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Audit banking sector development
CEIF
Canada Development Investment Corporation
Clean Energy Investment Framework
Clean Energy for Development Investment Framework
Develop a portfolio
Develop financial portfolio
Develop investment portfolio
Develop risk management tools for the outside sector
Develop zero-investment portfolio
Development investment
FSDP
Food Sector Development Programme
Forestry Manual
Guidelines for forestry sector development cooperation
Implement risk management for outdoors
Implement risk management outdoors
Implement risk management practices outdoors
Monitor banking sector development
Observe banking sector development
Retrospective analysis of sectoral developments
Survey banking sector development

Vertaling van "sector development investments " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
audit banking sector development | observe banking sector development | monitor banking sector development | survey banking sector development

suivre l’évolution du secteur bancaire


develop a portfolio | develop financial portfolio | develop investment portfolio | develop zero-investment portfolio

développer un portefeuille d’investissement | mettre au point un portefeuille de placements


development investment

investissement en matière de développement [ investissement pour le développement ]


Clean Energy for Development Investment Framework [ CEIF | Clean Energy Investment Framework ]

Cadre d'investissement pour les énergies propres et le développement


Food Sector Development Programme | FSDP [Abbr.]

programme de développement du secteur alimentaire | FSDP [Abbr.]


retrospective analysis of sectoral developments

analyse ex-post de l'évolution sectorielle


Forestry Manual | Guidelines for forestry sector development cooperation

lignes directrices en matière de coopération au développement du secteur forestier | Manuel forestier


Canada Development Investment Corporation

Corporation de développement des investissements du Canada


implement risk management outdoors | implement risk management practices outdoors | develop risk management tools for the outside sector | implement risk management for outdoors

appliquer la gestion des risques à des activités de plein air


Political Development and Multilateral Cooperation Division (1) | Sector for Development Policy and Multilateral Cooperation (2)

Domaine Politique de développement et coopération multilatérale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
business environment (including for SMEs), re-industrialisation, private sector development, investment, public participation in enterprises, privatisation processes, trade and foreign direct investment, competition and public procurement, sustainable sectoral development and support for innovation and digitalisation.

l'environnement des entreprises (y compris des PME), la réindustrialisation, le développement du secteur privé, l'investissement, la participation publique dans les entreprises, les processus de privatisation, le commerce et les investissements directs étrangers, la concurrence et la passation des marchés publics, le développement sectoriel durable et le soutien à l'innovation et à la transition numérique.


business environment (including for SMEs), re-industrialisation, private sector development, investment, public participation in enterprises, privatisation processes, trade and foreign direct investment, competition and public procurement, sustainable sectoral development and support for innovation and digitalisation.

l'environnement des entreprises (y compris des PME), la réindustrialisation, le développement du secteur privé, l'investissement, la participation publique dans les entreprises, les processus de privatisation, le commerce et les investissements directs étrangers, la concurrence et la passation des marchés publics, le développement sectoriel durable et le soutien à l'innovation et à la transition numérique.


Structural transformation should be sought by all countries in all stages of development, to allow for market-friendly, open economies that promote inclusive and sustainable growth, improve productive capacities, promote private sector development, investment and wealth creation, promote the transition towards the inclusive green economy and ensure that the benefits are widely shared.

Opérer des transformations structurelles devrait être la préoccupation de tous les pays à tous les stades de développement, afin de permettre la mise en place d’économies ouvertes, tournées vers le marché, qui encouragent une croissance inclusive et durable, améliorent les capacités de production, stimulent le développement du secteur privé, l’investissement et la création de richesse, facilitent le passage à une économie verte inclusive et garantissent que les avantages obtenus sont largement partagés.


Non-repayable grants both from the EU and from other donors including the Member States combined with IFI loans have become a crucial resource for private sector development, investments in energy efficiency, and infrastructure remediation and upgrading without overburdening the Beneficiaries with excessive debts.

Les subventions non remboursables provenant de l'UE et d'autres donateurs (y compris les États membres), combinées aux prêts des institutions financières internationales, sont devenues une ressource essentielle au développement du secteur privé, aux investissements dans l'efficacité énergétique, et à la restauration et la mise à niveau des infrastructures, sans accabler les bénéficiaires de dettes excessives.


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NON-REPAYABLE GRANTS BOTH FROM THE EU AND FROM OTHER DONORS INCLUDING THE MEMBER STATES COMBINED WITH INTERNATIONAL FINANCIAL INSTITUTIONS LOANS HAVE BECOME A CRUCIAL RESOURCE FOR PRIVATE SECTOR DEVELOPMENT, INVESTMENTS IN ENERGY EFFICIENCY, AND INFRASTRUCTURE REMEDIATION AND UPGRADING WITHOUT OVERBURDENING THE BENE ficiaries with excessive debts.

