Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accompany pedestrians across streets
Across the board increase
Across-the-board increase
Across-the-board salary increase
Arithmetical disorder
Assist pedestrians in crossing the streets
Developmental acalculia
Drill across
Drill-across query
Drilling across
Escort pedestrians across street
Escort pedestrians across streets
General wage increase
Generic competencies
Generic skills
Gerstmann's syndrome
Inform subsidiaries on good practices
Keep subsidiaries apprised of good practices
Manage different activities across the rooms division
Organise rooms division duties
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Self-management skills
Share good practices across subsidiaries
Sharing good practices across subsidiary
Shortage of skilled manpower
Shortage of skilled resources
Shortage of skilled workers
Skill shortage
Skilled labour shortage
Skills crunch
Soft skills

Traduction de «skills across » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
accompany pedestrians across streets | escort pedestrians across street | assist pedestrians in crossing the streets | escort pedestrians across streets

aider des piétons à traverser la rue


coordinate activities across rooms' division in hospitality | organise rooms division duties | coordinate activities across hospitality rooms division | manage different activities across the rooms division

coordonner les activités du personnel hôtelier | gérer les activités entre les différents secteurs | coordonner les activités des membres du personnel hôtelier | coordonner les activités entre les différents secteurs


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


across-the-board increase [ across the board increase | across-the-board salary increase | general wage increase ]

augmentation générale des salaires [ hausse générale du traitement | augmentation générale de salaire ]


drill across | drilling across | drill-across query

forage latéral


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


shortage of skilled workers [ skilled labour shortage | skill shortage | shortage of skilled manpower | shortage of skilled resources | skills crunch ]

pénurie de main-d'œuvre qualifiée [ pénurie de main-d'œuvre spécialisée | pénurie de travailleurs qualifiés | pénurie de travailleurs spécialisés | pénurie de ressources humaines compétentes ]


inform subsidiaries on good practices | keep subsidiaries apprised of good practices | share good practices across subsidiaries | sharing good practices across subsidiary

partager la bonne pratique entre des filiales


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There is a need to respond to the increasing requirements of an advanced knowledge-based economy, especially with regard to transversal skills development and the ability to efficiently apply such skills across various sectors; at a time of quickly changing demands in the labour market, employers highly value transversal skills, yet often indicate that new recruits are lacking such skills.

Il est nécessaire de répondre aux besoins croissants d’une économie avancée de la connaissance, en particulier pour ce qui est de développer des compétences transversales et de pouvoir les exercer efficacement dans différents secteurs; à l’heure à laquelle les besoins du marché du travail évoluent rapidement, les employeurs accordent une grande importance aux compétences transversales, mais indiquent souvent que les nouvelles recrues ne les maîtrisent pas.


Up-skilling across all sectors and occupations will be necessary to acquire new skills and knowledge, such as knowledge of new insulation materials, new approaches to building materials, design, engineering, knowledge of regulations, etc.

Une mise à nouveau dans tous les secteurs et toutes les professions sera nécessaire en vue de l’acquisition de nouvelles compétences et connaissances, par exemple sur les nouveaux matériaux d’isolation, les matériaux de construction, la conception, l’ingénierie, la réglementation, etc.


There being no existing standardised survey of language skills across the Union, it is proposed to respond to the Barcelona Council’s call ‘to improve the mastery of basic skills in particular by teaching at least two foreign languages from a very early age’ via the administration of specially developed tests of competence to a sample of pupils in education and training establishments in all Member States.

En l'absence d'enquête normalisée sur les compétences linguistiques dans l'Union, il est proposé de répondre à l'appel du Conseil de Barcelone, visant à "améliorer la maîtrise des compétences de base, notamment par l'enseignement d'au moins deux langues étrangères dès le plus jeune âge", en soumettant des tests de compétence spécialement développés à un échantillon d'élèves d'établissements d'éducation et de formation de tous les États membres.


The PIAAC survey of adult skills[4] has pointed to differences in the levels of graduates' skills across countries.

L’enquête menée dans le cadre du programme pour l’évaluation internationale des compétences des adultes (PEICA)[4] a mis en évidence les différences de niveau de compétences des diplômés entre les différents pays.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There is a need to respond to the increasing requirements of an advanced knowledge-based economy, especially with regard to transversal skills development and the ability to efficiently apply such skills across various sectors; at a time of quickly changing demands in the labour market, employers highly value transversal skills, yet often indicate that new recruits are lacking such skills.

