It is important to note that the Canada Ship
ping Act, 2001, was drafted to draw as clear a distinction as possible between the responsibilities of the Minister of Fisheries and Oceans and the Minister of Transport in each part of the act, as the separation of r
esponsibilities has consistently been problematic for both government and stakeholders (1230) The transfer of authorities in Bill C-3 centralizes the administrati
on of marine safety with Transport ...[+++] Canada and provides the department with the opportunity to become the one-stop shop for marine safety policy and regulations.Il importe de signaler que la Loi de 2001 sur la marine marchande du Canada a été rédigée afin d'établir le plus clairement possible dans l'ensemble du texte la distinction entre les responsabilités du ministre des Pêches et des Océans et du minis
tre des Transports, étant donné que la séparation des responsabilités a toujours été problématique tant pour le gouvernement que pour les intervenants (1230) Le transfert des pouvoirs prévu dans le projet de loi C-3 vise à centraliser l'administration de la sécurité maritime au sein de Transports Canada et à permettre au ministère de devenir le guichet unique en matières de sécurité maritime et
...[+++]de réglementation.