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ARPU
Advance in current account secured
Advance to client secured
Advance to customer secured
Air security
Air transport security
Average revenue per customer
Average revenue per subscriber
Average revenue per unit
Average revenue per user
Aviation security
Breach of information security
Civil aviation security
Current account advance secured
Current secured loan
Cyber-safety
Cyber-security
Cybersafety
Cybersecurity
Digital safety
GSC Security Office
GSCSO
General Secretariat of the Council Security Office
Information assurance
Information security
Information security incident
Infosec
Inland revenue
Internal revenue
Internet safety
Internet security
Loan and advance to customer secured
Maintain revenue
Manage revenue
Manage revenues
Management of revenue
NIS
Network and Internet security
Revenue stamp
Revenues from securities and investments
Safety and Security
Safety and Security Directorate
Security Office
Security Office of the GSC
Security stamp
Social income
Social security benefits
Social transfers
Tax receipts
Tax revenue
Transfer income
Transfer revenues

Vertaling van "revenues to secure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
social transfers [ social income | transfer income | transfer revenues | Social security benefits(STW) ]

transferts sociaux [ revenu de transfert | revenus sociaux ]


revenues from securities and investments

produits courants sur titres et participations




maintain revenue | manage revenues | manage revenue | management of revenue

gérer des recettes


information security [ breach of information security | cybersafety | cyber-safety | cybersecurity | cyber-security | digital safety | information assurance | information security incident | infosec | Internet safety | Internet security | network and Internet security | NIS | [http ...]

sécurité des systèmes d’information [ assurance de l’information | cyber-securité | cybersécurité | infosec | sécurité internet | sécurité numérique | vulnérabilitité des systèmes d'information ]


advance in current account secured | advance to client secured | advance to customer secured | current account advance secured | current secured loan | loan and advance to customer secured

compte courant débiteur gagé


General Secretariat of the Council Security Office | GSC Security Office | Safety and Security | Safety and Security Directorate | Security Office | Security Office of the GSC | GSCSO [Abbr.]

Bureau de sécurité | Bureau de sécurité du secrétariat général du Conseil | Direction sûreté et sécurité


aviation security [ air security | air transport security | civil aviation security ]

sûreté de l'aviation [ sûreté aérienne | sûreté de l'aviation civile | sûreté du transport aérien ]


average revenue per user | ARPU | average revenue per unit | average revenue per subscriber | average revenue per customer

revenu moyen par abonné | revenu moyen par client | revenu moyen par usager


tax revenue | internal revenue | inland revenue | tax receipts

recette fiscale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since 1980, tax revenue from duty on energy and transport has increased slightly from 5.7% to 6.5% of the total tax revenue and social security contributions (between 1980 and 1997).

Depuis 1980, les recettes fiscales produites par les prélèvements sur l'énergie et les transports sont en légère augmentation passant de 5,7% à 6,5% du total des recettes fiscales et des cotisations de sécurité sociale entre 1980 et 1997.


Revenue from energy and transport taxes as a percentage of total tax revenue and social security contributions (1997)

Recettes tirées des taxes énergie-transports en pourcentage du total des recettes fiscales et des cotisations de sécurité sociale (1997)


5. Each year, the Administrative Board, based on the draft estimate of expenditure and revenue and in close cooperation with the Security Accreditation Board for activities covered by Chapter III, shall draw up the estimate of the Agency’s revenue and expenditure for the next financial year.

5. Chaque année, le conseil d’administration, sur la base du projet d’état prévisionnel des recettes et dépenses et en étroite coopération avec le conseil d’homologation de sécurité pour les activités relevant du chapitre III, dresse l’état prévisionnel des recettes et dépenses de l’Agence pour l’exercice suivant.


Each year, the Administrative Board, based on the draft estimate of expenditure and revenue and in close cooperation with the Security Accreditation Board for activities covered by Chapter III, shall draw up the estimate of the Agency’s revenue and expenditure for the next financial year.

Chaque année, le conseil d’administration, sur la base du projet d’état prévisionnel des recettes et dépenses et en étroite coopération avec le conseil d’homologation de sécurité pour les activités relevant du chapitre III, dresse l’état prévisionnel des recettes et dépenses de l’Agence pour l’exercice suivant.


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14. If a first nation is using other revenues as security for a loan from the First Nations Finance Authority, the first nation shall account for all of its other revenues — including other revenues that have not been used as security for the loan — separately from its other moneys, and must provide that accounting information to the Authority and the First Nations Financial Management Board on request.

14. La première nation qui utilise d’autres recettes pour garantir un prêt consenti par l’Administration financière fournit sur demande à cette dernière ainsi qu’au Conseil de gestion financière des premières nations un état dans lequel elle déclare, séparément de ses autres fonds, toutes les autres recettes qu’elle touche, y compris celles qui n’ont pas été utilisées pour garantir le prêt.


14. If a first nation is using other revenues as security for a loan from the First Nations Finance Authority, the first nation shall account for all of its other revenues — including other revenues that have not been used as security for the loan — separately from its other moneys, and must provide that accounting information to the Authority and the First Nations Financial Management Board on request.

14. La première nation qui utilise d’autres recettes pour garantir un prêt consenti par l’Administration financière fournit sur demande à cette dernière ainsi qu’au Conseil de gestion financière des premières nations un état dans lequel elle déclare, séparément de ses autres fonds, toutes les autres recettes qu’elle touche, y compris celles qui n’ont pas été utilisées pour garantir le prêt.


145. Security held by the Minister of National Revenue to secure the payment of duties under subsection 81(4) of the former Act is continued as security for the purposes of subsection 91(4) of this Act on and after the day on which this section comes into force.

145. Les garanties du paiement des droits déposées auprès du ministre du Revenu national en application du paragraphe 81(4) de l’ancienne loi sont prorogées sous le régime du paragraphe 91(4) de la présente loi à compter de la date d’entrée en vigueur du présent article.


145. Security held by the Minister of National Revenue to secure the payment of duties under subsection 81(4) of the former Act is continued as security for the purposes of subsection 91(4) of this Act on and after the day on which this section comes into force.

145. Les garanties du paiement des droits déposées auprès du ministre du Revenu national en application du paragraphe 81(4) de l’ancienne loi sont prorogées sous le régime du paragraphe 91(4) de la présente loi à compter de la date d’entrée en vigueur du présent article.


Notes that tax incentives, including exemption from company tax in Special Economic Areas, are depriving African states of tax revenues that could have been a source of vital public investment in agriculture, especially in food security and nutrition programmes

relève que les incitations fiscales, notamment les exemptions de l'impôt sur les sociétés dans des zones économiques spéciales, privent les États africains de recettes fiscales qui auraient pu être une source vitale d'investissements publics dans l'agriculture, en particulier en faveur de programmes de sécurité alimentaire et de nutrition


First of all, to provide compensation to provinces that would lose net revenue by joining this system. Neither Ontario nor British Columbia, as a matter of course, gains net revenue from securities regulation.

D'une part, il s'engage à dédommager les provinces qui perdront des revenus nets en adoptant le régime, mais ni l'Ontario ni la Colombie-Britannique ne tirent de tels revenus d'une réglementation des valeurs mobilières.


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