Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Crushed watercraft
Drowning and submersion due to boat overturning
Falling or jumping from burning ship
Manoeuvring of a ship caisson by raising and sinking
Other accident to watercraft
Ship is sinking
Ship is still sinking
Sinking
To inflate automatically when the ship sinks

Vertaling van "ship is still sinking " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


drowning and submersion due to:boat:overturning | sinking | falling or jumping from:burning ship | crushed watercraft | other accident to watercraft |

noyade et submersion due à:chute ou saut d'un bateau en feu ou fracassé | naufrage de bateau | retournement de bateau | submersion de bateau | autre accident de bateau |


to inflate automatically when the ship sinks

se gonfler automatiquement lorsque le navire sombre


manoeuvring of a ship caisson by raising and sinking

manoeuvre d'un bateau-porte par soulèvement et échouage




presumption of seaworthiness when ship sinks in calm seas

présomption de navigabilité en cas de naufrage par mer calme [ présomption de navigabilité en cas de naufrage par temps calme ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While shipping may still be comparatively less polluting than other modes of transport, technological advances elsewhere, overdependence on oil, and a strong call from public opinion not only for CO2 emissions reductions but also for reductions in pollutants (SOx, NOx, particles) and of the broader environmental footprint (ballast water, waste separation) make a clear case for shipping not to stand idle.

Si le transport maritime peut encore être considéré comme moins polluant comparativement à d'autres modes de transport, les avancées technologiques enregistrées dans les autres secteurs, la dépendance excessive au pétrole et les appels pressants de l'opinion publique en faveur d'une réduction, non seulement des émissions de CO2 mais aussi des polluants (SOx, NOx, particules) et de l'empreinte environnementale au sens large (eaux de ballast, tri des déchets) sont autant d'arguments qui démontrent la nécessité d'agir dans ce secteur.


The sinking of the Prestige in November 2002 and of the Erika in December 1999 highlighted the need to tighten the net in relation to ship-source pollution.

Les naufrages du Prestige, en novembre 2002, et de l’Erika, en décembre 1999, ont mis en évidence la nécessité de renforcer l’arsenal de lutte contre la pollution causée par les navires.


Full integration of Short Sea Shipping into intermodal door-to-door supply chains still remains to be achieved.

L'objectif de l'intégration totale du transport maritime à courte distance dans des chaînes d'approvisionnement intermodales de porte à porte n'a pas encore été atteint.


However, in this case, an EU country can still require ships to deliver their waste before leaving the port if it has reasonable grounds to believe that:

Cependant, dans ce cas, un pays de l’UE peut malgré tout exiger du navire qu’il dépose ses déchets avant de quitter le port, s’il a de bonnes raisons de croire que:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
While shipping may still be comparatively less polluting than other modes of transport, technological advances elsewhere, overdependence on oil, and a strong call from public opinion not only for CO2 emissions reductions but also for reductions in pollutants (SOx, NOx, particles) and of the broader environmental footprint (ballast water, waste separation) make a clear case for shipping not to stand idle.

Si le transport maritime peut encore être considéré comme moins polluant comparativement à d'autres modes de transport, les avancées technologiques enregistrées dans les autres secteurs, la dépendance excessive au pétrole et les appels pressants de l'opinion publique en faveur d'une réduction, non seulement des émissions de CO2 mais aussi des polluants (SOx, NOx, particules) et de l'empreinte environnementale au sens large (eaux de ballast, tri des déchets) sont autant d'arguments qui démontrent la nécessité d'agir dans ce secteur.


This excludes almost half of the about 19000 ships above 300 GT have called in EU ports in 2010[14] while still covering around 90% of the total emissions from ships.

La mesure exclut donc près de la moitié des 19 000 navires d’une jauge brute supérieure à 300 ayant fait escale dans les ports de l’UE en 2010[14], mais couvre 90 % environ des émissions totales des navires.


Despite the proven benefits of these facilitations, the procedure to operate a regular shipping service is still considered to be cumbersome and not flexible enough by the shipping industry, with the consequence that many carriers still refrain from applying for this status.

Malgré les avantages avérés de ces simplifications, le secteur des transports maritimes estime encore que la procédure à suivre pour l’exploitation d’un service régulier de transport maritime est lourde et manque de flexibilité. Dès lors, de nombreux transporteurs s’abstiennent encore de demander ce statut d'exploitant de service régulier de transport maritime.


If ships can still earn good money, owners will not decide to send the ship for scrapping.

Si les navires sont encore rentables, leurs propriétaires ne prendront pas la décision de les faire démolir.


The Commission, in its fifth shipbuilding report, expressed caution regarding this segment, and although there is a general trend towards cleaner energy and ordering for new ships is still well above the average of previous years, market forecasts are now more conservative.

Dans son cinquième rapport sur la construction navale, la Commission s'est montrée prudente pour ce secteur, et bien qu'on note une tendance générale en faveur de sources d'énergie plus propres et que le nombre de commandes de nouveaux navires soit toujours nettement supérieur à la moyenne des années précédentes, les prévisions de marché sont à présent plus conservatrices.


On (numerical) average, prices for new ships are still ca. 13% below 1997 levels and now are only heading back to 1998 levels.

En moyenne (mathématique), les prix des navires neufs restent toujours d'environ 13% en deçà de leurs niveaux de 1997 et ne commencent qu'à retrouver leurs niveaux de 1998.




Anderen hebben gezocht naar : crushed watercraft     other accident to watercraft     ship is sinking     ship is still sinking     sinking     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ship is still sinking' ->

Date index: 2023-03-11
w