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Aerodrome Safety Functional Directives
Cabin Safety Technical Directive
Coordinate health and safety policies
Direct health and safety measures
Manage health and safety
Managing health and safety
Passenger Safety Technical Directive
Railway Safety Directive
Toy Safety Directive

Traduction de «safety implications directive » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Cabin Safety Technical Directive [ Passenger Safety Technical Directive ]

Directive technique concernant la sécurité des cabines [ Directive technique concernant la sécurité des passagers ]


Pull Up! Pull Up!: An Interim Report on the Safety Implications of Automated Weather Observation Systems (AWOS)

Remontez! remontez! : rapport intérimaire sur les questions de sécurité liées aux systèmes automatiques d'observation météorologique (S.A.O.T.)


Aerodrome Safety Functional Directives

Lignes directrices de la Sécurité des aérodromes


Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways and amending Council Directive 95/18/EC on the licensing of railwayundertakings and Directive 2001/14/EC on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure and safety certificate | Railway Safety Directive

Directive concernant la sécurité des chemins de fer communautaires et modifiant la directive 95/18/CE concernant les licences des entreprises ferroviaires, ainsi que la directive 2001/14/CE concernant la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire, la tarification de l'infrastructure ferroviaire et la certification en matière de sécurité | directive sur la sécurité ferroviaire


direct health and safety measures | managing health and safety | coordinate health and safety policies | manage health and safety

gérer la santé et la sécurité


Directive (EU) 2016/798 on railway safety | Railway Safety Directive

directive (UE) 2016/798 relative à la sécurité ferroviaire


Council Directive 88/378/EEC of 3 May 1988 on the approximation of the laws of the Member States concerning the safety of toys | Toy Safety Directive

directive jouets | Directive concernant le rapprochement des législations des États membres relatives à la sécurité des jouets
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the case of regulated professions that have public health or safety implications, Directive 2005/36/EC should be without prejudice to the possibility for Member States to impose an insurance cover obligation related to the professional acts in accordance with the rules applicable under Directive 2011/24/EU of the European Parliament and of the Council of 9 March 2011 on the application of patients’ rights in cross-border healthcare and Directive 2006/123/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 on servic ...[+++]

Dans le cas de professions réglementées qui ont des implications en matière de santé ou de sécurité publiques, la directive 2005/36/CE devrait être sans préjudice de la possibilité pour les États membres d’imposer une obligation de couverture d’assurance pour les actes professionnels conformément aux règles applicables au titre de la directive 2011/24/UE du Parlement européen et du Conseil du 9 mars 2011 relative à l’application des droits des patients en matière de soins de santé transfrontaliers et de la directive 2006/123/CE du Par ...[+++]


In the case of regulated professions that have public health or safety implications, Directive 2005/36/EC should be without prejudice to the possibility for Member States to impose an insurance cover obligation related to the professional acts in accordance with the rules applicable under Directive 2011/24/EU of the European Parliament and of the Council of 9 March 2011 on the application of patients' rights in cross-border healthcare and Directive 2006/123/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 on servic ...[+++]

Dans le cas de professions réglementées qui ont des implications en matière de santé ou de sécurité publiques, la directive 2005/36/CE devrait être sans préjudice de la possibilité pour les États membres d'imposer une obligation de couverture d'assurance pour les actes professionnels conformément aux règles applicables au titre de la directive 2011/24/UE du Parlement européen et du Conseil du 9 mars 2011 relative à l'application des droits des patients en matière de soins de santé transfrontaliers et de la directive 2006/123/CE du Par ...[+++]


Directive 2005/36/EC allows Member States to check the professional qualifications of the service provider prior to the first provision of service in the case of regulated professions that have public health or safety implications.

La directive 2005/36/CE autorise les États membres à vérifier les qualifications professionnelles du prestataire de services avant la première prestation de services dans le cas des professions réglementées ayant des implications en matière de santé ou de sécurité publiques.


