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Captain
Commanding officer
Communicate requirements for vessels
Communicate vessel requirements
Communications officer
Convey ship requirements
Cruise ship guest services associate
ECCO
ECO
European Communications Office
European Communities Communications Office
Ferry steward
Give advice on ship requirements
Media relations officer
Public affairs officer
Public relations officer
SSO
Ship guest services officer
Ship security officer
Ship's Communication Officer
Ship's Diving Officer
Ship's Diving Team Officer
Ship's captain
Ship's commanding officer
Ship's deck officer
Ship’s security officer
Vessel security officer

Vertaling van "ship's communication officer " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ship's Communication Officer (COMM O)

Officier des communications du navire


Ship's Diving Team Officer [ Ship's Diving Officer ]

Officier de l'équipe de plongeurs de bord [ Officier plongeur de bord ]


commanding officer | ship's commanding officer | ship's captain | captain

commandant de navire | commandante de navire | capitaine au long cours | capitaine


ship security officer [ SSO | vessel security officer | ship’s security officer ]

agent de sécurité du navire [ agente de sécurité du navire | agent de sûreté du navire | agente de sûreté du navire | agent de sûreté du bâtiment | agente de sûreté du bâtiment ]


ferry steward | ship guest services officer | cruise ship guest services associate | ship steward/ship stewardess

membre d'équipage de cabine | steward de croisière | hôte de croisière/hôtesse de croisière | hôtesse


convey ship requirements | give advice on ship requirements | communicate requirements for vessels | communicate vessel requirements

communiquer les exigences d'un navire




communications officer | public affairs officer | media relations officer | public relations officer

chargé des relations publiques | responsable des relations externes | chargé de communication/chargée de communication | chargé des relations publiques/chargée des relations publiques


European Communities Communications Office | ECCO [Abbr.]

Bureau de communication des Communautés européennes | ECCO [Abbr.]


European Communications Office | ECO [Abbr.]

Bureau européen des communications | BEC [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
16 (1) Where an enforcement officer believes on reasonable grounds that an offence under this Act has been committed by or in respect of a ship, the enforcement officer may make a detention order in respect of the ship.

16 (1) L’agent de l’autorité qui a des motifs raisonnables de croire qu’une infraction à la présente loi a été commise par un navire ou en rapport avec lui peut en ordonner la rétention.


45. No customs officer at any port in Canada shall grant a clearance to a ship if the officer is informed by an Authority that pilotage charges in respect of the ship are outstanding and unpaid.

45. Il est interdit à l’agent des douanes qui est de service dans un port canadien de donner congé à un navire s’il est informé par une Administration que des droits de pilotage concernant le navire sont exigibles et impayés.


115 (1) An enforcement officer may make a detention order in respect of a ship or goods carried on a ship if the officer believes on reasonable grounds

115 (1) L’agent de l’autorité peut ordonner la rétention d’un navire ou des marchandises à bord si, à leur propos, il a des motifs raisonnables de croire qu’il y a eu, selon le cas :


Section 115(1)(a) currently authorizes an enforcement officer to make a detention order in respect of a ship or goods carried on a ship if the officer believes on reasonable grounds that the owner or person in charge of the ship or goods has, in respect of the ship or goods, contravened any provision of the Act.

L’alinéa 115(1)a)de la LMC autorise actuellement l’agent de l’autorité à ordonner la rétention d’un navire ou des marchandises à bord si, à leur propos, il a des motifs raisonnables de croire qu’il y a eu contravention à la LMC.


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On the basis of the data collected, the Agency shall assist the Commission in the publication, every six months, of information relating to ships that have been refused access to Community ports pursuant to Council Directive 95/21/EC of 19 June 1995 concerning the enforcement, in respect of shipping using Community ports and sailing in the waters under the jurisdiction of the Member States, of international standards for ship safety, pollution prevention and shipboard living and working conditions (port State control) **.

En se fondant sur les données collectées, l'Agence assiste la Commission dans la publication semestrielle des informations relatives aux navires auxquels l'accès aux ports de la Communauté a été refusé en application de la directive 95/21/CE du Conseil du 19 juin 1995 concernant l'application aux navires faisant escale dans les ports de la Communauté ou dans les eaux relevant de la juridiction des États membres, des normes internationales relatives à la sécurité maritime, à la prévention de la pollution et aux conditions de vie et de travail à bord des navires (contrôle par l'État du port) .


