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Analyse potential threats against national security
Computer threat
Determine security threats
Diagnose safeguarding threats
Dream anxiety disorder
Establish security threats
Identify potential threats against national security
Identify security threats
Information security threat
Investigate potential threats against national safety
Matrix of threat
Matrix of threats
Mechanical threat to breathing
Respond to alarm systems
Respond to burglar alarm systems
Respond to company security alarm systems
Respond to home security alarm systems
Responding company
Responding units
Security threat
Threat
Threat matrix
Threats matrix

Traduction de «respond to threats » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: Experience carrying a threat for the child's future, such as a kidnapping, natural disaster with a threat to life, injury with a threat to self-image or security, or witnessing a severe trauma to a loved one.

Définition: Expérience comportant une menace pour l'avenir de l'enfant, telle qu'un enlèvement, une catastrophe naturelle où la vie est menacée, une blessure mettant en danger l'image de soi ou le sentiment de sécurité, ou la survenue d'un traumatisme grave chez une personne aimée.


respond to alarm systems | respond to home security alarm systems | respond to burglar alarm systems | respond to company security alarm systems

réagir à un système d’alarme anti-intrusion


determine security threats | diagnose safeguarding threats | establish security threats | identify security threats

recenser des menaces pour la sécurité


identify potential threats against national security | investigate potential threats against national safety | analyse potential threats against national security | investigate potential threats against national security

analyser des menaces potentielles pour la sécurité nationale


information security threat | security threat | computer threat | threat

menace informatique | menace


A rare genetic neuromuscular disease with characteristics of acute episodic muscle weakness in upper and lower extremities (which responds to acetazolamide treatment) associated with later-onset chronic slowly progressive distal axonal neuropathy.

paralysie périodique avec neuropathie motrice distale tardive


threat matrix | matrix of threats | matrix of threat | threats matrix

matrice des menaces | matrice de menaces


responding company | responding units

personnel d'intervention | personnel chargé de l'extinction | personnel d'extinction


Suffocation (by strangulation) Systemic oxygen deficiency due to:low oxygen content in ambient air | mechanical threat to breathing

Insuffisance d'oxygénation systémique due à:faible teneur en oxygène de l'air ambiant | gêne mécanique à la respiration | Suffocation (par strangulation)


Definition: Dream experiences loaded with anxiety or fear. There is very detailed recall of the dream content. The dream experience is very vivid and usually includes themes involving threats to survival, security, or self-esteem. Quite often there is a recurrence of the same or similar frightening nightmare themes. During a typical episode there is a degree of autonomic discharge but no appreciable vocalization or body motility. Upon awakening the individual rapidly becomes alert and oriented. | Dream anxiety disorder

Définition: Expérience de rêve chargée d'anxiété ou de peur s'accompagnant d'un souvenir très détaillé du contenu du rêve. Cette expérience de rêve est très intense et comporte habituellement comme thèmes des menaces pour l'existence, la sécurité et l'estime de soi. Assez souvent, les cauchemars ont tendance à se répéter avec des thèmes identiques ou similaires. Les épisodes typiques comportent un certain degré de décharge neuro-végétative, mais pas d'activité verbale ou motrice notable. Au réveil, le sujet devient rapidement alerte et bien orienté. | Rêves d'angoisse
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
11. Expresses grave concern over the growing threat posed by terrorist groups to Libya’s sovereignty, national unity and democratic transition; reiterates its strong condemnation of extremism, terrorism and violence in all their forms and manifestations and regardless of the motivations for them; stresses the need to assist the Government of National Accord in responding to threats to Libyan security and to support the new government in defeating Daesh, Ansar al-Sharia and all the groups associated with Al-Qaeda that are operating in Libya; welcomes the decision to establish a Temporary Security Committee to facilitate the implementat ...[+++]

11. exprime sa vive préoccupation face à la menace croissante que représentent les groupes terroristes pour la souveraineté, l’unité nationale et la transition démocratique en Libye; réitère sa ferme condamnation de l’extrémisme, du terrorisme et de la violence sous toutes leurs formes et dans toutes leurs manifestations, indépendamment de leurs motivations; insiste sur la nécessité d’aider le gouvernement d'union nationale à répondre aux menaces qui pèsent sur la sécurité libyenne et à vaincre Daech, Ansar al-Charia et tous les groupes liés à ...[+++]


Transport Canada has a variety of tools available to enforce compliance and respond to safety concerns or threats to safe railway operations, such as an order to respond to threats to safe railway operations and an emergency directive ordering a railway company to cease a particular unsafe action or take specific action to mitigate the immediate threat identified.

Transports Canada dispose d'une série d'outils pour assurer le respect des règles et pour réagir en cas de problèmes de sécurité et de menaces à la sécurité ferroviaire.


Supt. Pilgrim: In relation to the whole issue of creating a balance with respect to developing our capabilities to respond to threats or potential threats so that the government, or the systems or the establishment, is seen to be able to effectively respond, the area to which we turn to determine that that balance exists is usually what we refer to as our " threat assessment" .

Le surintendant Pilgrim: En ce qui concerne toute la question de la création d'un équilibre dans le développement de nos capacités d'intervenir en cas de menaces ou de menaces potentielles de telle sorte que le gouvernement, ou les systèmes ou les pouvoirs soient perçus comme étant en mesure de réagir de façon effective, nous comptons en règle générale, pour déterminer que cet équilibre existe, sur ce que nous appelons habituellement notre «évaluation de menace».


