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Above-chance score
Average remaining service period of employees
Below-chance scoring
Chance
Chance expectancy
Chance expectation
Chance-expectation
Communicate expectations of fight actions
Communicate fight action expectations
Communicating expectations of fight actions
Cooperate with social services users
Describe expectations of fight actions
Doctrine of legitimate expectations
EARSL
Estimated population exception rate
Expectancy of life
Expectation of life
Expected average remaining service life of employees
Expected damage
Expected deviation
Expected deviation rate
Expected error occurrence
Expected error rate
Expected loss
Fulfil expectations of target audience
Green Paper on Financial Services and Consumers
Help social services users express their expectations
Legitimate expectation
Life expectancy
Life expectation
Loss expectation
Meet expectation of target audience
Meet expectations of target audience
Meeting expectations of target audience
Principle of legitimate expectations
Principle of protection of legitimate expectations
Principle of the protection of legitimate expectations
Rate of expected deviation
Work in partnership with social service user
Work in partnership with social services users

Traduction de «service expects » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
cooperate with social services users | help social services users express their expectations | work in partnership with social service user | work in partnership with social services users

travailler en partenariat avec les usagers des services sociaux


doctrine of legitimate expectations | legitimate expectation | principle of legitimate expectations | principle of protection of legitimate expectations | principle of the protection of legitimate expectations

confiance légitime | principe de la confiance légitime | principe de la protection de la confiance légitime | principe de protection de la confiance légitime | protection de la confiance légitime


communicate fight action expectations | describe expectations of fight actions | communicate expectations of fight actions | communicating expectations of fight actions

communiquer les attentes dans les actions de combat


fulfil expectations of target audience | meet expectation of target audience | meet expectations of target audience | meeting expectations of target audience

répondre aux attentes d'un public cible


expectancy of life | expectation of life | life expectancy | life expectation

espérance de vie | EDV [Abbr.]


expected deviation | estimated population exception rate | expected deviation rate | expected error occurrence | expected error rate | rate of expected deviation

niveau prévu d'écarts | taux prévu d'erreurs | taux d'écarts prévu | niveau prévu de dérogation


Green Paper - Financial Services: Meeting Consumers' Expectations | Green Paper on Financial Services and Consumers

Livre vert - Services financiers: répondre aux attentes des consommateurs


average remaining service period of employees | EARSL | expected average remaining service life of employees

durée résiduelle moyenne d'activité des salariés | durée moyenne résiduelle d'activité des salariés | durée moyenne estimative du reste de la carrière active des salariés | DMERCA


chance | chance expectation | chance-expectation | chance expectancy | above-chance score | below-chance scoring

chance


expected damage | expected loss | loss expectation

dommage prévisible | dommage attendu
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This will not form a long term solution and optimum service expected of the EC3 by the Commission, Council and MS and other stakeholders.

Il ne s'agit toutefois pas de solutions à long terme ni du service optimum que la Commission, le Conseil, les États membres et d'autres parties concernées attendent de l'EC3.


Such insurance can be complementary to a good or to a service, including in relation to the risk of non-use of a service expected to be used at a certain point in time, such as a train journey, a gym subscription or a seasonal theatre pass, and other risks linked to travel such as travel cancellation or loss of baggage.

De telles assurances peuvent constituer un complément à un bien ou à un service, y compris en ce qui concerne le risque de non-utilisation d’un service censé être utilisé à une date précise ou à des dates précises, tel qu’un voyage en train, un abonnement à un centre de remise en forme ou un abonnement à une saison théâtrale, ainsi que d’autres risques liés aux déplacements, tels que l’annulation d’un voyage ou la perte de bagages.


In the future, the existing telematics services based on SMS or WAP messaging over GSM will be replaced by location-enhanced services using GPRS/UMTS and DAB/DVB, while RDS-TMC services using FM radio will be enhanced and are expected to co-exist on the markets. eEurope 2005 [9], with its focus on providing mobile and broadband connectivity and mobile services will further facilitate this development.

Les services télématiques actuellement basés sur la messagerie SMS ou WAP par GSM seront remplacés à l'avenir par des services à localisation basés sur les normes GPRS/UMTS et DAB/DVB, tandis que les services RDS-TMC par radiophonie FM seront perfectionnés et devraient coexister sur les marchés. Le plan d'action eEurope 2005 [9], dans la mesure où il accorde une large place à la connectivité mobile et à large bande ainsi qu'aux services mobiles, favorisera également cette évolution.


In order to ensure that other obligations stemming from Regulation (EU) No 910/2014, in particular those set in Articles 27 and 37, may be easily fulfilled by the service providers at a distance and by electronic means and in order to meet the legitimate expectations of other certification-service-providers who are not issuing qualified certificates but provide services related to electronic signatures under Directive 1999/93/EC and are listed by 30 June 2016, it should be possible for Member States to add trust services other than th ...[+++]

Afin de s'assurer que les autres obligations découlant du règlement (UE) no 910/2014, en particulier celles fixées aux articles 27 et 37, puissent être facilement remplies par les prestataires de services à distance et par voie électronique et afin de répondre aux attentes légitimes d'autres prestataires de services de certification qui ne délivrent pas de certificats qualifiés, mais fournissent des services associés aux signatures électroniques en vertu de la directive 1999/93/CE et sont répertoriés au 30 juin 2016, les États membres devraient pouvoir ajouter, dans les listes de confiance, des services de confiance autres que qualifiés, ...[+++]


