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At-grade intersection
At-grade junction
Auto seat cover
Automobile seat cover
Automotive seat cover
Auxiliary seat
Car seat cover
Compound intersection
Cross-roads
Crossroad
Dicky seat
Fasten seat belt indicator
Fasten seat belt warning light
Fold-away seat
Folding seat
Four-legged cross intersection
Four-way right-angled intersection
Gill box intersection
Gill-box intersecting
Grade intersection
Intersection at grade
Jump seat
Multiple intersection
Multiway intersection
Order of seating
Organise customer seating plan
Right-angle intersection
Right-angle junction
Seat belt light
Seat belt reminder light
Seat belt warning light
Seat cover
Seat customers according to the waiting list
Seat customers according to waiting list
Seat customers in accordance to the waiting list
Seat-belt warning light
Seatcover
Seating arrangement
Seating order
Seating plan
Single-level intersection
Tilting seat
Tip-up seat

Vertaling van "seat and intersecting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
grade intersection [ intersection at grade | at-grade intersection | at-grade junction | single-level intersection ]

carrefour à niveau [ croisement à niveau | carrefour plan ]


dicky seat | folding seat | jump seat | tilting seat | tip-up seat

siège rabattable | strapontin


compound intersection | multiple intersection | multiway intersection

intersection à voies multiples


right-angle intersection [ four-way right-angled intersection | right-angle junction | cross-roads | crossroad | four-legged cross intersection ]

carrefour en croix [ carrefour à angle droit | intersection à angle droit ]


order of seating | seating arrangement | seating order | seating plan

disposition des places | plan de table


seat belt warning light | seat-belt warning light | seat belt light | seat belt reminder light | fasten seat belt warning light | fasten seat belt indicator

témoin de ceinture de sécurité | voyant de ceinture de sécurité | témoin de rappel de bouclage


seat customers according to waiting list | seat customers in accordance to the waiting list | organise customer seating plan | seat customers according to the waiting list

placer les clients selon la liste d’attente | installer les clients selon la liste d’attente | placer les clients selon la liste d’attente


jump seat | auxiliary seat | fold-away seat | tip-up seat | dicky seat

strapontin


car seat cover | auto seat cover | automotive seat cover | automobile seat cover | seat cover | seatcover

housse de siège | couvre-siège


gill-box intersecting [ gill box intersection ]

peigne à double champ d'aiguilles [ peigne double ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The effective upper belt anchorage shall lie behind a plane FK running perpendicular to the longitudinal median plane of the seat and intersecting the torso line at an angle of 120° at a point B such that BR = 260 mm + S. Where S ≥ 280 mm, the manufacturer may use BR = 260 mm + 0,8 S at his discretion.

L'ancrage effectif supérieur de la ceinture doit se trouver en arrière du plan FK perpendiculaire au plan médian longitudinal du siège et coupant la ligne de référence du tronc à un angle de 120° en un point B tel que BR = 260 mm + S. Si S ≥ 280 mm, le constructeur peut utiliser à son gré BR = 260 mm + 0,8 S.


The upper effective safety belt anchorage point shall also lie behind plane FK perpendicular to the longitudinal median plane of the seat and intersect the torso reference line at an angle of 120° at a point B so that:

Le point d’ancrage de ceinture de sécurité effectif supérieur doit également se situer derrière le plan FK perpendiculaire au plan médian longitudinal du siège et couper la ligne de référence du tronc à un angle de 120° à un point B de sorte que:


That point is situated in the plane parallel to the longitudinal median plane of the tractor and passing through the centre of the seat, 700 mm vertically above the line of intersection of that plane and the surface of the seat and 270 mm in the direction of the pelvic support from the vertical plane passing through the front edge of the surface of the seat and perpendicular to the longitudinal median plane of the tractor (Figure 1).

Ce point de référence se situe dans le plan parallèle au plan médian longitudinal du tracteur qui passe par le milieu du siège, à 700 mm à la verticale au-dessus de la ligne d’intersection de ce plan avec la surface du siège et à 270 mm, en direction de l’appui du bassin, du plan vertical tangent au bord avant de la surface du siège et perpendiculaire au plan médian longitudinal du tracteur (figure 1).


