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Authority responsible for border controls
Authority responsible for the border check
Border control authority
Department of E
FeeO-SERI
Fees Ordinance SERI
Ministry of Education
Persons responsible for education policies
SocRA
Social Responsibility Act

Vertaling van "responsibility op education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Resolution on the response of educational systems to the problems of racism and xenophobia

résolution portant sur la réponse des systèmes éducatifs aux problèmes du racisme et de la xénophobie


response of educational systems to the problems of racism and xenophobia

réponse des systèmes éducatifs aux problèmes du racisme et de la xénophobie


persons responsible for education policies

responsables des politiques de l'éducation


Development through Adventure, Responsibility and Education

Development through Adventure, Responsibility and Education


Corporate Social Responsibility and Education: A Sustainable Wealth Creation Strategy

Corporate Social Responsibility and Education: A Sustainable Wealth Creation Strategy


Ministry of Advanced Education, Training and Technology [ Ministry of Education, Skills and Training | Ministry of Education | Ministry of Education and Ministry Responsible for Multiculturalism and Human Rights | Ministry of Education | Ministry of Education, Science and Technology | Ministry of Education | Department of E ]

Ministry of Advanced Education, Training and Technology [ Ministry of Education, Skills and Training | Ministry of Education | Ministry of Education and Ministry Responsible for | Multiculturalism and Human Rights | Ministry of Education | Ministry of Education, Science and Technology | Ministry of Education | Department of E ]


Ordinance of 16 June 2006 on Fees in the Area of Responsibility of the State Secretariat for Education, Research and Innovation | Fees Ordinance SERI [ FeeO-SERI ]

Ordonnance du 16 juin 2006 sur les émoluments perçus dans le domaine du Secrétariat d'Etat à la formation, à la recherche et à l'innovation | Ordonnance sur les émoluments du SEFRI [ OEmol-SEFRI ]


A unique form of congenital adrenal hyperplasia characterised by glucocorticoid deficiency, severe sexual ambiguity in both sexes and skeletal (especially craniofacial) malformations. Prenatal androgen excess is responsible for severe virilisation of

hyperplasie congénitale des surrénales par déficit en cytochrome P450 oxydoréductase


Federal Act of 24 June 1977 on the Responsibility for providing Support to Persons in Need | Social Responsibility Act [ SocRA ]

Loi fédérale du 24 juin 1977 sur la compétence en matière d'assistance des personnes dans le besoin | Loi fédérale en matière d'assistance [ LAS ]


border control authority | authority responsible for border controls | authority responsible for the border check

autorité chargée du contrôle à la frontière | autorité responsable du contrôle à la frontière | autorité compétente en matière de contrôle à la frontière | organe de contrôle à la frontière
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
28. Underlines that, in light of the growing number of humanitarian crises and the highest number of displaced people since World War II, the international community should consider education to be a central element of its humanitarian response, as education is a catalyst which can make the overall response more effective and contribute also to the medium- and longer-term development of affected populations;

28. insiste, à la lumière du nombre croissant de crises humanitaires et du nombre de personnes déplacées, qui atteint un niveau sans précédent depuis la Seconde Guerre mondiale, pour que la communauté internationale considère l'éducation comme un élément central de son action dans le domaine humanitaire, car elle a des retombées positives qui peuvent améliorer l'efficacité de l'intervention d'une manière générale et elle peut également contribuer au développement à moyen et à long terme des populations touchées;


28. Underlines that, in light of the growing number of humanitarian crises and the highest number of displaced people since World War II, the international community should consider education to be a central element of its humanitarian response, as education is a catalyst which can make the overall response more effective and contribute also to the medium- and longer-term development of affected populations;

28. insiste, à la lumière du nombre croissant de crises humanitaires et du nombre de personnes déplacées, qui atteint un niveau sans précédent depuis la Seconde Guerre mondiale, pour que la communauté internationale considère l'éducation comme un élément central de son action dans le domaine humanitaire, car elle a des retombées positives qui peuvent améliorer l'efficacité de l'intervention d'une manière générale et elle peut également contribuer au développement à moyen et à long terme des populations touchées;


96. Stresses the need for, and importance of, special measures and support for employers, in particular SMEs, to help them enhance quality and sustainable employment, ensure work-based training and offer career-development opportunities for groups that are disadvantaged on the labour market, such as young people, elderly workers, women, migrants, disabled people and the long-term unemployed; recognises and supports the role of both public and private employment services in promoting competitive labour markets; recalls the importance of social and economic responsibility on the part of employers and educational institu ...[+++]

