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Application for employment
Assess evenness of piece of work
Confirm evenness of piece of work
Even folio
Even leaf
Even page
Even with
FDMA
Flush
Force
Homing device
Homing head
IR seeker
Infra red seeker
Job applicant
Job application
Job search
Job seeker
Left-hand page
Measure flatness of a surface
Monitor flatness of a surface
Search for a job
Search for employment
Seeker
Seeker head
Verso

Traduction de «seekers with even » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
homing device | homing head | seeker | seeker head

autodirecteur | tête chercheuse


infra red seeker | IR seeker

auto-directeur infrarouge | auto-directeur IR


even folio | even leaf | even page | left-hand page | verso

fausse page | page paire | verso


A semi-dominant X-linked disease with intellectual deficiency and seizures that is more severe in male patients. Boys presenting with lissencephaly show an abnormally thick cortex with very few gyri (pachygyria) or even none (agyria). Clinical manife

lissencéphalie type 1 due aux anomalies du gène double-cortine


confirm evenness of piece of work | monitor flatness of a surface | assess evenness of piece of work | measure flatness of a surface

mesurer la planéité d’une surface


Federal Decree of 26 June 1998 on Urgent Measures for Dealing with Asylum Seekers and Foreign Nationals [ FDMA ]

Arrêté fédéral du 26 juin 1998 sur les mesures d'urgence dans le domaine de l'asile et des étrangers [ AMU ]


job application [ application for employment | job applicant | job seeker | search for a job | search for employment | Job search(STW) ]

demande d'emploi [ candidature à un emploi | demandeur d'emploi | recherche d'emploi ]






Syndrome with significant variations in manifestations even among members of the same family. Some affected individuals have no apparent signs or symptoms or only mild features, while others may have intellectual disability, delayed development and a

dup(17)(q12)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The problems with the Schengen Information System II must also be resolved beforehand. Finally, it must not primarily be asylum seekers, or even criminals, that benefit from visa-free travel.

Il faut aussi d’abord régler les problèmes rencontrés avec le Système d’information Schengen II. Enfin, les demandeurs d’asile, voire des criminels, ne doivent pas être les premiers à bénéficier de la libéralisation du régime des visas.


Finally, it must not primarily be asylum seekers, or even criminals, that benefit from visa-free travel.

Pour conclure, ce ne sont pas les demandeurs d’asiles, ou même les criminels, qui doivent être les premiers bénéficiaires des voyages sans visa.


The Court points out in this respect that Member States may even extend that right by allowing asylum seekers to remain in their territory until a final decision has been given on their application.

La Cour précise à cet égard que les États membres peuvent même étendre ce droit en permettant aux demandeurs d’asile de rester sur leur territoire jusqu’à ce qu’une décision définitive soit rendue sur leur demande.


The Court replies, first, that a Member State in receipt of an asylum claim is obliged to grant the minimum conditions for the reception of asylum seekers even to an asylum seeker in respect of whom it decides to call upon another Member State, as the State responsible for the application, to take charge of him or take him back.

La Cour répond, en premier lieu, qu’un État membre, saisi d’une demande d’asile, est tenu d’octroyer les conditions minimales d’accueil des demandeurs d’asile, même à un demandeur d’asile pour lequel il décide de requérir un autre État membre pour le prendre en charge ou le reprendre en charge en tant qu’État membre responsable de la demande.


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The Court states that the obligation on the Member State in receipt of an asylum claim to grant those minimum reception conditions begins when the applicant ‘applies for asylum’, even if that State is not the Member State responsible for the examination of the application for asylum pursuant to the criteria laid down by the Dublin II Regulation. Directive 2003/9 provides for only one category of asylum seekers, encompassing all third-country nationals and stateless persons who apply for asylum.

