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ANSEP
ARS
ATS route
Air Navigation Services Economics Panel
Air Traffic Service route
Air route
Air-traffic route
Automatic route selection
CARFE
Call routing
Conference on Airport and Route Facilities Economics
Conference on Airport and Route Facility Economics
Direct routing
Economic circumstances
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Establish waste collection routes
Flexible route selection
Guide routing
LCR
Least cost routing
MERS
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Most economical route selection
Panel on Studies of the Economics of Route Facilities
Planning waste collection routes
Route
Route Facility Costs Panel
Route optimisation
Route optimization
Routing a call
Waste collection route establishing
Waste collection route planning

Traduction de «route to economic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
automatic route selection | flexible route selection | least cost routing | most economical route selection | route optimisation | route optimization | ARS [Abbr.] | LCR [Abbr.] | MERS [Abbr.]

sélection de la route la moins chère | sélection de l'opérateur le plus économique


Conference on Airport and Route Facility Economics

Conférence sur l'économie des aéroports et des installations et services de route


Conference on Airport and Route Facilities Economics | CARFE [Abbr.]

Conférence sur l'économie des aéroports et des installations et services de route


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


air route | Air Traffic Service route | air-traffic route | route | ATS route [Abbr.]

itinéraire aérien | route aérienne | route aérienne balisée | route ATS | route de services de la circulation aérienne | voie aérienne




direct routing | routing a call | call routing | guide routing

routage d'appels


planning waste collection routes | waste collection route planning | establish waste collection routes | waste collection route establishing

établir des itinéraires de collecte des déchets


Air Navigation Services Economics Panel [ ANSEP | Route Facility Costs Panel ]

Groupe d'experts sur l'économie des services de navigation aérienne [ ANSEP | Groupe d'experts sur les coûts des installations et services de route ]


Panel on Studies of the Economics of Route Facilities

Groupe d'experts des études économiques des installations et services de navigation aérienne de route
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Is this a preferred route for economic development for Senegal?

Est-ce la solution privilégiée pour assurer le développement économique du Sénégal?


Requests by railway undertakings for access to the service facility shall be answered within a fixed time limit set by the national regulatory body and may only be rejected if there are viable alternatives allowing them to operate the freight or passenger service concerned on the same route under economically acceptable conditions.

Les demandes d'accès à l'installation de service introduites par les entreprises ferroviaires sont traitées dans un délai fixé par l'organisme de contrôle national et ne peuvent être rejetées que s'il existe des alternatives viables leur permettant d'exploiter le service de fret ou de transport de voyageurs concerné sur le même trajet dans des conditions économiquement acceptables.


Requests by railway undertakings for access to the service facility may only be rejected if there are viable alternatives allowing them to operate the freight or passenger service concerned on the same route under economically acceptable conditions.

Les demandes d'accès à l'installation de service introduites par les entreprises ferroviaires ne peuvent être rejetées que s'il existe des alternatives viables leur permettant d'exploiter le service de fret ou de transport de voyageurs concerné sur le même trajet dans des conditions économiquement acceptables.


Requests by railway undertakings for access to the service facility shall be answered within a fixed time limit set by the national regulatory body and may only be rejected if there are viable alternatives allowing them to operate the freight or passenger service concerned on the same route under economically acceptable conditions.

Les demandes d'accès à l'installation de service introduites par les entreprises ferroviaires sont traitées dans un délai fixé par l’organisme de contrôle national et ne peuvent être rejetées que s'il existe des alternatives viables leur permettant d'exploiter le service de fret ou de transport de voyageurs concerné sur le même trajet dans des conditions économiquement acceptables.


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The town of Okotoks received funding for a very important bridge, which opens up a key transportation and truck route, facilitating economic growth.

La ville d'Okotoks a reçu des fonds pour construire un pont très important, qui ouvre une route cruciale pour le transport et pour les camions, favorisant ainsi la croissance économique.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels sont tous ...[+++]


This demonstrates that while trade openness is often a route to economic growth, market access alone is not sufficient to bring poverty reducing economic growth.

Cette situation démontre que si l'ouverture du commerce est souvent une voie conduisant à la croissance économique, l'accès au marché n'est pas, à lui seul, suffisant pour permettre une croissance économique propre à réduire la pauvreté.


After a decline in passengers over several decades, intercity bus ridership seems to have reached a plateau of about 14 million riders per annum over the last four years.[17] The decline has been due to a number of factors, including increasing car use, population drift toward cities, discount airfares on some routes, changing economic conditions and, possibly, a regulatory framework that does not foster innovation.

Après avoir diminué pendant quelques dizaines d’années, l’achalandage de l’autocar semble s’être stabilisé à quelque 14 millions de voyageurs par année depuis quatre ans.[17] La diminution est due à plusieurs facteurs : augmentation de l’utilisation de la voiture, urbanisation de la population, diminution du prix des billets d’avion sur certains trajets, conditions économiques nouvelles et peut-être un cadre réglementaire qui ne favorise pas l’innovation.


More alarming is the U.S. Senate proposal to subsidize the price of Alaskan gas in order to make sure a route is economically feasible.

Il y a plus alarmant encore, soit la proposition du Sénat des États-Unis de subventionner le prix du gaz de l'Alaska pour que la construction d'une telle route soit économiquement réalisable.


But I would urge that the real route to economic prosperity in Europe is, as Mr Karas eloquently stated, structural and economic reform which will lead to sustainable prosperity, an increase in employment and a reduction in unemployment.

Mais j'insiste sur le fait que la voie véritable menant à la prospérité économique en Europe est, comme M. Karas l'a dit de manière si éloquente, la réforme structurelle et économique, qui conduira à la prospérité durable, à une croissance de l'emploi et à une baisse du chômage.


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