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Carry out analysis of job
Carry out job analysis
Carrying out job analysis
Distribute the shares of a subsidiary
Encourage staff during cleaning activities
Encourage staff in cleaning activities
Incentivize staff to carry out cleaning jobs
Job partnering
Job sharing
Job splitting
Job twinning
Job-share
Motivate employees to undertake cleaning duties
Perform job analysis
Scattered outlying job sites
Share-out
Sharing out of an indivision
Spin-out the shares of a subsidiary
Spin-out the stock of a subsidiary
Time sharing

Vertaling van "sharing out jobs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
carrying out job analysis | perform job analysis | carry out analysis of job | carry out job analysis

effectuer une analyse de poste


scattered outlying job sites

lieux de travail périphériques dispersés


sharing out of an indivision

liquidation d'une indivision




scattered outlying job sites

lieux de travail périphériques dispersés


job sharing | job-share | time sharing

emploi partagé | partage de travail | partage de poste | temps partagé


distribute the shares of a subsidiary | spin-out the shares of a subsidiary | spin-out the stock of a subsidiary

distribuer les titres d'une filiale | distribuer les actions d'une filiale


job sharing [ job twinning | job splitting | job partnering ]

partage d'emploi [ partage de poste | partage de l'emploi ]


job sharing | job twinning | job splitting

emploi partagé | partage d'emploi


encourage staff during cleaning activities | motivate employees to undertake cleaning duties | encourage staff in cleaning activities | incentivize staff to carry out cleaning jobs

encourager le personnel à participer à des activités de nettoyage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Europe's prosperity depends on its ability to create competitive and sustainable jobs carried out by a highly-skilled workforce: a shared commitment to upgrade skills at all levels is critically important, both to address the short-term employment impact of the crisis and to pave the way for a low carbon, competitive, knowledge-based economy.

La prospérité de l’Europe dépend de sa capacité à créer des emplois compétitifs et durables, occupés par une main-d’œuvre hautement qualifiée. Un engagement commun en faveur d’un renforcement des compétences à tous les niveaux est donc essentiel, tant pour répondre aux répercussions immédiates de la crise sur l’emploi que pour poser les jalons d’une économie à faible émission de carbone, compétitive et fondée sur les connaissances.


New companies, especially SMEs, represent the most important source of new employment: they create more than 4 million new jobs every year in Europe.[5] Yet the engine for this recovery has been stuttering: since 2004, the share of people preferring self-employment to being an employee has dropped in 23 out of the 27 EU Member States.[6] While three years ago for 45% of Europeans self-employment was their first choice, now this per ...[+++]

Les nouvelles entreprises, en particulier les PME, représentent la principale source de création d’emplois (plus de quatre millions par an en Europe[5]). Pourtant, le moteur de cette reprise économique donne des signes de faiblesse: depuis 2004, la part des travailleurs qui préfèrent une activité indépendante à un emploi salarié a chuté dans 23 des 27 États membres de l’Union européenne[6]. Il y a trois ans, l’activité indépendante était le choix privilégié par 45 % des Européens, mais ce pourcentage n’est plus que de 37 % aujourd’hui[7]. Il est bien plus élevé aux États-Unis et en Chine, où il atteint respectivement 51 et 56 %.


Instead, the discussion is degenerating into a shabby debate between government leaders who appear only to be interested in sharing out jobs amongst themselves, be it from small or large countries, north, south, east, west, Left or Right, and not whether someone is actually the best candidate to take the responsibilities.

Au lieu de cela, la discussion dégénère en un débat médiocre entre responsables gouvernementaux qui semblent uniquement préoccupés de se partager des postes, quels que soient les pays, petits ou grands, du Nord, du Sud, de l’Est, de l’Ouest, à gauche ou à droite, et non de savoir quel est en fait le meilleur candidat pour assumer ces responsabilités.


Instead, the discussion is degenerating into a shabby debate between government leaders who appear only to be interested in sharing out jobs amongst themselves, be it from small or large countries, north, south, east, west, Left or Right, and not whether someone is actually the best candidate to take the responsibilities.

Au lieu de cela, la discussion dégénère en un débat médiocre entre responsables gouvernementaux qui semblent uniquement préoccupés de se partager des postes, quels que soient les pays, petits ou grands, du Nord, du Sud, de l’Est, de l’Ouest, à gauche ou à droite, et non de savoir quel est en fait le meilleur candidat pour assumer ces responsabilités.


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(1)'Union strategy for smart, sustainable and inclusive growth' means the targets and shared objectives guiding the action of Member States and the Union set out in the Conclusions adopted by the European Council of 17 June 2010 as Annex I (New European Strategy for Jobs and Growth, EU Headline Targets), Council Recommendation of 13 July 2010 and in Council Decision 2010/707/EU , and any revision of such targets and shared objectives.

