Article 2(b) of Directive 2004/26/EC of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 amending Directive 97/68/EC on the approximation of the laws of the Member
States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines
to be installed in non-road mobile machinery (4), provides that the Commission is to consider the available technology, including the cost/benefits, with a view to confirming Stage III B and IV limit values and evaluating the possible need for a
...[+++]dditional flexibilities, exemptions or later introduction dates for certain types of equipment or engines and taking into account engines installed in non-road mobile machinery used in seasonal applications.L’article 2, point b), de la directive 2004/26/CE du Parlement européen et du Conseil du 21 avril 2004 modifiant la directive 97/68/CE sur le rapprochement des législations des États me
mbres relatives aux mesures contre les émissions de gaz et de particules polluants provenant des moteurs à combustion interne destinés aux engins mobiles non routiers (4), prévoit que la Commission doit examiner la technologie disponible, y inclus les coûts/bénéfices, en vue de confirmer les valeurs limites des phases III B et IV et d’évaluer la nécessité éventuelle de mécanismes de flexibilité ou d’exemptions supplémentaires, ou de dates d’introducti
on ultérie ...[+++]ures pour certains types d’équipements ou de moteurs, en tenant compte des moteurs équipant des engins mobiles non routiers affectés à des utilisations saisonnières.