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School Health Support Forms and Letters
School Health Support Services Forms

Vertaling van "school health support forms and letters " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
School Health Support Forms and Letters

Services auxiliaires de santé dans les écoles - formulaires et lettres


School Health Support Services Forms

Formulaires - Services de santé auxiliaires dans les écoles


Guidelines for the Provision of School Health Support Services

Lignes directrices concernant la prestation de services auxiliaires de santé dans les écoles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) The Commission will support an EU Health-Enhancing Physical Activity (HEPA) network and, if appropriate, smaller and more focussed networks dealing with specific aspects of the topic (3) The Commission will make health-enhancing physical activity a cornerstone of its sport-related activities and will seek to take this priority better into account in relevant financial instruments, including: The 7th Framework Programme for Research and Technological Development (lifestyle aspects of health) ...[+++]

2) La Commission va soutenir un réseau européen chargé d'encourager la pratique d'une activité physique bienfaisante pour la santé et, s'il y a lieu, des réseaux plus petits et plus spécifiques chargés de certains aspects de la question. 3) La Commission va ériger l'activité physique bienfaisante pour la santé en pierre angulaire de ses activités liées au sport et veillera à ce que cette priorité soit davantage prise en compte par les instruments financiers appropriés, et notamment par les programmes suivants: le septième programme-cadre de recherche et de développement techn ...[+++]


E.g. Under the European Social Fund: reducing early school-leaving and promoting equal access to good quality early-childhood, primary and secondary education; or combating all forms of discrimination and promoting equal opportunities. Under the European Regional Development Fund: social, health or education infrastructure or support for the physical, economic and social regeneration of deprived communities.

Par exemple, au titre du Fonds social européen: la réduction de l’abandon scolaire précoce et la promotion de l’égalité d’accès à un enseignement préscolaire, primaire et secondaire de bonne qualité ou la lutte contre toutes les formes de discrimination et la promotion de l’égalité des chances; au titre du Fonds européen de développement régional: les infrastructures sociales, sanitaires ou d’enseignement ou le soutien à la revitalisation physique, économique et sociale des communautés défavorisées.


These technologies are supporting progress in medical research, better management and diffusion of medical knowledge, and a shift towards evidence-based medicine. e-Health tools support the aggregation, analysis and storage of clinical data in all its forms; information tools provide access to the latest findings; while communication tools enable collaborat ...[+++]

Ces technologies contribuent aux progrès dans le domaine de la recherche médicale, elles permettent d'améliorer la gestion et de diffuser les connaissances médicales et favorisent le passage à une médecine fondée sur des preuves. Les outils de santé en ligne permettent d'agréger, d'analyser et de stocker les données cliniques sous toutes leurs formes, les outils informatiques donnent accès aux résultats de recherche les plus récents et les outils de communication facilitent la collaboration entre de multiples orga ...[+++]


26. Notes that all children have equal dignity from the point of view of learning and have the right to a basic education; stresses therefore that pupils’ personal situations, e.g. gender, family circumstances, minority or migrant background, a disability and their own learning difficulties (e.g. dyslexia, dysgraphia and dyscalculia) must be taken into account and that these pupils must be given targeted encouragement and educational assistance adapted to their specific needs from the outset, in order to avoid the reproduction of social exclusion and the risk of poverty by enhancing their chances for entering the labour market; stresses that children with no identity papers must be enabled to ...[+++]school; recognises that reforms in the fields of integration policy and education policy respectively cannot be considered as separate; proposes, against this background, desegregation policies to change the social make-up of ‘disadvantaged’ schools and supports forms of positive discrimination such as priority education zones and programmes providing targeted support for schools in disadvantaged areas; also points out that, as many studies show, educational establishments which have greater problems as regards coexistence and integration among pupils also have higher drop-out rates and therefore advocates the need for an inclusive school climate; notes, furthermore, that ineffective policies on work-life balance increase the instances of early school leaving and academic failure in general and that it is necessary to intensify efforts to improve work-life balance policies;