1)"stratégie de l'Union pour une croissance intelligente, durable et inclusive", les objectifs mesurables et partagés guidant l'action des États membres et de l'Union qui sont définis dans les conclusions adoptées par le Conseil européen du 17 juin 2010 en tant qu'annexe I (Nouvelle stratégie européenne pour l'emploi et la croissance, grands objectifs de l'UE), la recommandation du Conseil du 13 juillet 2010 et dans la décision du Conseil 2010/707/UE et toute révision de ces objectifs mesurables et partagés.


(1)'Union strategy for smart, sustainable and inclusive growth' means the targets and shared objectives guiding the action of Member States and the Union set out in the Conclusions adopted by the European Council of 17 June 2010 as Annex I (New European Strategy for Jobs and Growth, EU Headline Targets), Council Recommendation of 13 July 2010 and in Council Decision 2010/707/EU , and any revision of such targets and shared objectives.

1)"stratégie de l'Union pour une croissance intelligente, durable et inclusive", les objectifs mesurables et partagés guidant l'action des États membres et de l'Union qui sont définis dans les conclusions adoptées par le Conseil européen du 17 juin 2010 en tant qu'annexe I (Nouvelle stratégie européenne pour l'emploi et la croissance, grands objectifs de l'UE), la recommandation du Conseil du 13 juillet 2010 et dans la décision du Conseil 2010/707/UE et toute révision de ces objectifs mesurables et partagés.


(1)'Union strategy for smart, sustainable and inclusive growth' means the targets and shared objectives guiding the action of Member States and the Union set out in the Conclusions adopted by the European Council of 17 June 2010 as Annex I (New European Strategy for Jobs and Growth, EU Headline Targets), Council Recommendation of 13 July 2010 and in Council Decision 2010/707/EU , and any revision of such targets and shared objectives.

1)"stratégie de l'Union pour une croissance intelligente, durable et inclusive", les objectifs mesurables et partagés guidant l'action des États membres et de l'Union qui sont définis dans les conclusions adoptées par le Conseil européen du 17 juin 2010 en tant qu'annexe I (Nouvelle stratégie européenne pour l'emploi et la croissance, grands objectifs de l'UE), la recommandation du Conseil du 13 juillet 2010 et dans la décision du Conseil 2010/707/UE et toute révision de ces objectifs mesurables et partagés.


19. Bears in mind the fact that fishing activity is a strategic sector for many outlying and Objective 1 regions, upon which the main and sometimes the only industrial and job-creating fabric has been built; points out, therefore, that the instruments introduced to share out access to resources within the EU, such as the relative stability mechanism, must not lead to an increase in inter-regional inequality and that, on the contrary, their aim must be to bring about cohesion; consequently, and given that relative stability must be c ...[+++]

19. garde à l'esprit que l'activité de pêche constitue un secteur stratégique pour un grand nombre de régions périphériques et de régions relevant de l'objectif 1, autour de laquelle s'est créé le plus important, et parfois l'unique tissu industriel créateur d'emplois; rappelle dès lors que les instruments mis en œuvre pour répartir l'accès aux ressources au sein de l'Union européenne, comme le mécanisme de stabilité relative, ne peuvent se traduire par une augmentation des inégalités entre les régions et qu'au contraire, ils doivent ...[+++]


1. It to be borne in mind that fishing activity is a strategic sector for many outlying and Objective 1 regions, upon which the main and sometimes the only industrial and job-creating fabric has been built; points out, therefore, that the instruments introduced to share out access to resources within the EU, such as the relative stability mechanism, must not lead to an increase in inter-regional inequality and that, on the contrary, their aim must be to bring about cohesion; consequently, and given that relative stability must be cl ...[+++]

1. garde à l’esprit que l’activité de pêche constitue un secteur stratégique pour un grand nombre de régions périphériques et de régions relevant de l’objectif 1, autour de laquelle s’est créé le plus important, et parfois l’unique tissu industriel créateur d’emplois; rappelle dès lors que les instruments mis en œuvre pour répartir l’accès aux ressources au sein de l’Union européenne, comme le mécanisme de stabilité relative, ne peuvent se traduire par une augmentation des inégalités entre les régions et qu’au contraire, ils doivent ...[+++]


19. Bears in mind the fact that fishing activity is a strategic sector for many outlying and Objective 1 regions, upon which the main and sometimes the only industrial and job-creating fabric has been built; points out, therefore, that the instruments introduced to share out access to resources within the EU, such as the relative stability mechanism, must not lead to an increase in inter-regional inequality and that, on the contrary, their aim must be to bring about cohesion; consequently, and given that relative stability must be c ...[+++]

19. garde à l’esprit que l'activité de pêche constitue un secteur stratégique pour un grand nombre de régions périphériques et de régions relevant de l’objectif 1, autour de laquelle s'est créé le plus important, et parfois l'unique tissu industriel créateur d'emplois; rappelle dès lors que les instruments mis en œuvre pour répartir l'accès aux ressources au sein de l'Union européenne, comme le mécanisme de stabilité relative, ne peuvent se traduire par une augmentation des inégalités entre les régions et qu'au contraire, ils doivent ...[+++]




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'sharing out jobs' ->

Date index: 2024-09-04
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