(8) Ships which have been refused access to Member States' ports under Council Directive 95/21/EC of 19 June 1995, concerning the enforcement, in respect of shipping using Community ports and sailing in the waters under the jurisdiction of the Member States, of international standards for ship safety, pollution prevention and shipboard living and working conditions (port State control) or which have been detained more than once following an inspection in the port during the three years preceding the application for registration should not be able to benef ...[+++]

(8) Les navires auxquels l'accès aux ports des États membres a été refusé en vertu de la directive 95/21/CE du Conseil du 19 juin 1995 concernant l'application aux navires faisant escale dans les ports de la Communauté ou dans les eaux relevant de la juridiction des États membres, des normes internationales relatives à la sécurité maritime, à la prévention de la pollution et aux conditions de vie et de travail à bord des navires (contrôle par l'État du port) ou qui ont été consignés plus d'une fois à la suite d'une inspection dans le port, au cours des trois années précédant la demande d'immatriculation ne devraient pas pouvoir bénéficie ...[+++]


(13) Security checks in the port may be carried out by the competent authorities for maritime security of the Member States, but also, as regards the international ship security certificate, by inspectors acting in the framework of port State control, as provided for in Council Directive 95/21/EC of 19 June 1995 concerning the enforcement, in respect of shipping using Community ports and sailing in the waters under the jurisdiction of the Member States, of international standards for ship safety, pollution prevention and shipboard liv ...[+++]

(13) Les contrôles de sûreté au port peuvent être effectués par les autorités de sûreté compétentes des États membres, mais aussi en ce qui concerne le certificat international de sûreté, par les inspecteurs agissant dans le cadre du contrôle de l'État du port, tels que prévu par la directive 95/21/CE du Conseil du 19 juin 1995 concernant l'application aux navires faisant escale dans les ports de la Communauté ou dans les eaux relevant de la juridiction des États membres, des normes internationales relatives à la sécurité maritime, à la prévention de la pollution et aux conditions de vie et de travail à bord des navires (contrôle par l'É ...[+++]


So, there is Atlasco Shipping Ltd., head office, Barbados; CSL Cabo Shipping Inc., head office, Barbados; Paiton Shipping Inc., head office, Barbados; Semisub Transshippers Inc., head office, Barbados; Lati Transshippers Inc., head office, Barbados; Hull 2227 Shipping Inc, head office, Barbados; Hull 2229—the former finance minister was seemingly lacking in imagination when he named these companies—, head office, Barbados; Guadeloupe Cable International Inc., head office, Barbados.

Alors, il y a Atlasco Shipping Ltd., siège social, La Barbade; CSL Cabo Shipping Inc., siège social, La Barbade; Paiton Shipping Inc., siège social, La Barbade; Semisub Transshippers Inc., siège social, La Barbade; Lati Transshippers Inc., siège social, La Barbade; Hull 2227 Shipping Inc, siège social, La Barbade; Hull 2229—ici, l'ancien ministre des Finances manquait probablement d'imagination pour nommer ces entreprises—, siège social, La Barbade; Guadeloupe Cable International Inc., siège social, La Barbade.


On the basis of the data collected, the Agency shall assist the Commission in the publication, every six months, of information relating to ships that have been refused access to Community ports pursuant to Council Directive 95/21/EC of 19 June 1995 concerning the enforcement, in respect of shipping using Community ports and sailing in the waters under the jurisdiction of the Member States, of international standards for ship safety, pollution prevention and shipboard living and working conditions (port State control) .

En se fondant sur les donnés collectées, l'agence aide la Commission dans la publication semestrielle des informations relatives aux navires dont l'accès aux ports de la Communauté a été refusé en application de la directive 95/21/CE du Conseil du 19 juin 1995 concernant l'application aux navires faisant escale dans les ports de la Communauté ou dans les eaux relevant de la juridiction des États membres, des normes internationales relatives à la sécurité maritime, à la prévention de la pollution et aux conditions de vie et de travail à bord des navires (contrôle par l'État du port) .


At the sitting of 30 November 2000 Parliament adopted its position at first reading on a European Parliament and Council directive amending Council Directive 95/21/EC concerning the enforcement, in respect of shipping using Community ports and sailing in the waters under the jurisdiction of the Member States, of international standards for ship safety, pollution prevention and shipboard living and working conditions (port State control)

Au cours de sa séance du 30 novembre 2000, le Parlement a arrêté sa position en première lecture sur le projet de directive du Parlement européen et du Conseil modifiant la directive 95/21/CE du Conseil concernant l'application aux navires faisant escale dans les ports de la Communauté ou dans les eaux relevant de la juridiction des États membres, des normes internationales relatives à la sécurité maritime, à la prévention des pollutions et aux conditions de vie et de travail à bord des navires (contrôle par l'État du port) (COM(2000) 142 - 2000/0065 (COD)).


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