26. rappelle que tous les enfants sont égaux dans l'apprentissage et ont le droit à un enseignement de base; souligne que la situation personnelle des élèves, à savoir leur sexe, leur situation familiale, leur appartenance à une minorité ou le fait qu'ils sont issus de l'immigration, un handicap ou leurs propres difficultés d'apprentissage (dyslexie, dysgraphie ou dyscalculie, par exemple), doit être prise en compte et que ces élèves doivent bénéficier d'une aide ciblée et d'une assistance pédagogique adaptée à leurs besoins spécifiq ...[+++]


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whereas some armed groups are opposed to secular and girls’ education, or to girls being treated by male medical personnel, and therefore hamper access to these services; whereas a general climate of insecurity as a result of conflict also prevents children, teachers and medical personnel from attending school or seeking medical assistance; whereas women and children face heightened risks as a result of displacement and the breakdown of normal protection and support structure ...[+++]

considérant que certains groupes armés s'opposent à l'enseignement laïc et à l'éducation des filles, et refusent que les filles soient soignées par un personnel médical masculin, ce qui les empêche de fait d'accéder à ces services; que le climat général d'insécurité qui résulte des conflits empêche également les enfants, les enseignants et le personnel médical de se rendre à l'école ou de demander une assistance médicale; que les femmes et les enfants font face à des risques accrus dans un contexte de déplacement et d'effondrement d ...[+++]


I therefore give my full support to this report, which calls on States to regularly update the threshold values for these fields and recommends, in accordance with the precautionary principle, prohibiting the installation of antennas in vulnerable areas (schools, health care establishments).

J’accorde donc tout mon soutien à ce rapport qui demande aux États d’actualiser régulièrement les seuils de valeurs de ces champs et qui recommande, conformément au principe de précaution, d’interdire l’implantation d’antennes dans des zones à risques (écoles, établissements de santé).


- The school as a preventive institution: schools create support facilities which prevent stigmatisation and make pupils feel accepted and operate as a 'sphere of dialogue', providing answers in the form of clarity, availability and responsiveness.

- L'école comme agent de prévention: l'école crée des structures de soutien qui évitent la stigmatisation et permettent aux élèves de se sentir acceptés; elle fonctionne également comme un "lieu de dialogue" et doit se montrer lucide, disponible et réceptive.


H. deeply worried by the recent series of politically motivated repressive attacks against opposition candidates and their supporters, the last remaining independent media and NGOs in their pre-election activities, including discriminatory approaches by the Belarus authorities towards the registration of presidential candidates, as well as serious irregularities in the collection of signatures, e.g. students who are under threat of expulsion from their schools for supporting the opposition or for not signing Mr Lukashenko’s reg ...[+++]

H. profondément préoccupé par les récentes séries de mesures répressives fondées sur des motifs politiques et visant les candidats de l'opposition et leurs partisans, les derniers médias indépendants et les activités pré-électorales de certaines ONG, et qui se traduisent entre autres par des approches discriminatoires des autorités bélarussiennes pour la désignation des candidats à la présidence, ainsi que par de graves irrégularités dans la collecte des signatures (étudiants menacés d'être expulsés de leur établissement s'ils soutie ...[+++]


Support the WHO Childhood Obesity Surveillance Initiative with the aim of routinely measuring trends in overweight and obesity in primary school children and the Health Behaviour Study in School Children for adolescents, in order to understand the progress of the epidemic in this population group and to permit country comparisons within the European Region.

à soutenir l’initiative de l’OMS pour la surveillance de l’obésité infantile , dans le but de mesurer de manière régulière les tendances à la surcharge pondérale et à l’obésité chez les élèves des écoles primaires ainsi que l’enquête sur le comportement des enfants d’âge scolaire en matière de santé axée sur les adolescents, afin de comprendre l’évolution de l’épidémie au sein de cette catégorie de population et de permettre des comparaisons entre pays au sein de la région européenne.


31. Reiterates its condemnation of all forms of racism, xenophobia and anti-Semitism, acts of racist violence and racist discrimination as regards access to employment, vocational training, housing, schooling, health and access to social services;

31. renouvelle sa condamnation de toutes les formes de racisme, de xénophobie et d'antisémitisme, des actes de violence raciste et des discriminations à caractère raciste en matière d'accès à l'emploi, à la formation professionnelle, de logement, de scolarisation, de santé et d'accès aux prestations sociales;




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Date index: 2023-08-14
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