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A. whereas, according to the Commission services’ spring 2014 forecast, GDP in the euro area fell by 0,4 % in 2013 after a decline of 0,7 % in 2012, and whereas the Commission services expect a recovery, with GDP rising by 1,2 % in 2014 and by 1,7 % in 2015; whereas the Commission services‘ autumn 2014 forecast revised growth projections downward, with GDP expected to have risen by only 0,8 % in 2014 and by 1,1 % in 2015, with prevailing downside risks;

A. considérant que, selon les prévisions du printemps 2014 des services de la Commission, le PIB de la zone euro a reculé de 0,4 % en 2013, après avoir baissé de 0,7 % en 2012, et que les services de la Commission prévoient une reprise, avec une hausse du PIB de 1,2 % en 2014 puis de 1,7 % en 2015; que les prévisions de l'automne 2014 des services de la Commission ont revu les projections de croissance à la baisse, avec une hausse attendue du PIB de seulement 0,8 % en 2014 et de 1,1 % en 2015 accompagnée d'importants risques à la baisse;


A. whereas, according to the Commission services’ spring 2014 forecast, GDP in the euro area fell by 0.4 % in 2013 after a decline of 0.7 % in 2012, and whereas the Commission services expect a recovery, with GDP rising by 1.2 % in 2014 and by 1.7 % in 2015; whereas the Commission services‘ autumn 2014 forecast revised growth projections downward, with GDP expected to have risen by only 0.8 % in 2014 and by 1.1 % in 2015, with prevailing downside risks;

A. considérant que, selon les prévisions du printemps 2014 des services de la Commission, le PIB de la zone euro a reculé de 0,4 % en 2013, après avoir baissé de 0,7 % en 2012, et que les services de la Commission prévoient une reprise, avec une hausse du PIB de 1,2 % en 2014 puis de 1,7 % en 2015; que les prévisions de l'automne 2014 des services de la Commission ont revu les projections de croissance à la baisse, avec une hausse attendue du PIB de seulement 0,8 % en 2014 et de 1,1 % en 2015 accompagnée d'importants risques à la baisse;


A. whereas, according to the Commission services’ spring 2014 forecast, GDP in the euro area fell by 0,4 % in 2013 after a decline of 0,7 % in 2012, and whereas the Commission services expect a recovery, with GDP rising by 1,2 % in 2014 and by 1,7 % in 2015; whereas the Commission services‘ autumn 2014 forecast revised growth projections downward, with GDP expected to have risen by only 0,8 % in 2014 and by 1,1 % in 2015, with prevailing downside risks;

A. considérant que, selon les prévisions du printemps 2014 des services de la Commission, le PIB de la zone euro a reculé de 0,4 % en 2013, après avoir baissé de 0,7 % en 2012, et que les services de la Commission prévoient une reprise, avec une hausse du PIB de 1,2 % en 2014 puis de 1,7 % en 2015; que les prévisions de l'automne 2014 des services de la Commission ont revu les projections de croissance à la baisse, avec une hausse attendue du PIB de seulement 0,8 % en 2014 et de 1,1 % en 2015 accompagnée d'importants risques à la baisse;


The possibility for content, applications and service providers to negotiate such flexible quality of service levels with providers of electronic communications to the public is necessary for the provision of specialised services and is expected to play an important role in the development of new services such as machine-to-machine (M2M) communications.

Les fournisseurs de contenus, d'applications ou de services doivent pouvoir négocier ces paramètres souples de qualité de service avec les fournisseurs de communications électroniques au public pour fournir des services spécialisés, et cette possibilité devrait être déterminante pour le développement de nouveaux services tels que les communications de machine à machine (M2M).


11. Advocates a cautious approach concerning services liberalisation; considers a positive list as the most convenient tool with respect to services and asks the Commission to exclude public services such as drinking water supply from liberalisation; warns against aggressive approach concerning legal and accountancy, financial and retail services; Expects the Commission to give its assurance that speculative financial instruments are explicitly excluded from the scope of the agreement, too;

11. préconise une approche prudente de la libéralisation des services; est d'avis qu'une liste positive serait l'instrument le plus adapté pour les services et demande à la Commission d'exclure de la libéralisation des services publics tels que l'approvisionnement en eau potable; met en garde contre l'adoption d'une démarche radicale au sujet des services juridiques et comptables ainsi que des services financiers et de la vente au détail; souhaite que la Commission fournisse l'assurance que les instruments financiers spéculatifs sont explicitement exclus du champ d'application de l'accord;


24. Calls on the Commission to draw up the list of services that are to be covered in accordance with the principle of a positive list and to exclude from it public services, such as drinking water supply and cultural and audiovisual services; expects the Commission to give an assurance that speculative financial instruments will also be explicitly excluded from the scope of the agreement;

24. invite la Commission à dresser la liste des services qui sont destinés à être couverts par l'accord, selon le principe d'une liste positivement explicite, et d'en exclure les services publics, tels que l'approvisionnement en eau potable ou les services culturels et audiovisuels; souhaite que la Commission fournisse l'assurance que les instruments financiers spéculatifs seront aussi explicitement exclus du champ d'application de l'accord;


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