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CAACE
CENSA
Committee of European National Shipowners' Association
Committee of European Shipowners
Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
ECSA
Estimate products' demand
European Community Shipowners' Associations
Federation of Greek Shipowners
Forecast products' demand
Forecasting products' demand
Handle challenging demands
Handle motor vehicles under demanding conditions
Handle motorised vehicles under demanding conditions
ISA
Islamic Shipowners' Association
Organization of the Islamic Shipowners' Association
Predict products' demand
Shipowners' association
Shipowners' club
Swiss shipowners association
Test a motor vehicle under demanding conditions
Test motor vehicles under demanding conditions
UGS
Union of Greek Shipowners

Vertaling van "shipowners' demands " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Council of European and Japanese National Shipowners' Associations [ CENSA | Committee of European Shipowners | Committee of European National Shipowners' Association ]

Conseil des associations nationales d'armateurs d'Europe et du Japon [ Committee of European Shipowners | Committee of European National Shipowners' Associations ]


Islamic Shipowners' Association [ ISA | Organization of the Islamic Shipowners' Association ]

Association islamique des armateurs [ ISA | Organisation de l'association islamique des armateurs ]


European Community Shipowners' Associations [ ECSA | Committee of Shipowners' Associations of the European Communities ]

Associations d'armateurs des Communautés européennes [ Comité des Associations d'Armateurs des Communautés Européennes | Comité des associations d'armateurs du Marché commun ]


Federation of Greek Shipowners | Union of Greek Shipowners | UGS [Abbr.]

Union des armateurs grecs | EEE [Abbr.]


Committee of Shipowners' Associations of the European Communities | Organisation of Shipowners' Associations of the European Communities | CAACE [Abbr.]

Comité des associations d'armateurs des Communautés européennes | CAACE [Abbr.]


shipowners' association | shipowners' club

association d'armateurs | club d'armateurs


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


estimate products' demand | predict products' demand | forecast products' demand | forecasting products' demand

prévoir la demande en produits


handle motor vehicles under demanding conditions | test a motor vehicle under demanding conditions | handle motorised vehicles under demanding conditions | test motor vehicles under demanding conditions

soumettre des véhicules à moteur à des essais en conditions difficiles


Swiss shipowners association

Association des armateurs suisses [ A.A.S. ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Yvan Loubier (Saint-Hyacinthe—Bagot, BQ): Mr. Speaker, during his first mandate, the Prime Minister had demanded that the Minister of Finance withdraw when cabinet discussions addressed shipping policies since he was a shipowner and therefore in conflict of interest.

M. Yvan Loubier (Saint-Hyacinthe—Bagot, BQ): Monsieur le Président, dans son premier mandat, le premier ministre exigeait que le ministre des Finances se retire des discussions au Conseil des ministres lorsqu'on traitait des politiques maritimes, puisqu'il avait des bateaux et qu'il était en conflit d'intérêts.


The Member States and the EU gear their maritime policy to the shipowners' demands for competitiveness and profit and, ignoring the just demands of seafarers, allow outdated, poorly maintained vessels to sail, step up the pressure on seafarers in their work, reduce crew numbers, and impose exhausting 16-18 hour working days with devastating consequences for the safety of life at sea.

Les États membres et l’Union européenne adaptent leur politique maritime aux exigences de compétitivité et de profit des armateurs et, ignorant les justes revendications des marins, ils autorisent la circulation de navires vétustes et mal entretenus, intensifient le travail des marins, réduisent les équipages, imposent des horaires exténuants, de 16 ou 18 heures par jour, avec des conséquences désastreuses pour la sécurité de la vie en mer.


The shipowners complained to the Commission about infringements of the regulation, demanding the abolition of the basic obligation to operate vessels for ten months with a full complement of crew, the restriction of the Greek language requirement to crew members involved with safety, and the deregulation of economy class fares on services between islands, which have risen by 376% since 2001, and on subsidised routes.

Les armateurs ont déposé un recours devant la Commission pour infraction au règlement, en exigeant la suppression de l’obligation élémentaire relative au fonctionnement, pendant une période de dix mois, des navires pratiquant le cabotage et au recrutement, pendant une période de dix mois, d’équipages organiquement cohérents, la limitation de la connaissance exigée de la langue grecque par les seuls membres de l’équipage en charge de la sécurité, la libéralisation des prix des liaisons interinsulaires en classe économique, lesquels ont augmenté de 376% pour la seule année 2001, ainsi que sur les trajets subventionnés.


