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Breathalyser test
Choose train operational safety options
Community programme of action on road safety
Decade of Action for Road Safety
Decade of Action for Road Safety 2011-2020
Determine train operational safety actions
Document actions of safety
Document safe actions
Document safety actions
Driver protection
Educate public on road safety
European Road Safety Action Programme
Field of vision
Helmet
Instruct public on road safety
Keep track of safety actions
Road Safety in Canada Facing the Challenge 2001
Road safety
Road safety action
Train society on road safety
Upskill society on road safety

Vertaling van "road safety action " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


European Road Safety Action Programme

programme d'action européen pour la sécurité routière


Decade of Action for Road Safety 2011-2020 [ Decade of Action for Road Safety ]

Décennie d'action pour la sécurité routière 2011-2020 [ Décennie d'action pour la sécurité routière ]


instruct public on road safety | train society on road safety | educate public on road safety | upskill society on road safety

informer le public sur la sécurité routière


document safe actions | keep track of safety actions | document actions of safety | document safety actions

documenter les mesures de sécurité adoptées


Community programme of action on road safety

programme d'action communautaire en matière de sécurité routière


choose train operational safety options | take train operational safety actions according to available information | determine train operational safety actions | use available information to take decisions on train operational safety

déterminer les mesures de sécurité opérationnelle d'un train


Road Safety in Canada: 2001, Facing the Challenge [ Road Safety in Canada: Facing the Challenge 2001 ]

La sécurité routière au Canada : 2001 Face au défi [ La sécurité routière au Canada : Face au défi 2001 ]


Road Safety Act, 1996 [ An Act to promote road safety by implementing commercial trucking reforms, drinking and driving countermeasures and other aspects of Ontario's comprehensive road safety plan ]

Loi de 1996 sur la sécurité routière [ Loi visant à promouvoir la sécurité routière par la mise en œuvre de mesures de réforme du camionnage, de contremesures visant l'alcool au volant et d'autres aspects du programme général de sécurité routière de l'Ontario ]


road safety [ breathalyser test | driver protection | field of vision | helmet ]

sécurité routière [ alcootest | champ de visibilité | protection du conducteur ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For this reason, the Road Safety Action Programme (2003-2010) proposes a series of measures such as stepping up checks on road traffic, deploying new road safety technologies, improving road infrastructure and measures to improve users' behaviour.

Pour cette raison, le programme d'action en faveur de la sécurité routière 2003-2010 prévoit un catalogue de mesures comme le renforcement des contrôles routiers, le déploiement de nouvelles technologies de sécurité routière, l'amélioration de l'infrastructure routière et des actions visant à améliorer le comportement des usagers.


Road safety: Road Safety Action Programme (2003-2010)

Sécurité routière: programme d'action pour la sécurité routière (2003-2010)


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24257 - EN - Road safety: Road Safety Action Programme (2003-2010)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24257 - EN - Sécurité routière: programme d'action pour la sécurité routière (2003-2010)


2. To include road safety actions and safety performance measurement among my major objectives and principal decision-making criteria, in particular in the context of research activities, organisation and investment and in the more general framework of the organisation of professional activities, so as to draw up a veritable road safety plan.

2. Inclure les actions de sécurité routière et la mesure des performances de sécurité parmi ses objectifs majeurs et ses propres critères décisionnels principaux, notamment dans le cadre de ses activités de recherche, de son organisation et de ses investissements, et dans le cadre plus général d'organisation de ses activités professionnelles, de façon à élaborer un véritable plan de sécurité routière.


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Although progress was made on road safety in the European Union (EU) during the 3rd European road safety action programme (RSAP) which ran between 2003 and 2010), the European Commission highlights that efforts to improve road safety need to be further strengthened.

En dépit des progrès accomplis dans le domaine de la sécurité routière dans l’Union européenne (UE) au cours du troisième programme d’action pour la sécurité routière (2003-2010), la Commission européenne souligne la nécessité de renforcer les mesures destinées à améliorer la sécurité routière.


