14. Recalls that, during the negotiations for the Regulations on Structural Funds 2007-2013, Parliament put forward in the context of an informal trilogue, a proposal for the reallocation of unspent resources that are lost because of the N+2 / N+3 rule to the Community cohesion budget (Heading 1b) and to other operational programmes with a better record of absorption by creating a new Community performance reserve, which would
be a mechanism for rewarding progress; greatly regrets that this proposal was not accepted at the time by the Council; calls on the Commission, in its forthcoming mid-ter
...[+++]m review, to respond to Parliament’s proposal and recommends it to start by making an analysis of the impact of applying this instrument in practice.14. rappelle que, durant les négociations relatives aux règlements sur les Fonds structurels 2007-2013, le Parlement a proposé, lors d'un trilogue informel, de réattribuer les ressources non utilisées, qui sont perdues en raison de la règle N+2 / N+3, au budget de cohésion de la Communauté (rubriqu
e 1b) et à d'autres programmes opérationnels faisant état d'un meilleur rapport d'absorption; déplore que cette proposition n'ait pas été retenue à l'époque par le Conseil; invite la Commission à donner suite, dans sa prochaine révision à mi-parcours, à la suggestion du Parlement, et lui recommande d'effectuer tout d'abord une analyse de l'in
...[+++]cidence de l'application pratique de cet instrument.