LES SUBVENTIONS NON REMBOURSABLES ACCORDÉES PAR L’UE ET D’AUTRES BAILLEURS DE FONDS, Y COMPRIS LES ÉTATS MEMBRES, ASSOCIÉES AUX PRÊTS DES INSTITUTIONS FINANCIÈRES INTERNATIONALES, SONT DEVENUES UNE RESSOURCE CRUCIALE POUR LE DÉVELOPPEMENT DU SECTEUR PRIVÉ, POUR LES INVESTISSEMENTS DANS LE DOMAINE DE L’EFFICACITÉ ÉNERGÉTIQUE, ET POUR LA RESTAURATION ET LA MISE À NIVEAU DES INFRASTRUCTURES, SANS EXPOSER LES BÉNÉFICIAIRES À UN ENDETTEMENT EXCESSIF.


Question No. 873 Ms. Kirsty Duncan: With respect to disaster risk reduction (DRR) and recovery: (a) what is the current value of the government’s infrastructure including, but not limited to, energy, social, tourism, and transportation infrastructure, and what are the government’s contingency liabilities; (b) what percentage of the national budget is devoted to DRR, (i) what stand alone DRR investments has the government made in each of its budgets since 2006, (ii) what percentage of each budget has been allocated to hazard proofing sectoral development inves ...[+++]

Question n 873 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des risques en cas de catastrophe (RRC) et le rétablissement: a) quelle est la valeur actuelle de l’infrastructure du gouvernement, y compris, mais de façon non limitative, l’infrastructure énergétique, sociale, touristique et de transport et quel est son passif éventuel à leur égard; b) quel pourcentage du budget national est affecté à la RRC, (i) quel investissement autonome en matière de RRC le gouvernement a-t-il fait dans chacun de ses budgets depuis 2006, (ii) quel pourcentage de chaque budget a été affecté à la protection des investissements de développement sectoriels contre l ...[+++]


To advance the aboriginal forest sector and its diversification, policy and program support is needed in the following areas: capacity development support to first nations governance to enable effective, sustainable forest management at the community level; human resource development in professional and technical skill areas related to forest-based development; investment capital, of course; forest research and research and deve ...[+++]

Pour faire progresser le secteur de la foresterie autochtone et favoriser sa diversification, il faut soutenir les politiques et les programmes dans les domaines suivants: le renforcement des compétences des Premières nations en matière de gouvernance, de façon à permettre une gestion efficace et durable des forêts à l'échelon communautaire; le développement des ressources humaines dans les domaines de compétence professionnelle et technique liés au développement forestier; l'investissement ...[+++]


For example, we are providing over $9 billion in tax relief by 2012-13 through a number of measures, including: broad based tax reductions; a temporary accelerated writeoff for investments in machinery and equipment used in manufacturing or processing; improvements in the availability and accessibility of the financial support for research and development to small and medium sized businesses by increasing the expenditure limit for the enhanced scientific research and experimental development investment tax credit; extending the enh ...[+++]

Par exemple, nous avons prévu des allégements fiscaux atteignant plus de 9 milliards de dollars d'ici 2012-2013 dans le cadre de plusieurs mesures, dont des réductions d'impôt générales; un amortissement accéléré temporaire pour les investissements dans des machines et du matériel de fabrication et de transformation; une amélioration de la disponibilité et de l'accessibilité de l'aide financière à la recherche-développement pour les PME grâce à une hausse du plafond des dépenses admissibles pour le crédit d'impôt majoré à l'investis ...[+++]


Perspectives for Future Assistance Although it is not possible, at this stage, to define with precision the orientations and allocations pertaining to the total of assistance likely to be available to the Baltic Sea Region for the period 1995-99, this future assistance can be tentatively characterised as follows: . the total assistance is not likely to smaller than it was in the period 1990-94 and shows a tendency to grow both in absolute amounts and scope; . the volume of technical assistance (including sector aid for economic reform) is likely to be reduced in favour of both loan- and grant-based ...[+++]

Perspectives de l'assistance Bien qu'il ne soit pas possible, à ce stade, de définir avec précision les orientations et les montants affectés pour l'ensemble de l'assistance susceptible d'être apportée à la région de la mer Baltique entre 1995 et 1999, on peut tenter de caractériser cette assistance comme suit: . le montant total de l'aide ne devrait pas être inférieur à celui correspondant à la période 1990-1994, et tend à augmenter en valeur absolue et à s'étendre à d'autres domaines; . le volume de l'assistance technique (y compris l'aide sectorielle à la réforme économique) devrait être réduit pour favoriser les prêts et aides non remboursables soutenant les investissements (notammen ...[+++]


At the opening of the European Investment Bank's conference held today in London, on the theme of "Private Sector Development in the Mediterranean Partner Countries (MPCs):The role of the European Investment Bank (EIB)", the Vice-President of the Bank, Mr Philippe de Fontaine Vive called for further private sector development in the Mediterranean Partner Countries (MPCs) via the Bank's Facility for Euro-Mediterranean Investment and ...[+++]

Dans son allocution d'ouverture de la conférence de la Banque européenne d'investissement qui s'est tenue ce jour à Londres sur le thème « Le développement du secteur privé dans les pays partenaires méditerranéens : le rôle de la BEI », M. Philippe de Fontaine Vive, vice-président de la Banque, a appelé à développer davantage le secteur privé dans les pays partenaires méditerranéens (PPM) en recourant à la Facilité euro-méditerranéenne d'investissement et de partenariat (FEMIP) de la Banque, qui relève de ses compétences au sein de la ...[+++]


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