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Audience characteristics
Audience composition
Audience profile
Audience share
Audience share data
Crop-share
Designated shared roadway
Fulfil expectations of target audience
Initial share
Meet expectation of target audience
Meet expectations of target audience
Meeting expectations of target audience
Multi-voting share
Multiple vote share
Multiple vote stock
Multiple voting share
Share
Share carrying multiple voting rights
Share cropping
Share farming
Share issued for a consideration other than cash
Share issued for consideration other than cash
Share leasing
Share of audience
Share tenancy
Share with multiple votes
Share with plural voting right
Share-rent system
Shared bicycle lane
Shared bike lane
Shared lane
Shared roadway
Signed shared roadway
Stockshare
Super voting share
Vendor's share
Viewing figure
Viewing rate
Viewing share

Vertaling van "share audience " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
audience share [ share of audience | share ]

part d'auditoire [ part de l'audience ]


share of audience | audience share

part d'audience | part d'auditoire


audience share | viewing figure | viewing rate | viewing share

chiffre d'audience | chiffre d'écoute | part d'audience


fulfil expectations of target audience | meet expectation of target audience | meet expectations of target audience | meeting expectations of target audience

répondre aux attentes d'un public cible




crop-share | share cropping | share farming | share leasing | share tenancy | share-rent system | stockshare

affermage à mi-fruit | bail à colonat partiaire | métayage


initial share | share issued as consideration for the transfer of assets other than cash | share issued for a consideration other than cash | share issued for consideration other than cash | vendor's share

action d'apport | action émise en contrepartie d'apports


multiple voting share | multi-voting share | multiple vote share | share with multiple votes | share with plural voting right | super voting share | multiple vote stock | share carrying multiple voting rights

action à vote multiple | action à droit de vote multiple | action à droit de vote plural | action à vote plural | action multivotante


shared lane | shared bike lane | shared bicycle lane | signed shared roadway | shared roadway | designated shared roadway

chaussée désignée | chaussée partagée | voie cyclable partagée | voie partagée


audience profile [ audience characteristics | audience composition ]

profil de l'audience [ caractéristiques de l'audience | composition de l'audience ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
29. Points out that, in the fragile ecosystem which produces and finances creative work, exclusive rights and freedom of contract are key components because they make for improved risk sharing, enable a range of players to get involved in joint projects for a culturally diverse audience and underpin the incentive to invest in professional content production;

29. rappelle que les droits exclusifs et la liberté contractuelle sont des éléments fondamentaux de l'écosystème fragile de la création et de son financement, puisqu'ils permettent de mieux répartir les risques, d'impliquer différents acteurs au sein de projets communs au bénéfice d'un public culturellement diversifié, et d'inciter à l'investissement dans la production de contenus professionnels;


A round table held during the 2012 European Development Days provided an opportunity to share the idea with a wider audience.

Une table ronde organisée à cet effet dans le cadre des Journées européennes pour le développement de 2012 a été l'occasion de diffuser l'idée à un plus large public.


France Télévisions will be able to achieve an audience share which it could not envisage in the absence of the budget allocation in question, which is liable to have an impact on the audience of the other broadcasters and, therefore, on their commercial activities, thereby distorting the conditions of competition.

France Télévisions pourra atteindre une part d’audience qu’elle ne pourrait envisager en l’absence de la dotation budgétaire en cause, ce qui est susceptible d’avoir un effet sur l’audience des autres radiodiffuseurs et, donc, sur les activités commerciales de ces derniers, de sorte que les conditions de concurrence seraient faussées.


There is no evidence that the STER is increasing its market share by possible price dumping, or even maintaining its market share despite the decrease in the audience share of its client broadcasters.

Rien n'indique que la STER augmente sa part de marché ou, du moins, la maintient malgré la baisse des parts d'audience de ses clients radiodiffuseurs par suite d'un dumping des prix.


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Even though the STER has a less attractive audience than the commercial broadcasters — it has a low selectivity and is thus less able to offer a very specific target group — and has a lower audience and advertising market share (see Table 9 below), its net prices are higher than those charged by the commercial broadcasters.

Bien que la STER ait un public moins «attrayant» que les radiodiffuseurs commerciaux — sa sélectivité étant faible, elle est moins à même de proposer un groupe cible très précis — et qu'elle ait des parts de marché plus faibles en termes d'audience et de publicité (voir tableau 9 ci-dessous), ses prix nets sont supérieurs à ceux pratiqués par les radiodiffuseurs commerciaux.


33. Notes the diversity of methods for determining the degree of horizontal concentration in the media (audience-share; licence holder-share; revenue share/frequency limitation and the capital share/broadcasting), and the degree of vertical integration and 'diagonal or cross' concentration in the media;

33. note la diversité des méthodes qui président à la détermination du degré de concentration horizontale dans les médias (part d'audience, part que détient le titulaire d'une licence, part des recettes/fréquences attribuées et part de capital/radiodiffusion) et du degré d'intégration verticale ainsi que de concentration "diagonale ou croisée" dans les médias;


33. Notes the diversity of methods for determining the degree of horizontal concentration in the media (audience-share; licence holder-share; revenue share/frequency limitation and the capital share/broadcasting), and the degree of vertical integration and 'diagonal or cross' concentration in the media;

33. note la diversité des méthodes qui président à la détermination du degré de concentration horizontale dans les médias (part d'audience, part que détient le titulaire d'une licence, part des recettes/fréquences attribuées et part de capital/radiodiffusion) et du degré d'intégration verticale ainsi que de concentration "diagonale ou croisée" dans les médias;


33. Notes the diversity of methods for determining the degree of horizontal concentration in the media (audience-share; licence holder-share; revenue share/frequency limitation and the capital share/broadcasting), and the degree of vertical integration and 'diagonal or cross' concentration in the media;

33. note la diversité des méthodes qui président à la détermination du degré de concentration horizontale dans les médias (part d'audience, part que détient le titulaire d'une licence, part des recettes/fréquences attribuées et part de capital/radiodiffusion) et du degré d'intégration verticale ainsi que de concentration "diagonale ou croisée" dans les médias;


[26] For each year under consideration, the audience share is based on the most recent figures published by the European Audiovisual Observatory: Statistical Yearbook 2002 (Volume 2) "Household audiovisual equipment, transmission, television audience".

[26] Pour chaque année examinée, le taux d'écoute repose sur les chiffres les plus récents publiés par l'Observatoire européen de l'audiovisuel: Annuaire statistique 2002 (volume 2) "Équipement audiovisuel des ménages - Équipements de transmission - Audience de la télévision".


[5] For each year under consideration, the audience share is based on the most recent figures published by the European Audiovisual Observatory: Statistical Yearbook 2000 (Volume 2) "Household audiovisual equipment, transmission, television audience".

[5] Les parts de marché d'audience reposent, pour chaque année considérée, sur les données les plus récentes publiées par l'Observatoire européen de l'audiovisuel : Annuaire statistique 2002 (Volume 2) « Equipement audiovisuel des ménages, équipements de transmission, audience de la télévision ».


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