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Anti-Money Laundering Directive
Financial crisis
Financial instability
Financial stability
Financial system restructuring
Financial systems and development
Restructuring of the financial system
Stability of the financial system
Third EU Money Laundering Directive

Vertaling van "restructuring the financial system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
restructuring of the financial system [ financial system restructuring ]

restructuration du système financier


Anti-Money Laundering Directive | Directive 2005/60/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 on the prevention of the use of the financial system for the purpose of money laundering and terrorist financing | Third EU Money Laundering Directive | 3rd AML/CTF Directive [Abbr.]

Directive 2005/60/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à la prévention de l'utilisation du système financier aux fins du blanchiment de capitaux et du financement du terrorisme | troisième directive anti-blanchiment | 3ème directive LBC/FT [Abbr.]


the prudential supervision of credit institutions and the stability of the financial system

contrôle prudentiel des établissements de crédit et stabilité du système financier


financial stability [ financial instability | stability of the financial system | Financial crisis(STW) ]

stabilité financière [ instabilité financière | stabilité du système financier ]


Financial systems and development what role for the formal and informal financial sectors? [ Financial systems and development ]

Systèmes financiers et développement : quel rôle pour les secteurs financiers formel et informel? [ Systèmes financiers et développement ]


Contact Committee on prevention of the use of the financial system for the purpose of money laundering

Comité de contact en matière de lutte contre le blanchiment des capitaux


Future Business of the Committee and Second and Third Meetings on: The Present State of the Domestic and International Financial System

Travaux futurs du Comité et deuxième et troisième réunions concernant : La situation actuelle du régime financier canadien et international
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
OJ C 244, 1.10.2004, p. 2. The period of validity of those guidelines, originally to expire on 9 October 2009, was extended first until 9 October 2012 (Commission Communication concerning the prolongation of the Community Guidelines on State aid for rescuing and restructuring firms in difficulty (OJ C 156, 9.7.2009, p. 3)), and then a second time (Commission Communication concerning the prolongation of the Community Guidelines on State aid for rescuing and restructuring firms in difficulty of 1 October 2004 (OJ C 296, 2.10.2012, p. 3) ...[+++]

JO C 244 du 1.10.2004, p. 2. La durée de validité de ces lignes directrices, initialement prévue jusqu'au 9 octobre 2009, a été prolongée une première fois jusqu'au 9 octobre 2012 [Communication de la Commission relative à la prorogation des lignes directrices communautaires concernant les aides d'État au sauvetage et à la restructuration d'entreprises en difficulté (JO C 156 du 9.7.2009, p. 3)], puis une seconde fois [Communication de la Commission concernant la prorogation des lignes directrices communautaires concernant les aides d'État au sauvetage et à la restructuration d'entrepr ...[+++]


There may even be opportunities for Canadian financial services institutions to provide advice to Asia about how to restructure its financial system.

Les institutions canadiennes de services financiers auront peut-être l'occasion de donner des conseils à l'Asie au sujet de la restructuration du système financier, mais je n'ose pas trop l'espérer.


During recent months, in the name of reducing the liquidity crunch, many of the conditions that had been put in place to restructure the financial system have been eased.In fact, an environment has been created where one can recapitalize even insolvent institutions without increasing transparency.

Au cours des derniers mois, sous prétexte d'atténuer la crise des liquidités, un grand nombre des conditions qui avaient été mises en place pour restructurer le système financier ont été relâchées. En fait, de nouvelles conditions permettent maintenant de restructurer le capital même des institutions insolvables sans pour autant accroître la transparence.


It is up to you to decide whether the process of restructuring the financial system should be a comprehensive one, whereby all the pieces are put in place at the same time, or whether you can begin now to make certain specific changes.

C'est à vous de juger si le processus de réaménagement du système financier doit être fait globalement et que toutes les pièces soient mises en place ou si vous pouvez déjà commencer à initier certains changements spécifiques.


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But comparisons of Canadian and American bank profits do not tell the real story, because we forget that American institutions were granted certain powers in order to restructure their financial system, and that the US has experienced stronger growth.

Or, la comparaison qu'on fait entre la rentabilité des banques canadiennes et celle des banques américaines est faussée parce qu'on oublie qu'on a conféré certains pouvoirs aux institutions américaines existantes pour restructurer le système financier et que les États-Unis ont connu une croissance plus forte.


The Guidelines on State aid for rescuing and restructuring non-financial undertakings in difficulty require beneficiaries to work out a sound restructuring plan that allows them to achieve long-term viability on the basis of realistic assumptions, in order to ensure that they do not continue to seek public aid instead of competing in the market place on their own account.

Les lignes directrices concernant les aides d’État au sauvetage et à la restructuration d’entreprises en difficulté autres que les établissements financiers exigent que les bénéficiaires élaborent un plan de restructuration solide qui leur permette de devenir viables à long terme sur la base d’hypothèses réalistes, et ce afin d'éviter qu'ils ne continuent de réclamer des aides publiques au lieu d’affronter la concurrence avec leurs propres moyens.


I think your question has some importance, because what it points to is the fact that the process of financial exclusion that is occurring through the restructuring of the banking system or financial system anyway, but which would be exasperated by the bank mergers, is also occurring in a number of other areas.

Votre question est pertinente car elle fait ressortir que le processus d'exclusion financière enclenché par la restructuration du système bancaire—laquelle interviendrait de toute façon mais serait amplifiée par les fusions—intervient également dans un certain nombre d'autres domaines.


5. For the purposes of paragraphs 3, 4 and 10, significant adverse consequences for the financial system or threat to financial stability refers to a situation where the financial system is actually or potentially exposed to a disruption that may give rise to financial distress liable to jeopardise the orderly functioning, efficiency and integrity of the internal market or the economy or the financial system of one or more Member States.

5. Aux fins des paragraphes 3, 4 et 10, on entend par conséquences négatives importantes pour le système financier ou par menace sur la stabilité financière, une situation dans laquelle le système financier est réellement ou potentiellement exposé à une perturbation susceptible de causer des difficultés financières qui risquent de compromettre le bon fonctionnement, l'efficience et l'intégrité du marché intérieur, ou de l'économie ou du système financier d'un ou de plusieurs États membres.


1. The ESRB shall be responsible for the macro-prudential oversight of the financial system within the Union in order to contribute to the prevention or mitigation of systemic risks to financial stability in the Union that arise from developments within the financial system and taking into account macroeconomic developments, so as to avoid periods of widespread financial distress.

1. Le CERS est responsable de la surveillance macroprudentielle du système financier dans l’Union, dans le but de contribuer à la prévention ou à l’atténuation des risques systémiques pour la stabilité financière de l’Union, qui résultent des évolutions du système financier, et compte tenu des évolutions macroéconomiques, de façon à éviter des périodes de difficultés financières généralisées.


The key criteria helping to identify the systemic importance of markets and institutions are size (the volume of financial services provided by the individual component of the financial system), substitutability (the extent to which other components of the system can provide the same services in the event of failure) and interconnectedness (linkages with other components of the system).

Les critères principaux d’identification du poids systémique des marchés et des établissements sont la taille (le volume des services financiers fournis par la composante du système financier), la substituabilité (la capacité des autres composantes du système à fournir les mêmes services en cas de défaillance) et l’interconnexion (les liens avec les autres composantes du système).




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Date index: 2024-09-06
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