Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A
Arterial road
Competitive binding
Complete road testing
Coordinate operations in road haulage
Coordinate road haulage operations
Country road
Farm road
Farm track
Forest road
Help in road accidents
Help recover in road accidents
Layout of a road
Local road
Location line of a road
Location route of a road
Main road
Major road
Manage operations in road haulage
Mule track
Perform road haulage coordination activities
Perform road testing
Performing a road test
Primary road
Principal traffic road
Provide aid in road collisions
Rescue in road accidents
Road
Road competition
Road connection
Road haulage
Road network
Road transport
Roads
Rural road
Rural road system
Transport by road
Trunk road
Undertake road testing

Traduction de «road competition » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

réseau routier [ liaison routière | route ]


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

voie rurale [ chemin agricole | chemin forestier | chemin rural | chemin vicinal | sentier muletier | voirie rurale ]


road transport [ road haulage | transport by road ]

transport routier [ transport par route ]


arterial road | main road | major road | primary road | principal traffic road | trunk road | A [Abbr.]

grande artère de trafic | route primaire | route principale | route principale à grand débit


layout of a road | line of a road,2)alignment of a road | location line of a road | location route of a road

tracé de la route | tracé de la voirie


performing a road test | undertake road testing | complete road testing | perform road testing

effectuer des essais sur route


manage operations in road haulage | perform road haulage coordination activities | coordinate operations in road haulage | coordinate road haulage operations

coordonner les opérations de transport routier


help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

participer aux secours dans des accidents de la route


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(c) an off-road motorcycle that is designed exclusively for competition, namely one that meets at least four of the following characteristics, and bears either the label referred to in paragraph (a) of the definition “competition vehicle” in subsection 2(1) of the Motor Vehicle Safety Regulations or a label that meets the requirements of subsections 7(3) and (4) and indicates that it is a competition off-road motorcycle:

c) les motocyclettes hors route conçues exclusivement pour la compétition, qui portent soit l’étiquette visée à l’alinéa a) de la définition de « véhicule de compétition » au paragraphe 2(1) du Règlement sur la sécurité des véhicules automobiles, soit une étiquette conforme aux exigences prévues aux paragraphes 7(3) et (4) indiquant qu’il s’agit de motocyclettes hors route de compétition, et qui présentent au moins quatre des caractéristiques suivantes :


It would be our objective that that review process would, at an early date, examine issues pertaining to the competitiveness within the rail system, so that there may be some recommendations that would come forward as to how that competition could in fact be improved further, and that further competitive discipline for the long term would be very important in ensuring the proper distribution of productivity gains down the road.

Nous voulons que cet examen donne lieu, dès le départ, à l'analyse de certaines questions touchant la concurrence dans le domaine du transport ferroviaire, de manière à ce qu'il soit possible de formuler des recommandations sur les moyens à prendre pour augmenter encore cette concurrence; nous estimons qu'il serait très important d'augmenter la concurrence à long terme afin de veiller à la répartition équitable des gains de productivité futurs.


Box 1: Infrastructure - sectoral objectives Transport – reduce the cost and improve the quality of services, by removing infrastructure barriers and non-physical barriers to free movement of goods and people, strengthening customs operations, improving maintenance of transport assets, etc. with the following themes: trade corridors without borders and barriers; better and safer roads; competitive rail services; efficient ports including modern fisheries infrastructure and services meeting appropriate sanitary requirements, and safe seas and ports; and safe, secure and efficient skies and airports.

Cadre 1: Infrastructures – objectifs sectoriels Transport – réduire le coût et améliorer la qualité des services en supprimant les obstacles liés aux infrastructures et les entraves non matérielles à la libre circulation des marchandises et des personnes, en renforçant les opérations douanières, en améliorant l’entretien des biens de transport, etc. autour des axes suivants: couloirs d’échanges sans frontières ni barrières, routes en meilleur état et plus sûres, services ferroviaires compétitifs, ports efficaces, y compris infrastructures et services de pêche modernes répondant à des normes sanitaires adéquates, mers et ports plus sûrs, ...[+++]


In the field of road transport, Council Regulation (EEC) No 3820/85 of 20 December 1985 on the harmonisation of certain social legislation relating to road transport (4) sought to harmonise the conditions of competition between modes of inland transport, especially with regard to the road transport sector, and to improve working conditions and road safety.

