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An Act to Establish a Consumer Services Bureau
Consumer Services Act
End consumer
End user
End-user
Final consumer
Goods and Services Tax Consumer Information Office
Green Paper on Financial Services and Consumers
Green Paper-Financial services meeting consumers
Household consumer
Provide end-of-life care
Support service users at end of life
Support service users at the end of life
Support social service users at the end of life
Ultimate consumer
User

Vertaling van "services end consumers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ultimate consumer [ final consumer | household consumer | end consumer ]

consommateur final [ acheteur-consommateur | acheteur final ]


ultimate consumer | end consumer | final consumer

consommateur final | consommatrice finale


end user | end-user | end consumer | user

utilisateur final | utilisatrice finale | utilisateur | utilisatrice | consommateur | consommatrice


Green Paper - Financial Services: Meeting Consumers' Expectations | Green Paper on Financial Services and Consumers

Livre vert - Services financiers: répondre aux attentes des consommateurs






Green Paper-Financial services:meeting consumers

Livre vert Services financiers:répondre aux attentes des consommateurs


provide end-of-life care | support service users at the end of life | support service users at end of life | support social service users at the end of life

soutenir les usagers des services sociaux en fin de vie


Goods and Services Tax Consumer Information Office [ Government of Canada Goods and Services Tax Consumer Information Office ]

Bureau d'information des consommateurs sur la taxe sur les produits et services [ Gouvernement du Canada Bureau d'information des consommateurs sur la taxe sur les produits et services ]


Consumer Services Act [ An Act to Establish a Consumer Services Bureau ]

Consumer Services Act [ An Act to Establish a Consumer Services Bureau ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the merged entity would have had fewer incentives to compete aggressively against the remaining operators; the remaining major competitors - Telefónica and Vodafone – would have been unlikely to replace the competitive pressure formerly exercised by Orange and Jazztel because they would also have stood to benefit from the reduced price pressure; new players would have faced significant difficulties to enter the market due to the high investments needed to enter the retail markets involving fixed internet access services; end consumers would have no countervailing negotiation power to influence contractual conditions offered by strong ...[+++]

l’entité issue de la concentration aurait eu moins d’incitations à concurrencer agressivement les opérateurs restants; il est peu probable que les principaux concurrents restants - Telefónica et Vodafone - eussent remplacé la pression concurrentielle exercée auparavant par Orange et Jazztel, car en principe ils auraient également dû bénéficier d'une réduction de la pression sur les prix. les nouveaux acteurs auraient rencontré des difficultés considérables pour accéder au marché en raison des investissements importants qui sont nécessaires pour entrer sur les marchés de détail liés aux services d’accès à l’internet fixe; le ...[+++]


This objective of establishing a common market must not be an end in itself but should rather be geared to reducing the cost of services to consumers while maintaining a high standard of service accessible to all.

Cet objectif de réalisation d'un marché commun ne doit pas être une fin en soi mais plutôt viser à la baisse des coûts des services pour les consommateurs, tout en maintenant un haut niveau de qualité de service accessible à tous.


34. Notes that a stable regulatory framework – for producers, regulators, network operators, energy suppliers, demand-related service providers and, most importantly, end consumers and prosumers – is essential for a well-functioning internal market and for attracting long-term investment in infrastructure development; underlines that development of network codes encompassing sound, non-discriminatory and well-balanced rules should lead to harmonisation of grid management, ...[+++]

34. constate qu'un cadre réglementaire stable – pour les producteurs, les régulateurs, les gestionnaires de réseaux énergétiques, les fournisseurs d'énergie, les prestataires de services liés à la demande et, plus important, les consommateurs finaux et les producteurs-consommateurs – représente un élément essentiel pour le bon fonctionnement du marché intérieur et pour attirer des investissements à long terme dans le développement des infrastructures; souligne que l'élaboration de codes prévoyant des règles saines, non discriminatoir ...[+++]


34. Notes that a stable regulatory framework – for producers, regulators, network operators, energy suppliers, demand-related service providers and, most importantly, end consumers and prosumers – is essential for a well-functioning internal market and for attracting long-term investment in infrastructure development; underlines that development of network codes encompassing sound, non-discriminatory and well-balanced rules should lead to harmonisation of grid management, ...[+++]

34. constate qu'un cadre réglementaire stable – pour les producteurs, les régulateurs, les gestionnaires de réseaux énergétiques, les fournisseurs d'énergie, les prestataires de services liés à la demande et, plus important, les consommateurs finaux et les producteurs-consommateurs – représente un élément essentiel pour le bon fonctionnement du marché intérieur et pour attirer des investissements à long terme dans le développement des infrastructures; souligne que l'élaboration de codes prévoyant des règles saines, non discriminatoir ...[+++]


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The Commission's proposal covers labour-intensive services and locally-based services for private end consumers, including restaurant services, which would not impede the proper functioning of the internal market.

La proposition de la Commission couvre les services à forte intensité de main-d’œuvre et les services basés localement destinés à des consommateurs finaux privés, y compris les services de restauration, qui n’entraveraient pas le bon fonctionnement du marché intérieur.


The Commission's proposal covers labour-intensive services and locally-based services for private end consumers, including restaurant services, which would not impede the proper functioning of the internal market.

La proposition de la Commission couvre les services à forte intensité de main-d’œuvre et les services basés localement destinés à des consommateurs finaux privés, y compris les services de restauration, qui n’entraveraient pas le bon fonctionnement du marché intérieur.


By creating open and common standards that overcome technical and commercial barriers and by fostering effective competition, improved payment service levels will benefit the end-users of these services, namely consumers, business and governments, with transparent prices and cost efficient services.

En établissant des normes ouvertes et communes permettant de supprimer les obstacles techniques et commerciaux et en favorisant une concurrence effective, l’amélioration des niveaux de services en matière de paiements profitera aux utilisateurs finals de ces services, à savoir les consommateurs, les entreprises et les gouvernements, grâce à la transparence des prix et à la fourniture de services au meilleur coût.


Internal Market and Services Commissioner Charlie McCreevy said: “Looking back at achievements in the area of financial services over the last 18 months, we can be confident that the initiatives that have been agreed will serve to reduce barriers within Europe, increase competitiveness in the financial sector, encourage financial services providers to improve their products, strengthen investor protection and benefit end-consumers.

M. Charlie McCreevy, commissaire chargé du marché intérieur et des services, a déclaré: «Compte tenu de ce qui a été réalisé dans le domaine des services financiers au cours des 18 derniers mois, nous pouvons être sûrs que les initiatives qui ont été approuvées serviront à réduire les obstacles en Europe, à accroître la compétitivité dans le secteur financier, à encourager les prestataires de services financiers à améliorer leurs produits, à renforcer la protection des inv ...[+++]


In summary, the lack of a co-ordinated approach to regulating services in the EU to date has prevented service providers, service users and end consumers from benefiting from the many opportunities that a properly functioning Internal Market can deliver.

En résumé, l'absence d'une approche coordonnée pour réguler les services dans l'UE à ce jour a empêché les prestataires de services, les utilisateurs de services et les consommateurs finals de bénéficier des nombreuses opportunités qu'un marché intérieur performant peut offrir.


What does this proposal offer for service users and end consumers?

Qu'offre cette proposition pour les utilisateurs de services et les consommateurs finals?




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'services end consumers' ->

Date index: 2024-08-10
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