées sur le nouveau système européen des comptes économiques intégrés (SEC 95), tant que la décision 94/728/CE, Euratom est en vigueur".


w