La Cour précise que l’obligation pour l’État membre saisi d’une demande d’asile d’octroyer ces conditions minimales d’accueil débute lorsque les demandeurs « introduisent leur demande d’asile » même si cet État n’est pas l’État membre responsable de l’examen de la demande d’asile selon les critères énoncés par le règlement Dublin II. La directive 2003/9 ne prévoit en effet qu’une catégorie de demandeurs d’asile comprenant tous les ressortissants des pays tiers et apatrides qui déposent une demande d’asile.


My particular fear is that the new directive, which provides asylum seekers with even easier access to the labour market and would even give them a large allowance on top, will create a pull factor similar to the collective regularisations that were carried out in Spain, the Netherlands, Belgium and Italy, the consequences of which were simply disastrous.

Je crains notamment que la nouvelle directive, qui facilite l’accès des demandeurs d’asile au marché du travail et leur octroierait en prime une allocation généreuse, créera un effet d’appel semblable à celui des régularisations collectives décidées en Espagne, aux Pays-Bas, en Belgique et en Italie, dont les conséquences ont été tout simplement désastreuses.


In the light of the overloading of the Greek asylum system and the effects which this has on the treatment of asylum seekers and on the examination of their applications, those national courts are therefore essentially seeking to ascertain from the Court of Justice whether and, if so, under what conditions it might be appropriate, or even obligatory, under EU law, for the United Kingdom and Ireland, notwithstanding the primary responsibility of Greece, themselves to undert ...[+++]

La saturation du système d’asile grec et les effets de celle-ci sur le traitement réservé aux demandeurs d’asile et sur l’examen de leurs demandes placent les juridictions de renvoi devant la question de savoir si et, dans l’affirmative, à quelles conditions le droit de l’Union permet – voire oblige – le Royaume-Uni et l’Irlande à examiner eux-mêmes les demandes d’asile introduites sur leur territoire en dépit de la compétence de principe de la Grèce.


The situation for illegal persons and asylum seekers are even worse.

La situation est encore pire pour les étrangers sans papiers et les demandeurs d'asile.


In line with the relevant Treaty provision (Article 63(2)(b) of the EC Treaty), the aim of the proposal establishing the ERF for 2005-2010 is to express financial solidarity between the Community and the Member States in the reception of asylum-seekers and the management of asylum procedures, the integration of persons enjoying international protection in the EU and actions to promote the voluntary return of persons enjoying protection or asylum-seekers whose applications are rejected even though th ...[+++]

En ligne avec les dispositions du Traité (article 63§2b TCE), la proposition établissant le FER pour la période 2005-2010 a pour but d'exprimer la solidarité entre la Communauté et les Etats membres dans l'accueil des demandeurs d'asile et la gestion des procédures d'asile , l'intégration des personnes bénéficiant de protection internationale dans l'UE et les actions favorisant les retours volontaires des personnes sous protection ou des demandeurs d'asile déboutés, et ce alors que la nouvelle législation communautaire en matière d'asile et l'élargissement vont entraîner des modifications structurelles importantes.


Sometimes even before their application has been rejected asylum seekers swell the ranks of those without rights, without homes and without papers who call out to us in their plight, as the group study ‘New citizenships: refugees and those without papers in the European area’ confirms. In any case she stresses – in a spirit of realism and not cynicism – that in erecting manifold barriers to hold back the flood of asylum seekers, the Member States have forgotten a simple but obvious fact: that ...[+++]

Les candidats à l'asile, parfois même avant d'être déboutés, alimentent la cohorte des personnes "sans droits", "sans abris" ou "sans papiers" qui nous interpellent dans leur détresse, ainsi que le constate l'étude collective "Nouvelles citoyennetés: réfugiés et sans papiers dans l'espace européen" En tout état de cause elle fait remarquer - et c'est là dans un esprit réaliste et non désabusé - que les Etats membres, en érigeant moult barrières pour endiguer le flot des candidats à l'asile ont négligé une donnée simple et pourtant évidente: que de tout temps, quelles que fussent les circonstances géographiques, aucune barrière n'a pu emp ...[+++]




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'seekers with even' ->

Date index: 2024-07-17
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