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Assess outdoor risks
Assess risk in the outdoors
Assess risks involved in fighting actions
Assess risks outdoors
Assess risks outside
Carry out assessments on risks of fitness
Carry out risk assessments for combat scenes
Conduct fitness assessment and risk stratification
Conduct fitness risk assessment
Conduct risk assessment on fitness
ERM
Enterprise risk management
Environmental risk prevention
High Level Risk Assessment Scorecard
Own-risk assessment
PRA
PRAAC
PRAC
PSA
Perform fight actions' risk assessments
Perform risk assessment for fight actions
Pharmacovigilance Risk Assessment Advisory Committee
Pharmacovigilance Risk Assessment Committee
Prevention measure
Probabilistic risk analysis
Probabilistic risk assessment
Probabilistic safety analysis
Probabilistic safety assessment
Probabilistic safety study
Risk analysis
Risk assessment
Risk management
Risk self-assessment
SRA
Self-risk assessment

Traduction de «risk assessment simplified » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assess risks involved in fighting actions | carry out risk assessments for combat scenes | perform fight actions' risk assessments | perform risk assessment for fight actions

évaluer les risques d'actions de combat


conduct fitness assessment and risk stratification | conduct risk assessment on fitness | carry out assessments on risks of fitness | conduct fitness risk assessment

réaliser une évaluation des risques relatifs à la condition physique


assess risks outdoors | assess risks outside | assess outdoor risks | assess risk in the outdoors

évaluer les risques en plein air


risk management [ enterprise risk management | ERM | risk analysis | risk assessment | risk assessment(UNBIS) ]

gestion du risque [ analyse du risque | évaluation du risque | gestion des risques | gestion du risque d’entreprise ]


own-risk assessment | risk self-assessment | self-risk assessment | SRA [Abbr.]

autoévaluation des risques


High Level Risk Assessment Scorecard [ Risk Scorecard/Assessment of High Risk | High Level Risk Assessment/Scorecard ]

Feuille d'analyse des risques élevés


probabilistic risk analysis | probabilistic risk assessment | probabilistic safety analysis | probabilistic safety assessment | probabilistic safety study | PRA [Abbr.] | PSA [Abbr.]

analyse probabiliste de sûreté | analyse probabiliste du risque | étude probabiliste de sûreté | étude probabiliste du risque | évaluation probabiliste de la sûreté | évaluation probabiliste des risques | évaluation probabiliste du risque | APS [Abbr.] | EPS [Abbr.]


Pharmacovigilance Risk Assessment Advisory Committee | Pharmacovigilance Risk Assessment Committee | PRAAC [Abbr.] | PRAC [Abbr.]

comité consultatif pour l’évaluation des risques en matière de pharmacovigilance | comité pour l’évaluation des risques en matière de pharmacovigilance


Assessment of Exposure and Risks Arising from Mercury-Containing Dental Amalgam [ Assessment of Mercury Exposure and Risks from Dental Amalgam ]

Évaluation de l'exposition au mercure et des risques dus aux amalgames dentaires : Rapport final


environmental risk prevention [ prevention measure(GEMET) | risk assessment(GEMET) ]

prévention des risques pour l'environnement [ prévention des risques environnementaux ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Indications are that many countries will allow their financial institutions to apply, subject to national legislation, simplified measures when assessing risks under the internationally agreed risk-based approach.

Il y a lieu de croire que de nombreux pays, sous réserve de leurs lois en vigueur, permettront aux établissements financiers d'appliquer des mesures simplifiées lors de l'évaluation des risques, dans le cadre de l'approche fondée sur les risques reconnue à l'échelle internationale.


48. Is concerned by the excessive administrative burden of FP7; stresses that simplification measures that do not require a change of regulation should be implemented as soon as possible, while respecting simplicity, stability, consistency, legal certainty, transparency, excellence and trust, and encourages the Commission to explore further simplification measures, including contributions in kind by applicants, as well as a further alignment with calculation and accounting methods used in national funding systems; calls on the Commission to take urgent measures to significantly shorten the time from application to grant, reduce bureaucratic procedures for preparing, submitting and assessing ...[+++]

48. s'inquiète de l'excessive charge administrative du PC7; souligne que les mesures de simplification qui ne nécessitent pas de modification de la réglementation devraient être mises en oeuvre dans les meilleurs délais, dans le respect de la simplicité, de la stabilité, de la cohérence, de la sécurité juridique, de la transparence, de l'excellence et de la confiance, et encourage la Commission à étudier de nouvelles mesures de simplification, y compris des contributions en nature par les candidats, ainsi qu'un plus grand alignement sur les méthodes de calcul et de comptabilité utilisées dans les systèmes de financement nationaux; invi ...[+++]


48. Is concerned by the excessive administrative burden of FP7; stresses that simplification measures that do not require a change of regulation should be implemented as soon as possible, while respecting simplicity, stability, consistency, legal certainty, transparency, excellence and trust, and encourages the Commission to explore further simplification measures, including contributions in kind by applicants, as well as a further alignment with calculation and accounting methods used in national funding systems; calls on the Commission to take urgent measures to significantly shorten the time from application to grant, reduce bureaucratic procedures for preparing, submitting and assessing ...[+++]