In view of this, Commissioner, I believe that this is the time to demand that the Commission give better treatment to shipowners, through the implementation, once and for all, of agreements of a regional nature, which prevent unnecessary multiplications of certain aspects that appear in all of the protocols of the region, in this case the Indian Ocean, such as the need to have an agent in each country, or to take on board seamen in each coastal State and also observers for each of the protocols, while, through rotating systems, all of ...[+++]

À la lumière de ces éléments, Monsieur le Commissaire, je pense qu’il est temps d’exiger que la Commission offre un meilleur traitement aux armateurs, via la mise en œuvre, une fois pour toutes, d’accords de dimension régionale, qui éviteraient d’inutiles multiplications de certains points repris dans tous les protocoles de la région - en l’occurrence l’océan Indien -, tels que la nécessité de disposer d’un agent dans chaque pays, ou d’embarquer des marins dans chaque État côtier ainsi que des observateurs pour chacun des protocoles. Grâce aux systèmes de rotation, tous les pays pourraient tirer des bénéfices équivalents, sans entraîner ...[+++]


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In the context of some fisheries agreements (Mauritania), for example, the Community has negotiated a form of access based essentially on the demands of EU shipowners rather than on any consideration of the impact of these demands on local stocks and fisheries.

Ainsi, dans le cadre de certains accords de pêche (Mauritanie), la Communauté négocie un accès basé essentiellement sur les demandes des armateurs UE, plutôt que sur la prise en compte des conséquences de ces demandes pour les stocks et les pêcheries locales.


The second group of amendments, which refer to the role of shipowners in the COPE Fund, Amendments Nos 22 to 25 and 50, which seek to introduce compulsory contributions for shipowners, are not compatible with international law, since the international rules in force do not allow demands for additional compensation from shipowners, unless the accident has been caused by fraudulent behaviour.

Le second groupe d'amendements qui se rapporte au rôle des armateurs dans le fonds COPE, les amendements 22 à 25 et 50, qui ont pour but d'introduire des contributions obligatoires pour les armateurs, posent des problèmes de compatibilité avec le droit international étant donné que le régime international en vigueur ne permet pas de présenter des demandes d'indemnisation supplémentaire contre les armateurs, à moins que l'accident n'ait été commis à des fins frauduleuses.


Sectoral organisations with no cross-industry affiliation - Eurocommerce - COPA/COGECA - EUROPECHE - Association of European Cooperative Insurers, AECI - International Association of Insurance and Reinsurance Intermediaries, BIPAR - European Insurance Committee, CEA - Banking Federation of the European Community - Savings Banks Group of the European Community, GCECEE - Association of Cooperative Banks of the EC - European Confederation of woodworking industries, CEI-bois - Confederation of the National Hotel and Restaurant Associations in the EC, HOTREC - European Construction Industry Federation - European Regional Airlines Association, ERA - Airports Council International - European Region, ACI-Europe - Association des Transports aér ...[+++]

Organisations sectorielles non affiliées au plan interprofessionnel - EUROCOMMERCE - COPA/COGACA - EUROPECHE - Association des assureurs coopératifs européens (ACME) - Bureau international des producteurs d'assurances et de réassurances (BIPAR) - Comité européen des assurances (CEA) - Fédération bancaire de la CE - Groupement des caisses d'épargne de la Communauté économique européenne (GCECEE) - Groupement des banques coopératives de la CE - Fédération européenne du bois (FEB) - Confédération des associations nationales de l'hôtellerie et de la restauration de la CE (HOTREC) - Fédération de l'industrie européenne de la construction - Organisation des compagnies européennes de navigation aérienne régionale (ERA) - Association des aéroports ...[+++]


Shipbuilders, shipowners and the equipment industry should jointly define a common strategy with regard to the increasing demand for high technology.

Constructeurs, armateurs et entreprises d'équipement devraient définir ensemble une stratégie commune afin de répondre à la demande croissante de technologie de pointe.


The fleet's decline, absolute and relative, is starkly reflected in unemployment among Community seafarers, financial difficulties and even bankruptcies among Community shipowners, greatly reduced demand for Community shipbuilders and ship repairers, and disrupted services to shippers.

Le déclin, en valeur absolue et relative, de notre flotte a pour corollaires le chômage parmi les gens de mer de la Communauté, des difficultés financières et même des faillites chez les armateurs, une forte réduction de la demande pour les constructeurs et réparateurs de navires, ainsi que des services perturbés pour ce qui est des chargeurs.


There is a very complex web of ownership of foreign ships, and it is not practical to demand that a supplier in a Canadian port be required to have the express authority of the shipowner.

Le réseau de propriété des navires étrangers est très complexe, et il n'est pas pratique d'exiger qu'un approvisionneur dans un port canadien soit tenu d'obtenir l'autorisation expresse du propriétaire du navire.


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