Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arithmetical disorder
Developmental acalculia
Entrepreneur's skill
Entrepreneurial skill
Expertise
Generic competencies
Generic skills
Gerstmann's syndrome
Hard skills
Hardcore skills
Owner-manager's skill
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Self-management skills
Shortage of skilled manpower
Shortage of skilled resources
Shortage of skilled workers
Skill based routing
Skill qualifications
Skill set routing
Skill shortage
Skill-based routing
Skilled labor
Skilled labour shortage
Skilled manpower
Skilled worker
Skills based routing
Skills crunch
Skills-based routing
Soft skills
Specialized know-how
Specialized skills
Technical skills

Traduction de «skill centres » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


shortage of skilled workers [ skilled labour shortage | skill shortage | shortage of skilled manpower | shortage of skilled resources | skills crunch ]

pénurie de main-d'œuvre qualifiée [ pénurie de main-d'œuvre spécialisée | pénurie de travailleurs qualifiés | pénurie de travailleurs spécialisés | pénurie de ressources humaines compétentes ]


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


skills-based routing | skills based routing | skill based routing | skill-based routing | skill set routing

routage par compétence | routage par la compétence


expertise [ skill qualifications | specialized skills | specialized know-how | hard skills | technical skills | hardcore skills ]

connaissances spécialisées [ compétences spécialisées | connaissances techniques | compétences particulières | spécialisation ]


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


A rare neuroinflammatory disease characterized by the onset of ataxia, dysarthria and cerebral white matter changes that are triggered by viral infection. Episodic progressive neurodegeneration (manifesting with loss of motor and verbal skills, muscl

maladie neurodégénérative fatale post-virale


skilled labor | skilled manpower | skilled worker

main-d'œuvre qualifiée


owner-manager's skill | entrepreneur's skill | entrepreneurial skill

habileté d'entrepreneur | habileté de propriétaire-dirigeant d'entreprise | habileté de propriétaire-dirigeant | habileté entrepreneuriale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Further efforts are needed to link the Europass CV tool and the new European Skills Passport with the EURES CV database and tools of private employment services, guidance and validation centres as well as skills assessment tools.

Il convient de redoubler d'efforts pour relier l'outil de CV Europass et le nouveau passeport européen des compétences à la base de données EURES sur les CV et aux outils des services privés de l'emploi, des centres d'orientation et de validation ainsi qu'aux outils d'évaluation des compétences.


The Skills Profile Tool will be a first instrument for reception centres, integration services, public employment services and other organisations offering services to non-EU nationals to make sure their skills and education are recognised, and to further guide them to training, education or employment.

L'outil de profilage des compétences constituera un premier instrument pour les centres d'accueil, les services d'intégration, les services publics de l'emploi et d'autres organisations proposant des services aux ressortissants de pays tiers. En effet, il permettra d'assurer la reconnaissance des compétences et qualifications de ces derniers ainsi que de les aider à accéder à la formation, à l'éducation ou à l'emploi.


On the occasion of today's launch of the Skills Profile Tool, Commissioner for Employment, Social Affairs, Skills and Labour Mobility, Marianne Thyssen visited a reception centre for asylum seekers based in Brussels and run by Fedasil.

À l'occasion du lancement, aujourd'hui, de l'outil de profilage des compétences, Marianne Thyssen, commissaire pour l'emploi, les affaires sociales, les compétences et la mobilité des travailleurs, a visité un centre d'accueil pour demandeurs d'asile basé à Bruxelles et géré par Fedasil.


It is still a challenge for national authorities (eg. reception centres, integration services and public employment services) to get a first clear overview of the skills and qualifications of newly-arrived non-EU nationals, in order to better guide them to employment, education, training or skills/qualification recognition.

Il reste difficile pour les autorités nationales (par exemple, les centres d'accueil, les services d'intégration et les services publics de l'emploi) d'avoir une première vue d'ensemble claire des compétences et des qualifications des ressortissants de pays tiers arrivés récemment, afin de mieux les orienter vers l'emploi, l'éducation, la formation ou la reconnaissance des compétences et des qualifications.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Even though reception centres, integration services and public employment services in Member States are often well equipped to guide non-EU nationals to education, training, employment or skills recognition, the very first step of mapping their skills and experiences may still pose some difficulties.

Même si les centres d'accueil, les services d'intégration et les services publics de l'emploi dans les États membres sont souvent bien équipés pour orienter les ressortissants de pays tiers en matière d'éducation, de formation, d'emploi et de reconnaissance des compétences, la première étape de l'établissement d'un bilan des compétences et de l'expérience peut encore présenter certaines difficultés.


