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1 tenth peak divergence
1 tenth peak spread
APAI Sixth Annual Conference
Deduction of one-tenth of a point
LC
Legal Committee
One tenth peak divergence
One tenth peak spread
One-tenth-peak divergence
One-tenth-peak spread
Penalization of one-tenth of a point
Sixth Annual Conference of the APAI
Sixth Committee
Sixth freedom
Sixth freedom of the air
Sixth freedom right
Sixth freedom traffic right
T.T.V.
T.V.L.
Tenth-thickness value
Tenth-value layer
Tenth-value thickness

Traduction de «sixth tenths » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
1 tenth peak divergence | 1 tenth peak spread | one tenth peak divergence | one tenth peak spread

largeur angulaire de faisceau à déci-intensité


sixth freedom | sixth freedom of the air | sixth freedom right | sixth freedom traffic right

droit de sixième liberté | sixième liberté


T.T.V. | tenth-thickness value | tenth-value thickness

couche d'atténuation au dixième | épaisseur de valeur décimale


Sixth Annual Conference of the Association of Paroling Authorities International [ APAI Sixth Annual Conference | Sixth Annual Conference of the APAI ]

Sixième conférence annuelle de l'APAI


one-tenth-peak divergence | one-tenth-peak spread

largeur angulaire de faisceau à déci-intensité


one-tenth-peak divergence [ one-tenth-peak spread ]

largeur angulaire de faisceau à déci-intensité


tenth-value layer | T.V.L. | tenth-value thickness

couche d'atténuation au dixième | épaisseur dixième


deduction of one-tenth of a point [ penalization of one-tenth of a point ]

déduction de un dixième de point


sixth freedom of the air | sixth freedom

sixième liberté de l'air | sixième liberté


Legal Committee | Sixth Committee [ LC ]

Sixième Commission | Commission des questions juridiques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
COMMENCING at a point in the Western limit of Lot One (1), in Block “Z”, as shown on Plan 61, distant two and fourteen one-hundredths feet (2.14′) Northerly from the Southwesterly angle of Lot One (1); THENCE, South sixty-two degrees thirty minutes West (S62°30′W) along the Southern limit of Montreal Street, a distance of seventy-five feet (75′); THENCE, South twenty-eight degrees six minutes thirty seconds East (S28°06′30″E), a distance of one hundred and nine and sixth tenths feet (109.6′); THENCE, North sixty-two degrees thirty minutes East (N62°30′E), a distance of sixteen and nine tenths feet (16.9′); THENCE, North along the Eas ...[+++]

COMMENÇANT à un point situé sur la limite ouest du lot un (1) du bloc « Z », comme l’indique le plan 61, à deux pieds et quatorze centièmes (2,14 pi.) au nord de l’angle sud-ouest du lot un (1); DE LÀ, sud soixante-deux degrés trente minutes ouest (S62°30′O), le long de la limite sud de la rue Montréal, sur une distance de soixante-quinze (75) pieds; DE LÀ, sud vingt-huit degrés six minutes trente secondes est (S28°06′30″E), sur une distance de cent neuf pieds et six dixièmes (109,6 pi.); DE LÀ, nord soixante-deux degrés trente minutes est (N62°30′E), sur une distance de seize pieds et neuf dixièmes (16,9 pi.); DE LÀ, en direction du ...[+++]


10. Recalls that, according to the Commission's Smart Regulation Agenda, legislation needs to be clearer and more accessible; takes the view that the Commission should codify EU company law in order to provide a user-friendly set of rules and to ensure the consistency of EU law; recognises the merits of a single EU company law instrument, but believes that company law directives need to be grouped together as a first step; suggests grouping them in categories, including formation and operation (e.g. the First and Second Directives and the accounting and audit directives), mobility (e.g. the Third , Sixth , Tenth , ...[+++] Eleventh and 13th Directives and the future 14th Directive) and EU company law forms (e.g. SE, SCE, EEIG); emphasises that this codification project should not, of course, lead to a halt in the necessary reform activities;

10. rappelle que, conformément au programme pour une réglementation intelligente («Smart Regulation»), la législation doit être claire et plus accessible; estime que la Commission devrait codifier le droit européen des sociétés afin de fournir un ensemble de règles favorable à ses utilisateurs et de garantir la cohérence du droit de l'Union; reconnaît les mérites d'un instrument unique sur le droit des sociétés à l'échelle de l'Union, mais estime que les directives sur le droit des sociétés doivent, dans un premier temps, être regroupées; propose de les regrouper en catégories, y compris la formation et le fonctionnement (première et ...[+++]


