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Acosta disease
Altitude chamber
Altitude difference
Altitude disease
Altitude facility
Altitude illness
Altitude reference bug
Altitude reminder bug
Altitude reminder pointer
Altitude sickness
Altitude test chamber
Difference in altitude
Difference in elevation
Difference of altitude
Difference of elevation
Elevation difference
Follow airport safety procedures
High altitude test chamber
High-altitude illness
High-altitude sickness
Lowest safe altitude
Minimum safe altitude
SA
Safe altitude
Safety altitude
Safety height
Soroche
THAAD
Terminal High Altitude Area Defense System
Theater High Altitude Area Defense System
Theater High Altitude Area Defense weapon system
VHF omnirange high altitude airways
VOR high altitude airways
Vacuum chamber
Very high frequency omnirange high altitude airways
Victor airways
Work in compliance with airport safety policies

Vertaling van "safety altitude " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
safety altitude | SA | safe altitude

altitude de sécuri




minimum safe altitude [ safety height | lowest safe altitude ]

altitude minimale de sécurité [ altitude de sécurité ]


high-altitude sickness [ altitude sickness | high-altitude illness | altitude illness | altitude disease | Acosta disease | soroche ]

mal de l'altitude [ malaise de l'altitude | soroche ]


ensure safety of airport passengers and working environment by following safety policies | work in compliance with airport safety policies | ensure safety of airport working environment through compliance with safety policies | follow airport safety procedures

suivre les procédures de sécurité d'un aéroport


very high frequency omnirange high altitude airways | VHF omnirange high altitude airways | Victor airways | VOR high altitude airways

voies aériennes à haute altitude balisées par des VOR


Terminal High Altitude Area Defense System | Theater High Altitude Area Defense System | Theater High Altitude Area Defense weapon system | THAAD [Abbr.]

Défense ponctuelle du théâtre à haute altitude | système de défense de zone du théâtre à haute altitude


altitude chamber [ altitude facility | high altitude test chamber | vacuum chamber | altitude test chamber ]

banc d'altitude [ caisson d'altitude | caisson à vide | chambre à vide ]


altitude difference | difference in altitude | elevation difference | difference in elevation | difference of elevation | difference of altitude

dénivellation | dénivellement | dénivelée | dénivelé


altitude reminder pointer | altitude reference bug | altitude reminder bug

curseur d'altitude
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When the level of the transition altitude is lower than 3 050 m (10 000 ft) AMSL, FL 100 should be used in lieu of 10 000 ft. Competent authority may also exempt aircraft types, which for technical or safety reasons, cannot maintain this speed.

Lorsque le niveau de l’altitude de transition est inférieur à 3 050 m (10 000 ft) AMSL, le niveau de vol 100 devrait être utilisé au lieu de 10 000 ft. L’autorité compétente peut aussi exempter des types d’aéronef qui, pour des raisons techniques ou de sécurité, ne peuvent maintenir cette vitesse.


Safe: safety at low altitude levels will be just as good as that for traditional manned aviation.

Sécurisé: la sécurité à basse altitude sera équivalente à celle des opérations aériennes classiques avec pilote à bord.


G. whereas all RPAS rules in place in Europe are tailored to assessing the safety risk of the operation; whereas such RPAS rules are ‘operator centric’ and do not take the ‘aircraft centric’ approach used in manned aviation; whereas the risk depends not only on the type of machine and its characteristics (weight, speed, etc.), but also on additional factors, such as the area overflown, the altitude, the expertise of the operator and the particular type of operation and the ability of the operator to deal with unforeseen circumstanc ...[+++]

G. considérant que toutes les règles qui s'appliquent aux systèmes d'aéronefs télépilotés en Europe sont adaptées à l'évaluation du risque pour la sécurité lié à l'exploitation; que ces règles sont définies par rapport à l'exploitant et non par rapport à l'aéronef, comme c'est le cas pour les vols avec pilote à bord; que le risque ne dépend pas seulement du type de machine et de ses caractéristiques (poids, vitesse, etc.), mais aussi d'autres facteurs, comme la zone survolée, l'altitude, l'expérience de l'exploitant, le type d'exploitation et la capacité de l'exploitant à faire face à des circonstances imprévues;