Dans le domaine des transports routiers, le règlement (CEE) no 3820/85 du Conseil du 20 décembre 1985 relatif à l'harmonisation de certaines dispositions en matière sociale dans le domaine des transports par route (4) visait à harmoniser les conditions de concurrence entre les modes de transport terrestres, en particulier en ce qui concerne le secteur du transport routier, et à améliorer les conditions de travail et la sécurité routière.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This Regulation lays down rules on driving times, breaks and rest periods for drivers engaged in the carriage of goods and passengers by road in order to harmonise the conditions of competition between modes of inland transport, especially with regard to the road sector, and to improve working conditions and road safety.

Le présent règlement fixe les règles relatives aux durées de conduite, aux pauses et aux temps de repos qui doivent être observés par les conducteurs assurant le transport de marchandises et de voyageurs par route afin d'harmoniser les conditions de concurrence entre les modes de transport terrestre, en particulier en ce qui concerne le secteur routier, et d'améliorer des conditions de travail et la sécurité routière.


Road transport sector works together to make Europe’s road transport safer, cleaner and more competitive

Les opérateurs du secteur des transports routiers conjuguent leurs efforts pour rendre les transports routiers plus sûrs, moins polluants et plus compétitifs


Mobility of people, transport and goods - how to enhance mobility for all Safety and security - how to design a safe and secure road transport system for all users Environment, energy and resources - how to make road transport systems cleaner, quieter and more energy efficient Design and production systems - how to ensure the competitiveness and sustainability of products and services

mobilité des personnes, des transports et des marchandises – comment améliorer la mobilité pour tous sûreté et sécurité – comment mettre en place un système de transport routier sûr pour tous les usagers environnement, énergie et ressources – comment rendre les systèmes de transport routier moins polluants, moins bruyants et plus économes en énergie systèmes de conception et de production – comment garantir la compétitivité et la durabilité des produits et des services.


This shall be without prejudice to the right of Member States, in compliance with the Treaty, to apply tolls and/or user charges on roads not included in the trans-European road network, inter alia on parallel roads to which traffic may be diverted from the trans-European road network and/or which are in direct competition with certain parts of that network, or to other types of motor vehicle not covered by the definition of “vehicle” on the trans-European road network, provided that the imposition of tolls and/or user charges on such ...[+++]

Cette disposition est sans préjudice du droit des États membres d'appliquer, dans le respect du traité, des péages et/ou des droits d'usage sur des routes qui ne font pas partie du réseau routier transeuropéen, notamment les routes parallèles sur lesquelles le trafic peut être détourné du réseau routier transeuropéen et/ou qui sont en concurrence directe avec certaines parties dudit réseau, ou, sur le réseau routier transeuropéen, à d'autres types de véhicules à moteur qui ne sont pas couverts par la définition de “véhicule”, à condition que l'application des péages et/ou des droits d'usage sur ces routes ne constitue pas une discriminat ...[+++]


The profitability of the railway system, the environment, road safety, competition, and even the survival of several plants and the development of new businesses will be compromised in the Saguenay—Lac-Saint-Jean, Haute-Mauricie and Abitibi regions if Quebec extends to these regions the changes in load limits for road trains, or tractors towing two trailers, implemented elsewhere in Quebec in June 1997.

La rentabilité du réseau ferroviaire, l'environnement, la sécurité routière, la compétition, voire la survie de plusieurs usines et l'implantation de nouvelles entreprises seront compromis au Saguenay—Lac-Saint-Jean, en Haute-Mauricie et en Abitibi, si Québec étend à ces régions la réforme des charges pour trains routiers (tracteur tirant deux remorques) entrée en vigueur en juin 1997 dans le reste du Québec.


WHEREAS BOTH THE IMPORTANCE AND URGENCY OF PROBLEMS IN ROAD TRANSPORT OF A SOCIAL CHARACTER , OF COMPETITION AND OF ROAD SAFETY , AND THE STATE OF PROGRESS OF THE WORK OF THE COMMISSION IN THE FIELD OF ROAD TRANSPORT APPEAR TO JUSTIFY ATTACHING TO THE COMMISSION AN ADVISORY BODY , CONSISTING OF REPRESENTATIVES OF BOTH SIDES OF THE ROAD TRANSPORT INDUSTRY ;

CONSIDERANT QUE , TANT EN RAISON DE L'IMPORTANCE ET DE L'URGENCE DES PROBLEMES SOCIAUX DE CONCURRENCE ET DE SECURITE DE CIRCULATION DANS LES TRANSPORTS PAR ROUTE , QUE DE L'ETAT D'AVANCEMENT DES TRAVAUX DE LA COMMISSION DANS CE DOMAINE , IL APPARAIT JUSTIFIE D'INSTITUER AUPRES DE LA COMMISSION UN ORGANE CONSULTATIF COMPOSE DES PARTENAIRES SOCIAUX DES TRANSPORTS PAR ROUTE ;


w