1. Recognises that the first attempts at developing an EU transport infrastructure policy, inspired by the 'missing lin
ks' of the European Roundtable of Industrialists (ERT), were boosted by the Commission communication of 2 December 1992 entitled "The future development of the common transport policy", with the justification to "achieve economic growth, competitiveness and employment" and were put on track by former Transport Commissioner Karel Van Miert; notes that Council Regulation (EC) No 2236/95 of 18 September 1995 laying down general rules for the granting of Community financial aid in the field of trans-
European ...[+++] networks and Decision No 884/2004/EC tried to be oriented towards the abovementioned aims; and draws attention to the stimulus given to this policy by the Commissioner responsible for energy and transport matters, Vice-President Loyola de Palacio; 1. reconnaît que les premiers pas entrepris pour développer une politique communautaire en matière d'infrastructure de transport – sur la base des "maillons man
quants" de la Table ronde européenne des industriels (ERT) – ont été encouragés par la communication de la Commission "Le développement futur de la politique des transports" du 2 décembre 1992, le but étant de promouvoir la croissance économique, la compétitivité et l'emploi, et ont été poursuivis par l'ancien commissaire en charge des transports, Karel Van Miert; constate que le règlement (CE) n° 2236/95 du Conseil du 18 septembre 1995 déterminant les règles générales pour l'oct
...[+++]roi d'un concours financier communautaire dans le domaine des réseaux transeuropéens et la décision n° 884/2004/CE s'efforçaient d'aller dans le sens des objectifs susmentionnés; souligne l’impulsion donnée à cette politique par M Loyola de Palacio, vice-présidente de la Commission et commissaire en charge de l’énergie et des transports;