Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adie's pupil
Coring
Division of duties
Division of functions
Employment segregation
Entrance pupil
Entry pupil
Ghost line
Interdentritic segregation
Job segregation
Labour market segregation
Line of segregation
Magmatic segregation
Magmatic segregation process
Micro segregation
Microscopic segregation
Myotonic pupil
Occupational segregation
Schepens design small pupil indirect ophthalmoscope
Segregate band
Segregation
Segregation line
Segregation of duties
Segregation of incompatible duties
Segregation of incompatible functions
Segregation of the labour market
Separation of duties
Separation of functions
Small pupil ophthalmoscope
Talented and gifted pupils lead teacher
Talented and gifted students lead teacher
Teacher for talented pupils
Teacher of talented and gifted students
Tonic pupil

Traduction de «segregation pupils » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
employment segregation | job segregation | labour market segregation | occupational segregation | segregation of the labour market

ségrégation du marché du travail | ségrégation professionnelle


Adie's pupil [ tonic pupil | myotonic pupil ]

pupille d'Adie [ pupille tonique | pupillotonie ]


coring | interdentritic segregation | micro segregation | microscopic segregation

micro-ségrégation | ségrégation mineure


ghost line | line of segregation | segregate band | segregation line

bande de segregation | ligne de segregation | veine sombre de segregation


segregation of duties | division of duties | division of functions | segregation of incompatible duties | segregation of incompatible functions | separation of duties | separation of functions

séparation des fonctions | séparation des tâches incompatibles | séparation des tâches | séparation des responsabilités | séparation des fonctions incompatibles | division des tâches


magmatic segregation [ magmatic segregation process | segregation ]

ségrégation magmatique [ processus de ségrégation magmatique | ségrégation ]


occupational segregation [ job segregation | employment segregation ]

ségrégation des emplois [ ségrégation professionnelle | discrimination professionnelle | inégalité d'accès aux professions | cloisonnement professionnel ]


talented and gifted pupils lead teacher | talented and gifted students lead teacher | teacher for talented pupils | teacher of talented and gifted students

enseignante pour élèves intellectuellement précoces | enseignant pour élèves intellectuellement précoces | enseignant pour élèves intellectuellement précoces/enseignante pour élèves intellectuellement précoces


entrance pupil | entry pupil

pupille d'entrée | pupille d'incidence


Schepens design small pupil indirect ophthalmoscope | small pupil ophthalmoscope

ophtalmoscope binoculaire de Schepens | ophtalmoscope binoculaire indirect de Schepens | ophtalmoscope de Schepens | ophtalmoscope électrique et binoculaire de Schepens | appareil de Schepens
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
PISA shows lower performance of pupils in schools with high concentrations of migrant pupils.[19] Segregation also happens within schools: there is evidence that ability grouping/tracking places a disproportionately high share of migrant pupils into lower-ability streams – reflecting, possibly, lower initial levels of educational attainment and/or linguistic capacity.[20] Finally, the high concentration of children of migrants in special schools for disabled pupils evident in some countries is an extreme case of segregation.[21] It is ...[+++]

L'étude PISA montre que les résultats scolaires sont moins bons dans les écoles où il y a une forte concentration d'élèves immigrants[19]. La ségrégation est aussi une réalité dans les écoles: on constate que les systèmes de regroupement ou d'orientation ( tracking ) des élèves selon leurs aptitudes ont pour effet d'orienter une proportion comparativement élevée d'enfants de migrants vers les filières exigeant des aptitudes moindres, ce qui pourrait témoigner d'un niveau scolaire et/ou d'aptitudes linguistiques inférieurs au départ[20]. Enfin, la forte concentration d'élèves immigrants observée dans certains pays dans des écoles spéciali ...[+++]


26. All forms of school segregation will weaken the ability of education to deliver on one of its main objectives – to build social inclusion, friendships and societal bonds between children of migrants and their peers.[22] In general, the more the school policies counteract all forms of de facto segregation of migrant pupils, the better will be the educational experience.