10. Recalls that, according to the Commission’s Smart Regulation Agenda, legislation needs to be clearer and more accessible; takes the view that the Commission should codify EU company law in order to provide a user-friendly set of rules and to ensure the consistency of EU law; recognises the merits of a single EU company law instrument, but believes that company law directives need to be grouped together as a first step; suggests grouping them in categories, including formation and operation (e.g. the First and Second Directives and the accounting and audit directives), mobility (e.g. the Third, Sixth, Tenth, Eleventh an ...[+++]

10. rappelle que, conformément au programme pour une réglementation intelligente ("Smart Regulation"), la législation doit être claire et plus accessible; estime que la Commission devrait codifier le droit européen des sociétés afin de fournir un ensemble de règles favorable à ses utilisateurs et de garantir la cohérence du droit de l'Union; reconnaît les mérites d'un instrument unique sur le droit des sociétés à l'échelle de l'Union, mais estime que les directives sur le droit des sociétés doivent, dans un premier temps, être regroupées; propose de les regrouper en catégories, y compris la formation et le fonctionnement (première et ...[+++]


At Our Government House, in Our City of Ottawa, this tenth day of September in the year of Our Lord one thousand nine hundred and eighty-seven and in the thirty-sixth year of Our Reign.

À Notre Hôtel du Gouvernement, en Notre ville d’Ottawa, ce dixième jour de septembre de l’an de grâce mil neuf cent quatre-ving-sept, le trente-sixième de Notre règne.


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Finland is first; second is Japan; third is the United States; fourth is Israel, which has the highest concentration of engineers in the world and has pursued relentlessly an economic development strategy based on launching innovative firms; fifth is Sweden; sixth is Switzerland; seventh is Denmark; eighth is Korea; ninth is Germany; and tenth is Singapore.

La Finlande occupe donc le premier rang, le Japon le deuxième, les États-Unis le troisième, Israël le quatrième — le pays a la concentration la plus élevée d'ingénieurs dans le monde et applique sans relâche une stratégie de développement économique fondée sur le lancement d'entreprises innovatrices —, la Suède le cinquième, la Suisse le sixième, le Danemark le septième, la Corée le huitième, l'Allemagne le neuvième et Singapour le dixième rang.


Article 2, sixth and tenth indent

Article 2, sixième et dixième tirets


15. Notes that the Sixth EDF was closed in 2006, and that the Commission plans to close the Seventh EDF in 2008; notes that, with the start of the Tenth EDF in 2008, the Commission will continue to implement at least four EDFs simultaneously; requests the Commission to prioritise the closure of the Seventh, Eighth and Ninth EDFs;

15. observe que le sixième FED a été clôturé en 2006, et que la Commission prévoit de clore le septième en 2008; note qu'avec l'ouverture en 2008 du dixième FED, la Commission continuera de mettre simultanément en œuvre pas moins de quatre FED successifs; demande à la Commission de se fixer pour priorité la clôture des septième, huitième et neuvième FED;


15. Notes that the Sixth EDF was closed in 2006, and that the Commission plans to close the Seventh EDF in 2008; notes that, with the start of the Tenth EDF in 2008, the Commission will continue to implement four EDFs simultaneously; requests the Commission to prioritise the closure of the Seventh, Eighth and Ninth EDFs;

15. observe que le sixième FED a été clôturé en 2006 et que la Commission prévoit de clore le septième FED en 2008; note que, avec l'ouverture en 2008 du dixième FED, la Commission continuera de mettre simultanément en œuvre au moins quatre FED; demande à la Commission de se fixer pour priorité la clôture des septième, huitième et neuvième FED;


Issue 10 - Sixth, Eighth, Tenth, Eleventh, Twelfth and Thirteenth Reports of the Committee

Fascicule 10 - Les sixième, huitième, dixième, onzième, douzième et treizième rapports du comité


Defence, Issue 10, Sixth, Eighth, Tenth, Eleventh, Twelfth and Thirteenth Reports

fense, Fascicule No. 10, Sixième, huitième, dixième, onzième, douzième et treizième rapports




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'sixth tenths' ->

Date index: 2021-08-20
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