2. Recalls its firm attachment to a comprehensive approach to crisis management, integrating a wide spectrum of diplomatic, economic, development and, in the last resort, military means, as expressed notably in its resolutions on the annual reports on the Common Foreign and Security Policy (CFSP) and the Common Security and Defence Policy (CSDP); stresses that military structures and capabilities form an integral part of such a comprehensive approach, underpinning the EU’s ability to respond to threats, conflicts and crises, including humanitarian crises and natural disasters, should all other means fail;

2. rappelle son attachement résolu à une approche globale de la gestion des crises, qui intègre un large éventail de moyens diplomatiques, économiques, de développement et, en dernier recours, militaires, comme précisé notamment dans ses résolutions sur les rapports annuels sur la politique étrangère et de sécurité commune (PESC) et sur la politique de sécurité et de défense commune (PSDC); insiste sur le fait que les structures et les capacités militaires font partie intégrante d'une telle approche globale et qu'elles sous-tendent la capacité de l'Union à faire face aux menaces, aux conflits et aux crises, y compris les crises humanitaires et les catastrophes naturelles, en cas d'échec de tous ...[+++]


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2. Recalls its firm attachment to a comprehensive approach to crisis management, integrating a wide spectrum of diplomatic, economic, development and, in the last resort, military means, as expressed notably in its resolutions on the annual reports on the Common Foreign and Security Policy (CFSP) and the Common Security and Defence Policy (CSDP); stresses that military structures and capabilities form an integral part of such a comprehensive approach, underpinning the EU’s ability to respond to threats, conflicts and crises, including humanitarian crises and natural disasters, should all other means fail;

2. rappelle son attachement résolu à une approche globale de la gestion des crises, qui intègre un large éventail de moyens diplomatiques, économiques, de développement et, en dernier recours, militaires, comme précisé notamment dans ses résolutions sur les rapports annuels sur la politique étrangère et de sécurité commune (PESC) et sur la politique de sécurité et de défense commune (PSDC); insiste sur le fait que les structures et les capacités militaires font partie intégrante d'une telle approche globale et qu'elles sous-tendent la capacité de l'Union à faire face aux menaces, aux conflits et aux crises, y compris les crises humanitaires et les catastrophes naturelles, en cas d'échec de tous ...[+++]


35. Stresses that a high level of network and information security is essential in order to guarantee the functioning of the single market and consumer confidence in the digital single market; notes the uneven development of cyber skills and capacity to respond to threats and attacks, as well as the lack of a harmonised approach to cyber security within the Union; calls for concerted efforts and closer cooperation, given the global nature of the internet and the high level of interconnection of network and information systems across the Union;

35. souligne qu'un haut niveau de sécurité des réseaux et des informations est indispensable pour le bon fonctionnement du marché unique et la confiance des consommateurs dans le marché unique du numérique; relève l'existence de disparités dans le développement des compétences et des capacités informatiques face aux menaces et aux attaques, ainsi que l'absence d'une démarche harmonisée à l'égard de la cybersécurité au sein de l'Union; demande que soient déployés des efforts concertés et une coopération plus étroite étant donné le caractère planétaire de l'Internet et le degré élevé d'interconnexion des réseaux et des systèmes d'information sur tout le territ ...[+++]


45. Welcomes the launch of the EUCAP Sahel Niger mission designed specifically to help Niger deal with these security challenges; notes that this mission falls squarely within the framework of the overall strategy for the Sahel, but considers it regrettable that it involves only one country while other countries in the region, especially Mali, have a pressing and vital need to build up their capabilities and respond to threats to their territorial integrity;

45. salue le lancement de la mission EUCAP Sahel Niger destinée précisément à aider le Niger à faire face à ces défis sécuritaires; note que cette mission s'inscrit pleinement dans le cadre de la stratégie globale pour le Sahel, mais juge regrettable qu'elle ne concerne qu'un seul pays alors que d'autres États de la région, plus particulièrement le Mali, rencontrent des besoins urgents et importants pour renforcer leurs capacités et répondre aux menaces sur leur intégrité territoriale;


The former prime minister launched this partnership with respect to establishing a common approach to security, to protect North America from external threats and to prevent and respond to threats within North America, while ensuring the free flow of goods and services across the border.

L'ancien premier ministre avait lancé l'idée de ce partenariat dans le but d'établir une approche commune en matière de sécurité, c'est-à-dire de protéger l'Amérique du Nord contre les dangers extérieurs et de prévenir les dangers venant de l'intérieur ou de réagir contre eux, tout en assurant la libre circulation transfrontalière des produits et des services.


Norad has since made some important changes to adapt to the new threat environment by increasing operational readiness and its ability to respond to threats from both outside and inside North America's airspace.

Le NORAD a, depuis, fait quelques changements importants pour s'adapter aux nouvelles menaces en rehaussant son état de préparation opérationnelle et sa capacité de réagir aux menaces venant à la fois de l'extérieur et de l'intérieur de l'espace aérien de l'Amérique du Nord.


While the Committee initially had some concern that an APO might not choose to get involved even when a flight attendant or passenger faced a life-and-death situation with a violent passenger, Deputy Commissioner Loeppky assured us that the APOs are trained to “react to any security threat on board an aircraft that may jeopardize the integrity of, or unlawful interference with, civil aviation, and respond to threats of death or grievous bodily harm”.

Si, au début, le comité s’est inquiété qu’un APB puisse décider de ne pas intervenir pour maîtriser un passager violent menaçant de mort un agent de bord ou un passager, le sous-commissaire Loeppky nous a assurés que les APB sont « également entraînés à réagir à toute menace envers la sécurité à bord d'un aéronef qui pourrait mettre en péril l'intégrité de l'aviation civile ou porter atteinte à sa sécurité».




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'respond to threats' ->

Date index: 2021-10-11
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