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Acceptable background level
Acceptable background noise level
Acoustic level
Average sound level
CNL
Corrected noise level
Equivalent Sound Level
Equivalent continuous level
Equivalent continuous noise level
Equivalent continuous sound level
Equivalent continuous sound pressure level
Lateral noise level
Lateral noise measurement point
Leq
Noise level
PNDB
PNL
Perceived noise decibels
Perceived noise level
SPL
Sideline noise
Sideline noise level
Sideline noise measurement point
Sideline noise measuring station
Sound perceived level
Time average sound pressure level
Tolerable noise level

Vertaling van "sideline noise level " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
sideline noise level [ lateral noise level ]

niveau de bruit latéral [ niveau de bruit mesuré latéralement ]


lateral noise measurement point [ sideline noise measurement point | sideline noise measuring station ]

point de mesure du bruit latéral


tolerable noise level [ acceptable background level | acceptable background noise level ]

niveau acoustique acceptable [ niveau acoustique tolérable | niveau de bruit admissible | niveau de bruit tolérable ]






equivalent continuous noise level | equivalent continuous sound level | equivalent continuous sound pressure level | Equivalent Sound Level | time average sound pressure level | Leq [Abbr.]

niveau de bruit continu équivalent | niveau de pression acoustique continu équivalent | niveau équivalent continu de pression acoustique | Leq [Abbr.]




perceived noise level | PNL | perceived noise decibels | PNDB | sound perceived level | SPL

niveau de bruit perçu


equivalent continuous noise level | equivalent continuous level | average sound level | Leq

niveau continu équivalent | Leq | niveau de bruit équivalent


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The noise level at arrival can be adequately characterised by the certificated noise level at the approach measurement point as defined in the said Annex 16, for the noise level at departure there is a good correlation with the average of the certificated noise level at the sideline and flyover measurement point as defined in the said Annex 16.

Le niveau de bruit certifié au point de mesure à l'approche tel que défini dans ladite annexe 16 peut être utilisé pour définir d'une manière adéquate le niveau de bruit à l'arrivée, et il existe une bonne corrélation entre le niveau de bruit au départ et la moyenne des niveaux de bruit certifiés au point de mesure latéral et au point de mesure survolé au décollage tels qu'ils sont définis dans ladite annexe 16.


In this context, the noise level at arrival can be represented by the certificated noise level at the approach measurement point as defined in the said Annex 16, and the noise level at departure can be represented by the average of the certificated noise level at the sideline and flyover measurement point as defined in the said Annex 16.

Dans ce cadre, le niveau de bruit certifié au point de mesure à l’approche tel que défini dans ladite annexe 16 peut être utilisé pour représenter le niveau de bruit à l'arrivée, et la moyenne des niveaux de bruit certifiés au point de mesure latéral et au point de mesure survolé au décollage tels qu'ils sont définis dans ladite annexe 16 peut être utilisée pour représenter le niveau de bruit au départ.


The noise level at arrival can be adequately characterised by the certificated noise level at the approach measurement point as defined in the said Annex 16, for the noise level at departure there is a good correlation with the average of the certificated noise level at the sideline and flyover measurement point as defined in the said Annex 16.

Le niveau de bruit certifié au point de mesure à l’approche tel que défini dans ladite annexe 16 peut être utilisé pour définir d'une manière adéquate le niveau de bruit à l'arrivée, et il existe une bonne corrélation entre le niveau de bruit au départ et la moyenne des niveaux de bruit certifiés au point de mesure latéral et au point de mesure survolé au décollage tels qu'ils sont définis dans ladite annexe 16.


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