It is important for professions that have patient safety implications in particular that language controls under Directive 2005/36/EC be applied before the professional accesses the profession in the host Member State.

Il est important, en particulier pour les professions qui ont des implications en matière de sécurité des patients, que les contrôles du niveau linguistique au titre de la directive 2005/36/CE aient lieu avant que le professionnel commence à exercer sa profession dans l’État membre d’accueil.


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10. Stresses that Article 7(4) of the Directive, which allows Member States to carry out prior checks on qualifications for those professions related to health and safety and not already covered under automatic recognition, is considered essential by a vast majority of stakeholders; argues, however, that in order to enhance transparency, Member States should clarify which professions they consider to have health and safety implications;

10. souligne que l'article 7, paragraphe 4, de la directive, qui permet aux États membres de vérifier au préalable les qualifications pour les professions liées à la santé et à la sécurité et non encore concernées par la reconnaissance automatique, est jugé essentiel par une large majorité des parties intéressées; estime néanmoins que, pour renforcer la transparence, les États membres doivent préciser quelles professions ont, selon eux, des implications en matière de santé et de sécurité;


10. Stresses that Article 7(4) of the Directive, which allows Member States to carry out prior checks on qualifications for those professions related to health and safety and not already covered under automatic recognition, is considered essential by a vast majority of stakeholders; argues, however, that in order to enhance transparency, Member States should clarify which professions they consider to have health and safety implications;

10. souligne que l'article 7, paragraphe 4, de la directive, qui permet aux États membres de vérifier au préalable les qualifications pour les professions liées à la santé et à la sécurité et non encore concernées par la reconnaissance automatique, est jugé essentiel par une large majorité des parties intéressées; estime néanmoins que, pour renforcer la transparence, les États membres doivent préciser quelles professions ont, selon eux, des implications en matière de santé et de sécurité;


10. Stresses that Article 7(4) of the Directive, which allows Member States to carry out prior checks on qualifications for those professions related to health and safety and not already covered under automatic recognition, is considered essential by a vast majority of stakeholders; argues, however, that in order to enhance transparency, Member States should clarify which professions they consider to have health and safety implications;

10. souligne que l'article 7, paragraphe 4, de la directive, qui permet aux États membres de vérifier au préalable les qualifications pour les professions liées à la santé et à la sécurité et non encore concernées par la reconnaissance automatique, est jugé essentiel par une large majorité des parties intéressées; estime néanmoins que, pour renforcer la transparence, les États membres doivent préciser quelles professions ont, selon eux, des implications en matière de santé et de sécurité;


9. Argues that the competent authorities face difficulties in applying the prior declaration regime as there is no consistent approach to assessing the temporary and occasional nature of a service, and that it is extremely difficult to monitor the service providers' activities on the ground; calls on the Commission to evaluate the current provisions set out in Article 7 of the directive and to explain further the question of existing case-law, with regard specifically to professions with public health and safety implications; calls ...[+++]

9. soutient que les autorités compétentes éprouvent des difficultés à appliquer le régime de déclaration préalable, aucune approche cohérente ne permettant d'évaluer la nature temporaire et occasionnelle d'un service, et qu'il est extrêmement difficile de contrôler les activités des prestataires de services sur le terrain; demande à la Commission d'évaluer les dispositions actuelles de l'article 7 de la directive et d'étudier de plus près la question de la jurisprudence actuelle, notamment en ce qui concerne les professions ayant des implications en matièr ...[+++]


The General Product Safety Directive has implications for consumer products covered by the New Approach Directives.

La directive relative à la sécurité des produits a des répercussions sur les produits couverts par les directives « nouvelle approche ».


The General Product Safety Directive has implications for consumer products covered by the New Approach Directives.

La directive relative à la sécurité des produits a des répercussions sur les produits couverts par les directives « nouvelle approche ».




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'safety implications directive' ->

Date index: 2024-05-22
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