26. Quelle que soit sa forme, la ségrégation scolaire affaiblit la capacité du système éducatif à atteindre l'un de ses principaux objectifs, à savoir le développement de l'inclusion sociale, d'amitiés et de liens sociétaux entre les enfants de migrants et les autres[22]. En règle générale, plus les politiques éducatives neutralisent la ségrégation de fait des élèves immigrants sous toutes ses formes, meilleure est l'expérience scolaire.


Despite strong political intentions, more than 2% of EU pupils are still taught in segregated settings because of their special educational needs.

Malgré de fortes intentions politiques, plus de 2 % des élèves de l'Union européenne sont encore placés dans des établissements séparés en raison de leurs besoins éducatifs particuliers.


It says schools should avoid segregation as well as early selection of pupils in terms of ability, as this may disadvantage migrant children who are adapting to a new language.

Elle affirme que les écoles doivent éviter la ségrégation scolaire ainsi que la sélection précoce des élèves reposant sur leurs aptitudes, car un tel système pourrait défavoriser les enfants migrants qui sont en train de s'adapter à une nouvelle langue.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Number of pupils in compulsory education and percentage in segregated special schools and special classes

Nombre d’élèves dans l’enseignement obligatoire et pourcentage d’élèves placés dans des classes ou établissements spécialisés distincts


For example, in Flanders (Belgium) 5.2% of pupils with special needs are in segregated special schools, while in Italy it is only 0.01%.

Ainsi, en région flammande (Belgique), 5,2 % des élèves présentant des besoins spéciaux sont placés dans des écoles spécialisées distinctes alors qu’en Italie, ce pourcentage tombe à 0,01 %.


Promoting active anti-segregation policies and providing additional support for schools in disadvantaged areas or with high numbers of pupils from socio-economically disadvantaged backgrounds help them to diversify their social composition and enhance their educational offer.

La promotion de politiques actives de lutte contre la ségrégation et la fourniture d'un soutien supplémentaire aux écoles situées dans des zones défavorisées ou accueillant un nombre élevé d'élèves issus de milieux socioéconomiques défavorisés aident ces écoles à diversifier leur composition sociale et à améliorer leur offre pédagogique.


Promoting active anti-segregation policies and providing additional support for schools in disadvantaged areas or with high numbers of pupils from socio-economically disadvantaged backgrounds help them to diversify their social composition and enhance their educational offer.

La promotion de politiques actives de lutte contre la ségrégation et la fourniture d'un soutien supplémentaire aux écoles situées dans des zones défavorisées ou accueillant un nombre élevé d'élèves issus de milieux socioéconomiques défavorisés aident ces écoles à diversifier leur composition sociale et à améliorer leur offre pédagogique.


The physical and social segregation of pupils from a migrant background into schools especially designed for them usually goes hand in hand with, or is a consequence of, segregated living arrangements.

La ségrégation physique et sociale des élèves enfants d’immigrés dans des écoles qui leur sont spécialement consacrées s’accompagne généralement d’une ségrégation habitationnelle ou en est la conséquence.


Despite growing evidence that people with disabilities who are integrated into the mainstream education system are more likely to develop the social and vocational skills that are required by the labour market, segregated education for people with disabilities persists in some Member States. For instance, in Belgium, the number of children in special education has increased. Belgium has however launched a project to integrate 60 pupils with disabilities into mainstream schools until 2003.

Bien qu'il semble de plus en plus certain que les personnes handicapées intégrées dans le système d'éducation général ont plus de chances de développer les compétences sociales et professionnelles requises sur le marché du travail, la ségrégation des personnes handicapées dans le système éducatif persiste dans certains États membres. En Belgique, par exemple, le nombre d'enfants inscrits dans les instituts d'éducation spécialisés a augmenté. La Belgique a néanmoins lancé un projet visant à intégrer 60 enfants handicapés dans des écoles ordinaires d'ici 2003.


w