(5) In the case of each non-adjustable seat belt anchorage for the upper end of an upper torso restraint, the intersection of the longitudinal centreline of the bolt hole and the surface of the mounting structure or, in designs using another means of attachment to the vehicle structure, the centroid of the means shall be located within the range indicated in section 6.1 of SAE Recommended Practice J383, Motor Vehicle Seat Belt Anchorages — Design Recommendations (June 1995), with reference to an H-point template described in section 4 ...[+++]

(5) Dans le cas où l’ancrage de ceinture de sécurité de l’extrémité supérieure d’une ceinture-baudrier n’est pas réglable, l’intersection de l’axe longitudinal du trou de boulon de l’ancrage et de la surface de la structure de fixation ou, dans le cas d’un modèle d’ancrage utilisant un autre dispositif de fixation à la structure du véhicule, le centroïde du dispositif doit être situé dans les limites indiquées à l’article 6.1 de la pratique recommandée J383 de la SAE intitulée Motor Vehicle Seat ...[+++]


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(10) A Type 2 manual seat belt assembly shall be constructed so that when a 50th percentile adult male occupant is secured in place by the seat belt assembly, the intersection of the upper torso restraint and the pelvic restraint shall be at least 150 mm from the front vertical centreline of the occupant, measured along the centreline of the pelvic restraint, with

(10) La ceinture de sécurité manuelle de type 2 doit être fabriquée de façon que, lorsqu’un occupant du 50 percentile adulte du sexe masculin est retenu en place par la ceinture de sécurité, le point d’intersection de la ceinture-baudrier et de la ceinture sous-abdominale se situe à au moins 150 mm de l’axe vertical frontal de l’occupant, mesuré le long de la ligne médiane de la ceinture sous-abdominale, les conditions suivantes étant réunies :


(b) the seating surfaces are separated by a void whose cross section in each transverse vertical plane within the measurement zone is a rectangle that is not less than 140 mm wide and not less than 140 mm deep, and the top edge of the cross section in each of those planes is congruent with the transverse horizontal line that intersects the lowest point on the portion of the top profile of the seating surfaces that lie within the plane;

b) les surfaces de siège sont séparées par un espace vide dont la section transversale, dans chaque plan vertical transversal à l’intérieur de la zone de mesure, est un rectangle dont la largeur est d’au moins 140 mm et dont la profondeur est d’au moins 140 mm, et le bord supérieur de la section transversale de chacun de ces plans est congruent à la ligne horizontale transversale qui se trouve à l’intersection du point le plus bas ...[+++]


The RCMP and local police forces are joining together to target impaired driving, use of seat belts, intersection safety and unsafe driving.

La GRC et les services de police locaux travailleront ensemble et ils insisteront tout particulièrement sur la conduite avec facultés affaiblies, l'utilisation des ceintures de sécurité, la sécurité aux intersections et la conduite dangereuse.


4.3.3. The upper effective anchorage of the belt must lie behind plane FK perpendicular to the median longitudinal plane of the seat and intersecting the reference line at an angle of 120° at a point B such that BR = 260 mm + S. If S is not less than 280 mm the manufacturer may opt to use BR = 260 mm + 0,8 S.

4.3.3. L'ancrage supérieur effectif de la ceinture doit se trouver en arrière du plan FK perpendiculaire au plan longitudinal médian du siège et coupant la ligne de référence à un angle de 120° en un point B tel que BR = 260 mm + S. Si S est supérieur ou égal à 280 mm, le constructeur peut utiliser, s'il le souhaite, la formule BR = 260 mm + 0,8 S.


6.2. The relative positions of the R point and the H point and the relationship between the design seat-back angle and the actual seat-back angle shall be considered to be satisfactory for the seating position in question if the H point, as defined by its coordinates, lies within a longitudinal rectangle whose horizontal and vertical sides are 30 and 20 mm long respectively and whose diagonals intersect at the R point, and if the actual seat back angle is within 3º of the design seat-back angle.

6.2. La vérification de la position relative des points R et H et du rapport entre l'angle prévu et l'angle réel d'inclinaison du dossier est considérée comme satisfaisante pour la place assise en question si le point H, tel qu'il est défini par ses coordonnées, se trouve dans un rectangle longitudinal de centre R dont les côtés horizontaux et verticaux ont respectivement 30 mm et 20 mm de longueur et si l'angle réel d'inclinaison du dossier ne s'écarte par de plus de 3º de l'angle prévu d'inclinaison.


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