G. whereas all RPAS rules in place in Europe are tailored to assessing the safety risk of the operation; whereas such RPAS rules are ‘operator centric’ and do not take the ‘aircraft centric’ approach used in manned aviation; whereas the risk depends not only on the type of machine and its characteristics (weight, speed, etc.), but also on additional factors, such as the area overflown, the altitude, the expertise of the operator and the particular type of operation and the ability of the operator to deal with unforeseen circumstance ...[+++]

G. considérant que toutes les règles qui s'appliquent aux systèmes d'aéronefs télépilotés en Europe sont adaptées à l'évaluation du risque pour la sécurité lié à l'exploitation; que ces règles sont définies par rapport à l'exploitant et non par rapport à l'aéronef, comme c'est le cas pour les vols avec pilote à bord; que le risque ne dépend pas seulement du type de machine et de ses caractéristiques (poids, vitesse, etc.), mais aussi d'autres facteurs, comme la zone survolée, l'altitude, l'expérience de l'exploitant, le type d'exploitation et la capacité de l'exploitant à faire face à des circonstances imprévues;


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G. whereas all RPAS rules in place in Europe are tailored to assessing the safety risk of the operation; whereas such RPAS rules are ‘operator centric’ and do not take the ‘aircraft centric’ approach used in manned aviation; whereas the risk depends not only on the type of machine and its characteristics (weight, speed, etc.), but also on additional factors, such as the area overflown, the altitude, the expertise of the operator and the particular type of operation and the ability of the operator to deal with unforeseen circumstanc ...[+++]

G. considérant que toutes les règles qui s'appliquent aux systèmes d'aéronefs télépilotés en Europe sont adaptées à l'évaluation du risque pour la sécurité lié à l'exploitation; que ces règles sont définies par rapport à l'exploitant et non par rapport à l'aéronef, comme c'est le cas pour les vols avec pilote à bord; que le risque ne dépend pas seulement du type de machine et de ses caractéristiques (poids, vitesse, etc.), mais aussi d'autres facteurs, comme la zone survolée, l'altitude, l'expérience de l'exploitant, le type d'exploitation et la capacité de l'exploitant à faire face à des circonstances imprévues;


When relevant, an aircraft must be equipped with all necessary safety, medical, evacuation and survival equipment, taking account of the risks associated to the areas of operation, the routes to be flown, the flight altitude and the duration of the flight.

Le cas échéant, un aéronef doit être pourvu de tous les équipements de sécurité, médicaux, d'évacuation et de survie nécessaires, compte tenu des risques liés aux zones où le vol se déroule, aux routes empruntées, à l'altitude du vol et à sa durée.


When relevant, an aircraft must be equipped with all necessary safety, medical, evacuation and survival equipment, taking account of the risks associated to the areas of operation, the routes to be flown, the flight altitude and the duration of the flight.

Le cas échéant, un aéronef doit être pourvu de tous les équipements de sécurité, médicaux, d'évacuation et de survie nécessaires, compte tenu des risques liés aux zones où le vol se déroule, aux routes empruntées, à l'altitude du vol et à sa durée.


When relevant, an aircraft must be equipped with all necessary safety, medical, evacuation and survival equipment, taking account of the risks associated to the areas of operation, the routes to be flown, the flight altitude and the duration of the flight.

Lorsque cela est requis, un aéronef doit être pourvu de tous les équipements de sécurité, médicaux, d'évacuation et de survie nécessaires, compte tenu des risques liés aux zones d'opération, aux itinéraires de vol, à l'altitude du vol et à la durée du vol.


High-altitude routes in the Alps, for example, which are often more than 100 years old, are fundamentally different from tunnel routes in other countries because of special safety-related requirements for infrastructure, technology and personnel.

Rappelons que les sections ferrées des régions de haute montagne du massif alpin datent souvent de plus d'un siècle et se distinguent fondamentalement des sections de tunnels d’autres pays par des exigences de sécurité particulières qui peuvent s'appliquer à l’infrastructure, à la technique et au personnel.


Having said all of those negative things, the bill can have a positive impact on community safety as well as changing offenders' altitudes toward treatment.

Après avoir dit toutes ces choses négatives, je mentionnerai que le projet de loi peut tout de même avoir un effet positif sur la sécurité de la collectivité et modifier l'attitude des délinquants à l'égard des traitements.


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