96. insiste sur la nécessité et l'importance des mesures et des aides spéciales dont bénéficient les employeurs, en particulier les PME, pour leur permettre de créer des emplois pérennes de qualité, d'assurer des formations en entreprise et d'ouvrir des perspectives d'évolution de carrière en faveur de groupes défavorisés sur le marché du travail, tels que les jeunes, les travailleurs âgés, les femmes, les migrants, les personnes handicapées et les chômeurs de longue durée; reconnaît et soutient le rôle joué par les services publics et privés pour l'emploi en faveur de la compétitivité des marchés du travail; rappelle l'importance de la responsabilité sociale e ...[+++]


46. Considers the encouragement of public-private partnerships to be an important step towards ensuring shared responsibility for education and career development, with the aim being to help graduates to adapt more swiftly to the requirements of industry and the market, and to ensure that additional resources are available for updating the educational process in response to technological change;

46. estime que la promotion des partenariats public-privé est une mesure importante assurant une responsabilité commune pour l'éducation et l'insertion professionnelle, en vue d'une adaptation plus rapide des diplômés aux exigences de l'industrie et du marché, ainsi que pour assurer des ressources supplémentaires en vue de la rénovation technologique du processus éducatif;


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46. Considers the encouragement of public-private partnerships to be an important step towards ensuring shared responsibility for education and career development, with the aim being to help graduates to adapt more swiftly to the requirements of industry and the market, and to ensure that additional resources are available for updating the educational process in response to technological change;

46. estime que la promotion des partenariats public-privé est une mesure importante assurant une responsabilité commune pour l'éducation et l'insertion professionnelle, en vue d'une adaptation plus rapide des diplômés aux exigences de l'industrie et du marché, ainsi que pour assurer des ressources supplémentaires en vue de la rénovation technologique du processus éducatif;


While respecting the principle of subsidiarity and national responsibility for education and training, as well as the institutional autonomy of education providers, support Member States in their efforts to improve their education and training systems, making full use of EU programmes and funds in the field of education and training, and by means of an improved evidence base, a detailed cost-benefit analysis and increased transparency, including by:

tout en respectant le principe de subsidiarité et les compétences nationales en matière d'éducation et de formation, ainsi que l'autonomie institutionnelle des prestataires de services d'enseignement, d'appuyer les efforts déployés par les États membres pour renforcer leurs systèmes d'éducation et de formation, en mettant pleinement à profit les programmes et fonds de l'UE dans le domaine de l'éducation et de la formation et par l'amélioration des cadres reposant sur des données concrètes, une analyse approfondie du rapport coût/avantages et une transparence accrue, notamment:


The Commission will facilitate cooperation between bodies in Member States involved in skills governance (anticipation of skills needs and responsiveness of education and training systems), in order to promote information sharing and better use of labour market intelligence in employment, education and training policies.

La Commission facilitera la coopération entre les organismes qui s’occupent de gouvernance des compétences (anticipation des besoins de compétences et réactivité des systèmes d’éducation et de formation) dans les États membres, afin de promouvoir le partage d’informations et une meilleure utilisation des données relatives au marché du travail dans le cadre des politiques en faveur de l’emploi, de l’éducation et de la formation.


There is a need for public authorities , especially those responsible for education, employment, industry and enterprise, to actively promote entrepreneurship education.

Il est nécessaire que les administrations publiques , et notamment celles qui sont responsables de l’enseignement, de l’emploi, de l’industrie et des entreprises, assurent une promotion active de la formation à l’entrepreneuriat.


1. Article 149 EC (Education) makes clear that Member States retain primary responsibility for education policy within the Community.

1. L'article 149 (Éducation) du traité instituant la Communauté européenne précise clairement que les États membres conservent la responsabilité principale concernant la politique de l'éducation au sein de la Communauté.


More specifically, the beneficiaries of the measures are: a) all pupils, students or other learners; b) all categories of education personnel; c) all types of education establishments; d) persons and bodies responsible for education systems and policies at local, regional and national level.

Plus spécifiquement, les bénéficiaires des actions sont : a) tout élève, étudiant ou autre apprenant ; b) toute catégorie de personnel éducatif ; c) tous les types d'établissements éducatifs ; d) les personnes et les instances responsables des systèmes et des politiques de l'éducation au niveau local, régional et national.




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Date index: 2022-12-15
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