48. s'inquiète de l'excessive charge administrative du PC7; souligne que les mesures de simplification qui ne nécessitent pas de modification de la réglementation devraient être mises en oeuvre dans les meilleurs délais, dans le respect de la simplicité, de la stabilité, de la cohérence, de la sécurité juridique, de la transparence, de l'excellence et de la confiance, et encourage la Commission à étudier de nouvelles mesures de simplification, y compris des contributions en nature par les candidats, ainsi qu'un plus grand alignement sur les méthodes de calcul et de comptabilité utilisées dans les systèmes de financement nationaux; invi ...[+++]


210. Invites the Commission to rethink the design of pre-accession projects in terms of better targeting and simplifying objectives and conditions; agrees with the Court that this would reduce the risk of errors in implementation; is convinced that simplifying project design would also facilitate the assessments of results;

210. invite la Commission à repenser la conception des projets de préadhésion en mettant davantage l'accent sur le ciblage et la simplification des objectifs et des conditions; partage l'avis de la Cour selon lequel ceci réduirait le risque d'erreurs au niveau de la mise en œuvre; est convaincu que la simplification de la conception du projet faciliterait l'évaluation des résultats;


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Ministers instructed this group to examine as a first priority measures in relation to the harmonisation, simplification and automation of customs procedures and especially: development of mechanisms for consultation with traders on customs regulations and procedures; publishing and making easily accessible new legislation and general procedures related to customs; establish a work programme to introduce simplification of customs procedures, including the introduction of a single administrative document and of methods such as risk assessment, simplified release procedures, granting of authorised trader status and automated systems.

Les ministres ont demandé à ce groupe d'examiner en première priorité les mesures en relation avec l'harmonisation, la simplification et l'automatisation des procédures douanières et plus particulièrement: la création de mécanismes nationaux de consultation avec les opérateurs commerciaux sur les règlements et les procédures douaniers; la publication sous des formes facilement accessibles, si possible électroniquement, des nouvelles lois et procédures générales relatives aux douanes, ainsi que des autres informations administratives; l'établissement d'un programme de travail pour introduire une simplification des procédures douanières, incluant l'introduction d'un document administratif unique basé sur les normes internationales et de mét ...[+++]


20. Requests the use of screening procedures based on simplified risk assessment using data modelling, e.g. quantitative structure activity relationships (QSAR) and use patterns to prioritise substances of possible concern for early registration, in addition to tonnage considerations, in order to speed up risk assessments and/or risk management measures of such substances;

20. demande que les procédures de contrôle fondées sur une évaluation simplifiée des risques au travers d'une modélisation des données, à savoir les relations quantitatives structure-activité (QSAR) et sur les conditions d'utilisation, s'appliquent en priorité aux substances suscitant un doute éventuel en vue d'un enregistrement préalable, en sus des questions de tonnage, en vue d'une évaluation accélérée des risques et des mesures de gestion des risques pour ces substances;


19. Requests the use of screening procedures based on simplified risk assessment using data modelling, e.g. quantitative structure activity relationships (QSAR) and use patterns to prioritise substances of possible concern for early registration, in addition to tonnage considerations, in order to speed up risk assessments and/or risk management measures of such substances;

19. demande que les procédures de contrôle fondées sur une évaluation simplifiée des risques au travers d'une modélisation des données, à savoir les relations quantitatives structure-activité (QSAR) et sur les conditions d'utilisation, s'appliquent en priorité aux substances suscitant un doute éventuel en vue d'un enregistrement préalable, en sus des questions de tonnage, en vue d'une évaluation accélérée des risques et des mesures de gestion des risques pour ces substances;


They have been identified by the Commission according to the third option in Article 16 of the proposed water-framework directive, namely a simplified risk-based assessment procedure based on scientific principles, taking account of evidence regarding the intrinsic hazard of the substances and in particular their aquatic ecotoxicity and human toxicity via aquatic exposure routes.

Elles ont été recensées par la Commission selon la troisième option qui figure à l'article 16 de la proposition de directive-cadre relative à l'eau, à savoir une procédure simplifiée d'évaluation en fonction du risque, fondée sur des principes scientifiques tenant compte des données concernant le danger intrinsèque des substances, en particulier leur écotoxicité aquatique et leur toxicité pour l'homme via les voies aquatiques d'exposition.


It addresses problems about Risk Assessment, Risk Classification, the Administrative procedures, simplified procedures, consultation of independent Scientific Committee, flexibility and labelling.

Il aborde les problemes d evaluation et de categorisation des risques, de procedures administratives, de procedures simplifiees, de consultation de comites scientifiques independants, de souplesse et d etiquetage.


The proposal would simplify the current system by replacing the existing system of national authorisation, after a period of transition, by a Community procedure of authorisation by the European Food Safety Authority (EFSA) on the basis of risk assessment.

De cette façon, la proposition simplifierait le système actuel en remplaçant le système d'autorisation national existant après une période transitoire par une procédure communautaire d'autorisation par l'Agence Européenne pour la Sécurité Alimentaire (AESE) basé sur l'évaluation du risque.


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