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Locomotive engine inspector
Rail rolling stock assembly operator
Railway stock engineer
Railway workshop repair inspector
Rolling stock drafter
Rolling stock draughtsperson
Rolling stock electronic equipment installer
Rolling stock engine inspector
Rolling stock engineering drafter
Rolling stock engineering draftsperson
Rolling stock engineering technician
Traction engineering technician

Vertaling van "rolling stock engine inspector " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
locomotive engine inspector | railway workshop repair inspector | rolling stock engine inspector | traction engineering technician

inspectrice de moteurs de matériel roulant | inspecteur de moteurs de matériel roulant | inspecteur de moteurs de matériel roulant/inspectrice de moteurs de matériel roulant


rolling stock drafter | rolling stock engineering draftsperson | rolling stock draughtsperson | rolling stock engineering drafter

dessinatrice technique matériel roulant | dessinateur technique matériel roulant | dessinateur technique matériel roulant/dessinatrice technique matériel roulant


rail rolling stock assembly operator | railway stock engineer | rolling stock electronic equipment installer | rolling stock engineering technician

ingénieur ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant/technicienne en génie ferroviaire matériel roulant | technicienne en génie ferroviaire matériel roulant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I think all members will see, on page 105, that aircraft engines are covered under the Aeronautics Act in paragraph (a), that rolling stock engines are covered under the Canada Transportation Act in paragraph (b) and that steam or steamship or tug engines are covered under the Canada Shipping Act.

Je pense que tous les membres du comité verront, à la page 105, que les moteurs des aéronefs sont couverts par la Loi sur l'aéronautique, que les moteurs du matériel roulant sont couverts par la Loi sur les transports au Canada et que les moteurs de navire à vapeur, de vapeur ou de remorqueur sont couverts par la Loi sur la marine marchande du Canada.


Professional training of engineers and managers, responsible for maintaining and operating the infrastructure or the rolling stock, shall include the subject of disability awareness and equality, including the specific needs of all persons with disabilities and persons with reduced mobility.

La formation professionnelle des techniciens et cadres responsables de la maintenance et de l'exploitation de l'infrastructure ou du matériel roulant inclut les questions de sensibilité au handicap et d'égalité, y compris les besoins propres de toutes les personnes handicapées et personnes à mobilité réduite.


This definition seems to exempt aircraft, rolling stock and ships, and we're saying that these are also producers of pollution in some shape or form, and I think that's the reason for the definition of “engine” under “Vehicle, Engine and Equipment Emissions”, which this division is dealing with.

Cette définition semble créer une exemption pour les aéronefs, le matériel roulant et les navires, alors que nous disons qu'ils produisent également de la pollution sous une forme ou une autre, et je pense que c'est pour cette raison qu'on définit «moteur» dans cette partie qui porte sur les «Émissions des véhicules, moteurs et équipements».


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local emergency preparedness plans i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


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Alignment of the network operating rules and the qualifications of drivers, rolling-stock inspectors, movement controllers and on-board staff and of the staff in the control centres must be such as to ensure safe operation, bearing in mind the different requirements of cross-border and domestic services.

L'alignement des règles d'exploitation des réseaux et des qualifications des conducteurs, du service technique, des agents de contrôle, du personnel de bord et du personnel des centres de contrôle doit garantir une exploitation sûre, compte tenu des exigences différentes des services transfrontaliers et intérieurs.


Alignment of the network operating rules and the qualifications of drivers, rolling-stock inspectors, movement controllers and on-board staff and of the staff in the control centres must be such as to ensure safe operation, bearing in mind the different requirements of cross-border and domestic services.

L'alignement des règles d'exploitation des réseaux et des qualifications des conducteurs, du service technique, des agents de contrôle, du personnel de bord et du personnel des centres de contrôle doit garantir une exploitation sûre, compte tenu des exigences différentes des services transfrontaliers et intérieurs.


National procedures for the certification of locomotives and rolling stock, as well as those for certification of locomotive engineers, are very different, actually preventing the free movement of trains on the Union’s territory.

Les procédures de certification des locomotives et du matériel roulant, de même que celles relatives aux conducteurs de locomotives, diffèrent fortement d’un pays à l’autre et empêchent, ce faisant, la libre circulation des trains sur le territoire de l’Union.


engineering (railway infrastructure and rolling stock) with emphasis on signalling, braking systems and train control systems, train preparation and fault detection and repairs.

l'ingénierie (infrastructures ferroviaires et matériel roulant), l'accent étant mis sur la signalisation, les systèmes de freinage et les systèmes de contrôle des trains, la préparation des trains, la détection de défaillances et les réparations.


Clause 4 also eliminates the GST/HST on railway rolling stock (train engines and cars) in cases where it is used to transport goods while it is itself being exported for sale.

L’article 4 élimine aussi la TPS/TVH sur le matériel roulant de chemin de fer (locomotives et wagons) dans les cas où ce matériel est utilisé pour transporter des biens, à condition que ce soit à l’occasion de son exportation.


They are six major companies that are well recognized in Canada: SNC-Lavalin in Montreal, an engineering contractor, and AGRA Monenco from Toronto, which would handle the civil works, project and construction management, and guideways infrastructure; Bombardier and GEC Alsthom for the rolling stock, power supply, electrical substations and catenaries, signalling and communication systems, and systems integration; and AXOR from Montreal and Ellis-Don from Toronto for bridges, buildings, and s ...[+++]

Ce sont six grandes entreprises bien connues au Canada: SNC-Lavalin de Montréal, entrepreneur d'ingénierie, et AGRA Monenco de Toronto, s'occuperaient de la gestion de la construction et du projet ainsi que des ouvrages civils ainsi que de l'infrastructure des sites propres guidés; Bombardier et GEC Alsthom seraient responsables du matériel roulant, de l'approvisionnement énergétique, des caténaires et sous-stations électriques, des systèmes de signalisation et de communication et de l'intégration des systèmes; AXOR, de Montréal, et Ellis-Don, de Toronto, seraient chargés des ponts, des bâtiments et des structures.


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