15. Emphasises that the Centre’s work is highly relevant to the Union vocational education and training (VET) and skills policy agenda; notes its concern that unless the low economic demand driving high unemployment is reversed, this demand will foster and perpetuate the mismatch and obsolescence of skills through over-qualification and unemployment; acknowledges the Centre’s key achievements in 2013 in its field of activity; notes furthermore that the Centre is undertaking its first pan-European skills survey (eu-SKILL);

15. souligne que le travail du Centre est d'une grande pertinence pour la politique de l'Union en matière d'enseignement et de formation professionnels et en matière de compétences; est préoccupé par le fait que, si la tendance n'est pas renversée, la faible demande économique à l'origine d'un taux de chômage élevé favorisera et perpétuera l'inadéquation et l'obsolescence des compétences du fait de la surqualification et du chômage; prend en considération les principales réalisations du Centre en 2013 dans son domaine d'activité; note également que le Centre entreprend sa première étude paneuropéenne sur les compétences (eu-SKILL);


15. Emphasises that the Centre’s work is highly relevant to the Union vocational education and training (VET) and skills policy agenda; notes its concern that unless the low economic demand driving high unemployment is reversed, this demand will foster and perpetuate the mismatch and obsolescence of skills through over-qualification and unemployment; acknowledges the Centre’s key achievements in 2013 in its field of activity; notes furthermore that the Centre is undertaking its first pan-European skills survey (eu-SKILL);

15. souligne que le travail du Centre est d'une grande pertinence pour la politique de l'Union en matière d'enseignement et de formation professionnels et en matière de compétences; est préoccupé par le fait que, si la tendance n'est pas renversée, la faible demande économique à l'origine d'un taux de chômage élevé favorisera et perpétuera l'inadéquation et l'obsolescence des compétences du fait de la surqualification et du chômage; prend en considération les principales réalisations du Centre en 2013 dans son domaine d'activité; note également que le Centre entreprend sa première étude paneuropéenne sur les compétences (eu-SKILL);


3. Emphasises that the Centre’s work is highly relevant to the Union vocational education and training (VET) and skills policy agenda; notes its concern that unless the low economic demand driving high unemployment is reversed, it will foster and perpetuate the mismatch and obsolescence of skills through over-qualification and unemployment; acknowledges the Centre’s key achievements in 2013 in its field of activity; notes furthermore that the Centre is undertaking its first pan-European skills survey (eu-SKILL);

3. souligne que le travail du Centre est d'une grande pertinence pour la politique de l'Union en matière d'enseignement et de formation professionnels et en matière de compétences; est préoccupé par le fait que, si la tendance n'est pas renversée, la faible demande économique à l'origine d'un taux de chômage élevé favorisera et perpétuera l'inadéquation et l'obsolescence des compétences du fait de la surqualification et du chômage; prend en considération les principales réalisations du Centre en 2013 dans son domaine d'activité; note également que le Centre entreprend sa première étude paneuropéenne sur les compétences (eu-SKILL);


18. Stresses the importance of early identification of skill needs, suggesting at least a 10-year time horizon, and calls on the Member States and, where warranted, the regions to set up employment monitoring centres focusing on future needs; stresses furthermore the importance of developing more reliable systems for the anticipation of future skill needs and skill shortages in the EU and Member States, as well as the importance of continued investment in skills upgrading and better matching of qualifications to jobs; reiterates the ...[+++]

18. souligne l'importance de l'identification précoce des compétences requises, suggérant une perspective d'au moins dix ans, invite les États membres et, si cela se justifie, les régions à mettre en place des centres de surveillance de l'emploi se concentrant sur les besoins futurs; souligne en outre qu'il importe de développer des systèmes plus fiables permettant d'anticiper les besoins et déficits futurs en compétences dans l'Union européenne et ses États membres, mais aussi de continuer à investir dans l'amélioration des compétences et une meilleure adéquation entre les qualifications et les emplois; réitère la nécessité de garanti ...[+++]


18. Stresses the importance of early identification of skill needs, suggesting at least a 10-year time horizon, and calls on the Member States and, where warranted, the regions to set up employment monitoring centres focusing on future needs; stresses furthermore the importance of developing more reliable systems for the anticipation of future skill needs and skill shortages in the EU and Member States, as well as the importance of continued investment in skills upgrading and better matching of qualifications to jobs; reiterates the ...[+++]

18. souligne l'importance de l'identification précoce des compétences requises, suggérant une perspective d'au moins dix ans, invite les États membres et, si cela se justifie, les régions à mettre en place des centres de surveillance de l'emploi se concentrant sur les besoins futurs; souligne en outre qu'il importe de développer des systèmes plus fiables permettant d'anticiper les besoins et déficits futurs en compétences dans l'Union européenne et ses États membres, mais aussi de continuer à investir dans l'amélioration des compétences et une meilleure adéquation entre les qualifications et les emplois; réitère la nécessité de garanti ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'skill centres' ->

Date index: 2025-01-24
w