35. Regrets that the Third Road Safety Action Programme does not particularly highlight the road safety problems in densely populated areas and that the ways in which public transport can contribute to reducing the number of road accidents is not mentioned; is convinced of the enormous potential impact of the sharing of best practice for urban areas all over Europe; calls for strengthened action for spreading best practices and for intensifying research; in this context, underlines the major contribution to road safety of developing common standards concerning road geometry, infrastructure design and traffic signs;

35. regrette que le troisième programme d'action européen en faveur de la sécurité routière n'aborde pas en particulier les problèmes de sécurité routière en agglomération et la façon dont les transports en commun peuvent contribuer à une diminution du nombre d'accidents sur la route; est convaincu que le partage des meilleures pratiques pourrait présenter des potentialités considérables pour les zones urbaines de toute l'Europe; demande un renforcement de l'action en ce qui concerne la diffusion des meilleures pratiques et l'intensification de la recherche; souligne, dans ce contexte, la contribution majeure à la sécurité routière ré ...[+++]


4. Regrets that the abovementioned Commission Communication on the European road safety action programme did not include an evaluation of the Second Road Safety Action Programme (1997-2001), as an evaluation is essential to avoid the repetition of errors; furthermore, regrets the fact that the Communication failed to address the particular road safety problems of urban areas;

4. regrette que la communication ci-dessus mentionnée de la Commission concernant le programme d'action européen pour la sécurité routière n'inclue pas d'évaluation du deuxième programme d'action pour la sécurité routière (1997-2001), étant donné qu'une telle évaluation est essentielle pour éviter la répétition des erreurs; regrette, en outre, que la communication n'aborde pas les problèmes de sécurité routière propres aux agglomérations;


29. Urges the Commission to pay more attention to coordinating the European road safety action programme with the Environmental Action Programme, and suggests the inclusion of safety and environmental criteria in assessments for funding the Trans-European Transport Network (TEN-T); proposes the basic harmonisation of road signs and information as a first step towards a European system of road signs with uniform colour, shape, typeface and symbols, followed by the equipment of roads with intelligent traffic management and information systems;

29. recommande à la Commission d'attacher une plus grande attention à la coordination du programme d'action européen pour la sécurité routière avec le programme d'action pour la protection de l'environnement et suggère d'inclure des critères de sécurité et de protection de l'environnement dans les évaluations en matière de financement du réseau transeuropéen de transport (RTE-T); suggère que l'harmonisation de base des signaux routiers et de l'information soit un premier pas vers un système européen de signalisation avec des couleurs, des formes, des formats, des caractères et des symboles uniformes, et ensuite d'équiper les routes de s ...[+++]


32. Regrets that the Third Road Safety Action Programme does not particularly highlight the road safety problems in densely populated areas and that the ways in which public transport can contribute to reducing the number of road accidents is not mentioned; is convinced of the huge potential sharing of best practices could have for urban areas all over Europe; calls for strengthened action for spreading best practice and for intensifying research; in this context, underlines the major contribution to road safety of developing common standards concerning road geometry, infrastructure design and traffic signs;

32. regrette que le troisième programme d'action européen en faveur de la sécurité routière n'aborde pas en particulier les problèmes de sécurité routière en agglomération et la façon dont les transports en commun peuvent contribuer à une diminution du nombre d'accidents sur la route; est convaincu que le partage des meilleures pratiques pourrait présenter des potentialités énormes pour les zones urbaines de toute l'Europe; demande un renforcement de l'action en ce qui concerne la diffusion des meilleures pratiques et l'intensification de la recherche; souligne, dans ce contexte, la contribution majeure à la sécurité routière résultan ...[+++]


– having regard to the European Road Safety Charter annexed to the abovementioned Commission Communication on the European road safety action programme,

— vu la Charte européenne de la sécurité routière annexée à la communication ci-dessus mentionnée de la Commission sur le programme d'action européen pour la sécurité routière,


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