Il est nécessaire de répondre aux besoins croissants d’une économie avancée de la connaissance, en particulier pour ce qui est de développer des compétences transversales et de pouvoir les exercer efficacement dans différents secteurs; à l’heure à laquelle les besoins du marché du travail évoluent rapidement, les employeurs accordent une grande importance aux compétences transversales, mais indiquent souvent que les nouvelles recrues ne les maîtrisent pas.


The PIAAC survey of adult skills[4] has pointed to differences in the levels of graduates' skills across countries.

L’enquête menée dans le cadre du programme pour l’évaluation internationale des compétences des adultes (PEICA)[4] a mis en évidence les différences de niveau de compétences des diplômés entre les différents pays.


improving the performance of young people at high risk of early school leaving and with low basic skills in line with the framework laid down in the 2011 Council Recommendation (10), for instance through the early identification of low achievers in basic skills across all phases of schooling, by providing individualised support — while validating the knowledge, skills and competences acquired in non-formal and informal settings — and by combating the causes of low achievement with the help of high quality and accessible early childhood education and care;

améliorer conformément au cadre établi dans la recommandation de 2011 du Conseil (10), les résultats des jeunes fortement exposés au risque de décrochage scolaire et possédant de faibles compétences de base, par exemple en détectant à un stade précoce et à toutes les étapes de la scolarité, les personnes ayant une maîtrise insuffisante des compétences de base, en apportant une aide personnalisée, tout en validant les connaissances, les qualifications et les compétences acquises dans le cadre d'un apprentissage non formel et informel, et en s'attaquant aux causes des mauvais résultats scolaires par la mise en place de dispositifs d'éducat ...[+++]


improving the performance of young people at high risk of early school leaving and with low basic skills in line with the framework laid down in the 2011 Council Recommendation , for instance through the early identification of low achievers in basic skills across all phases of schooling, by providing individualised support — while validating the knowledge, skills and competences acquired in non-formal and informal settings — and by combating the causes of low achievement with the help of high quality and accessible early childhood education and care.

améliorer conformément au cadre établi dans la recommandation de 2011 du Conseil , les résultats des jeunes fortement exposés au risque de décrochage scolaire et possédant de faibles compétences de base, par exemple en détectant à un stade précoce et à toutes les étapes de la scolarité, les personnes ayant une maîtrise insuffisante des compétences de base, en apportant une aide personnalisée, tout en validant les connaissances, les qualifications et les compétences acquises dans le cadre d'un apprentissage non formel et informel, et en s'attaquant aux causes des mauvais résultats scolaires par la mise en place de dispositifs d'éducation ...[+++]


Key actions are putting in place high quality and accessible early childhood education and care, reinforcing the learning of basic skills such as literacy, numeracy and basic maths and science, early detection of low achievers in basic skills across all phases of schooling, and providing individualised support as well as implementing evidence-based strategies to reduce early school leaving.

Mesures clés: mettre en place des dispositifs d'éducation et d'accueil de la petite enfance de qualité et abordables, améliorer l'acquisition de compétences fondamentales comme la lecture et l'écriture, le calcul ainsi que les compétences mathématiques et scientifiques de base, détecter les lacunes en matière de compétences de base le plus tôt possible et à tous les stades de la scolarité, apporter une aide personnalisée et appliquer des stratégies fondées sur des données concrètes pour lutter contre le décrochage scolaire.


There being no existing standardised survey of language skills across the Union, it is proposed to respond to the Barcelona Council’s call ‘to improve the mastery of basic skills in particular by teaching at least two foreign languages from a very early age’ via the administration of specially developed tests of competence to a sample of pupils in education and training establishments in all Member States.

En l'absence d'enquête normalisée sur les compétences linguistiques dans l'Union, il est proposé de répondre à l'appel du Conseil de Barcelone, visant à "améliorer la maîtrise des compétences de base, notamment par l'enseignement d'au moins deux langues étrangères dès le plus jeune âge", en soumettant des tests de compétence spécialement développés à un échantillon d'élèves d'établissements d'éducation et de formation de tous les États membres.


w